Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

11
Bedankt voor je blog weer @Elisa!! Wat goor zeg die hondenpoep. En je moest er nog een tijd mee blijven lopen ook zeg. Kon je niet eventueel tussendoor terug naar huis?

Doet me denken aan wat mij een keer is overkomen. Iemand in een straat had ruzie met iemand anders in de straat van mijn postwijk. Dat was nog in mijn TNT-tijd. Ik doe de post van een van die personen in de brievenbus, trek mijn handen terug en wat zit eraan? Stront! Gadverdegadver!!! Deze bewoner was niet thuis, dus ik bel aan bij een collega die ook in die straat woont om mijn handen te wassen. Het stonk verschrikkelijk.

Die collega heeft 's avonds de bewoner, het slachtoffer, gesproken en gevraagd wat er aan de hand was. Het bleek dus dat een van de andere bewoners van die straat boos was, omdat zij haar had aangesproken op haar wietplanten. Er stond er zelfs een in hun voortuin. De moeder van het slachtoffer had die wietplant eruit getrokken.

Gevolg, stront door haar brievenbus. En ik greep er in. Echt goor. Ik heb overigens de dader erop aangesproken en zegt dat ik zoiets niet meer wens. Dat ze hun problemen maar naar elkaar moeten uitspreken en oplossen, want ik had nu stront aan de knikker (handen). Ja, ja, ja, zei dat mens. Gelukkig nooit geen dingen meer meegemaakt wat dat betreft. Maar goor was het wel. :evil:

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

12
Het is feest vandaag, niet voor mij, wel voor Blokker want die bestaat 115 jaar. Dat wordt gevierd met een dikke H.A.H.
Mies bouwman blikt terug op haar 60 jarige carriere bij de televisie zo vertelt de cover van de vara Gids. Nog meer feest, een radio zaak viert zijn 60jarig jubileum , en heeft zelfs een winkel op het werelde wijde web. Het is een winkel voor zendamateurs.
De post man doet gewoon zijn ronde, ondaks het benauwde weer in de ochtend. Hij heeft zelfs 3 wijken, e ondaks dat nog tijd over mensen de weg te wijzen. ´s middag wordt het minder benauwd en breekt de zon door de wolken.
Ik heb het weer getroffen, met mijn wijken, geen poep op d straten of in de brieven bussen. Hoe doen die honden dat hier dan.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

13
Vrijdag 30 september

En nog zomer! De 2e officiele zomerdag en dat betekent genieten.
Fris is het wel in de vroegte dus het jack gaat aan maar kan al snel weer uit. Puffen en zweten doe je al snel.
Nee mij hoor je niet klagen.
Ook niet over de aantal wijken warvan ik las op dit forum dat mensen een wijk moesten afstaan en er maar 1 mogen lopen. Zal het niet kunnen zijn dat het hilarisch druk gaat worden? Moet zeggen dat het te doen is 3 wijken, je bent wel even bezig natuurlijk.
Het is ook wat je gewend bent en de Sanddvrouw is heel wat gewend al die jaartjes Post.
Vandaag was de val en stootdag dus ik ben een beetje bont en blauw gehavend.
Nog dommer waren mijn eigen sorteerfouten deze keer, moest echt een paar keer terugfietsen en dat lag aan de piepkleine tandarts kaartjes die overal tussendoor piepen. De plakkerds had ik wel onderschept dus dat feest ging niet door, lekker puh!
Anders blijf je toch bezig. Vandaag heb ik minder gelopen als normaal,kon in sommige straten echt lekker doorfietsen zonder sta in de wegs, dat is op zich heel bijzonder en zeker op de vrijdag.
Want dan staan de autos voor de deur alsof iedereen een atv heeft. En parkeren is toch een dilemma, wisten jullie dat men hier in het oosten de auto altijd zo dicht mogelijk plaatst bij waar hij/zij moet wezen?
Lopen is een taboe , in de randstad weet men niet beter dat je meestal wel een eindje moet lopen naar je auto of parkeerplekje. Maar hier...t liefst zetten ze m tegen de voordeur.
Het is regelrecht genieten vandaag met een echte picknik met kennisen op een dekentje , vlakbij onze kinders hun school.
Die hadden reuze pret en erna kon ik weer mooi verder met mn wijk.
De school staat ook in een van mijn wijken en er is heel wat gezwaaid al die jaren. Of een steelse knuffel gepikt van ze tijdens de pauzes.
Moe en tevreden zak ik in mijn tuinstoel, krantje erbij en theetje. Even time out voor mij.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

14
Maandag 3 e oktober

De telefoon gaat, het is het depot...of