Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

321
dankjewel!! Nou idd hopen dat deze troep snel is verdwenen.

Ik was 3 x gevallen dinsdag, de fiets nog vaker en had er zo de pest in ook wetende dat dit nog wel even duurt, bah bah. Nee er kon geen goed woord van me af dus ik dacht bekijk t maar!
Morgen zie ik wel en mocht ik weer 3 x vallen dan ga ik naar huis en doe zaterdag de rest. Ik ben normaal niet zo en vindt het heerlijk om te bezorgen. Maar sneeuw is mijn grote hiaat/haat!
Regen kou hitte deert me niet, ijs/ijzel en sneeuw wel.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

324
Vrijdag de 18 e Jan

Tja nog steeds prutterde prut buiten en ik ga er maar voor. Duizenden anderen moeten ook postbezorgen dus!
Spikes onder en met niet al te veel post, nou eerder weinig ben ik in 2 uur klaar met wijk 1.
Kom wel paar lieve mensen tegen die zo meeleven, ach dat doet je goed. Er komt zelfs een man naar me toe met een tandarstkaartje, dat ergens op de grond lag en van Postnl was. NOU DIE NAM IK DAN WEL MEE. Want er staan boetes als mensen niet op de afspraak komen. Dus zij weer blij.
Weer een paar uit hun huis gezet en wat daar aan de straat kwam te staan, ik schrok me lam, wat een troep! Je zou eerder aan een junkie huishouden denken, aangevreten bank, met vele veule vieze vlekken, kasten die uit elkaar liggen, vieze dekens, over de matras zal ik maar zwijgen. Er stonden geen kinder spullen bij gelukkig want dan breekt je hart hoor.
Zonder te vallen vandaag heb ik mijn wijken bezorgt. Na wijk 2 een lekker flink stuk gewandeld door de natuur.

Nu achter de potten en pannen want ik heb wel reuze trek!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

326
Dinsdag de 22 e jan

Wijk 1 zit erop, ik moet echt goed bijkomen wat een geploeter. Niet te doen eigenlijk maar het kan nog erger weet ik uit ervaring. Als deze troep gaat dooien plus ijzel erbij.
Vlot ging het niet vandaag en straks idem dito dan loop ik de 2 e wijk, de Bronx noemen we die hier. Daar veegt of strooit echt niemand .Had ik al gezien op de heenweg zonet.
Het zal lopen worden de hele wijk. Pluspunt nu met de sneeuw ,je ziet elke hondemik goed liggen. En daar zitten veel honden in die wijk.
Ben alweer de 2e snowstep verloren intussen wat een rotdingen zijn het ook. De 3 e zag ik net op tijd liggen, die was ook al foetsie gegaan.
Doe ze maar met extra elastieken vast aan mn schoenen meteen een goede tip voor jullie.
Koud is het niet itt afgelopen dagen dat was brrrrrr koude harde wind. Dit is lekker. En ik denk ook best gezond weertje alleen wat op de grond ligt, nee.
Was bijna ook geen mens lopend of fietsend op straat. Dus wel saai zo.
Even happen en dan verder met wijk2 dus. Als er nog iets geks gebeurt zullen jullie dat zeker van me lezen hier!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

327
Vrijdag de 25 e Jan

Hopelijk de laatste x sneeuw vandaag ben het helemaal zat. Mn collegas ook die ik zag onderweg. Ze zitten erdoorheen en ja wie niet.
Vandaag veel post ,heel veel belastingsaanslagen hah. Pakketjes erbij en de rest natuurlijk.
Ik begin zonder te morren en te mokken want het is niet anders. Er moet flink geploeterd worden af en toe want vegen wordt niet gedaan. Ik voel mijn rug behoorlijk moet ik zeggen.
Onderweg scheurt een Voetbal magazine door zon rotelastiekje dat ergens blijft haken. De bewoner meteen achter me aan en wil dit niet zo ontvangen. Ja logisch natuurlijk. We komen er goed uit en mijn begeleidster is op de hoogte gesteld. Een ongelukje zit in een klein hoekje toch.
Even verderop een verontwaardigte dame die al jaren post krijgt van voorgaande bewoners, ik krijg hele verhalen te horen en het eindigt met kwalen en klachten . Tja ik moet snel door...dag mevrouw!
Ik val niet vandaag en glij ook niet weg, terwijl het spekglad is. Het loopwerk gaat best vlot en al met al gaat alles in de bussen. Het was een lange dag en ik kijk al uit naar volgende week als die prut weg is!!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

328
Dinsdag de 29 e Jan

Met een mooi zonnetje ipv regen begin ik vroeg, want het vieze derrie gebeuren is voor bij, de vlag kan uit.
De waait en blaast maar dit 100 keer liever dan afgelopen weken.
We hebben veel, vooral Menzis en VSB bijna weer hah. Dit tikt lekker aan denken we maar.
Het scheelt echt een jas, handschoenen blijven thuis zo ook het regenpak. De mensen zijn even stukken vriendelijker lijkt t wel ze zijn vast blij met dit weer. Er wordt gegroet en gezwaaid van jewelste. Eentje zei ,Jullie zijn niet van Post nl maar dit is toch van Postnl? Weer vanalles uitleggen over het het zit en gaat. Ik heb mn DHL jas aan dus dat scheelt ook een boel.
Ik ga ook maar eens een klacht indienen over een meneer Jack Russel die altijd aan mn fiets of been wil hangen. Hij loopt er niet elke keer gelukkig maar ik krijg wel rotschopneigingen. Wie weet beland ie een keer op een dak, t zal niet lang meer duren vrees ik.
Ben best een poosje bezig vandaag en lunch snel even en ga weer verder. In de Bronx is het rustig geen rariteiten en fratsen dus dat werkt ook weer lekker. Wel ontzettend veel drollen overal die zie je nu weer volop in beeld.
Losse stoeptegels waren vandaag ook een plaag, dus dat was opletten geblazen.
Alles is nu klaar en ik kan even languit. Straks weer in de boeken voor mijn net begonnen opleiding. Ik ga voor vakdiploma Drogist en ben er nog wel even zoet mee.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

329
Ja, hier miezerde het een beetje, maar toen ik eenmaal begonnen was, werd het droog. Nu ben ik klaar en regent het weer. Maar nu maakt het niet uit.

Het liep heeeerlijk vandaag. Lekker veel post, die niet te zwaar was en inderdaad, bijna huis aan huis. (Ook hier Menzis en SVB) Veel Fabulous ook. Maar het was lekker veel, als vanouds. Ik was gisteren wel pas laat klaar met sorteren. Het lopen ging echt heel vlot. Ik was gewend voorzichtig en rustig aan te lopen, maar nu kon ik eindelijk weer flink in de benen. Heerlijk!

Het viel mij ook op dat de mensen vriendelijker waren. Volgens mij is iedereen wel blij dat de sneeuw weg is en dat het niet meer zo koud is. Ik had alleen de halve handschoentjes aan. Meer om mijn vingers tegen scherpe brievenbusranden te beschermen, dan tegen de kou.

Geen enkelbijtertjes tegengekomen gelukkig. Wel een groepje oranje Postduiven die gezellig met zijn drietjes stiekum van iets warms zaten te genieten. Volgens mij had er zelfs nog eentje een pakje speculaasjes bij zich. :lol: De straten die ik in mijn eentje loop, doen zij met zijn drieen. Wel leuk als je in de ene straat de een tegenkomt en in de straat verderop de ander. :mrgreen:

Mijn Sanddcollega ben ik niet tegengekomen. Ik heb haar de laatste tijd niet gezien. Misschien loopt ze nu op andere tijden. :?:

@Elisa, wat leuk, het drogisterijvak! Succes met de studie!! Voordeel van deze baan is, dat je je studie er gemakkelijk omheen kunt plannen. Wel zo handig.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

330
Vrijdag de 1 ste Febr

Het blijft droog hoera! Maar de dreiging komt er wel aan ...t was erop of eronder vanmorgen ,regenpak wel mee.
Helaas niet vroeg begonnen omdat de lessen later begonnen van de dochter en we samen wilden vertrekken. Wel zo gezellig.
Dus samen aan de thee en beschuiten, even keuren of de dochter er naar haar zin tip top uitzag, dat moet is bijna een verplicht vak. Er cool uitzien.

Ik kneep m in een straat waar Jack welig rondtierd, hij was nergens te bekennen gelukkig maar. Veel SVB(of VSB ??) enveloppen en Menzis. En als die nat worden vind ik dat echt balen.
Onderweg gaat mn spatbord achterwiel los het rammelt als een gek. Tja wat moet je dan? Je pakt een elastiek en bindt die provesorisch vast en dan loopt t wel weer, ehm fietst.
Met mn gele jack lijk ik wel een kanarie dat is nog de regenjas van SMN .De bezorg kanaries....van weleer.
Toch zou het best fijn zijn om in Sandd pakken te werken zo onderhand.

Voor de lunch ben ik klaar en ga lekker even happen.
cron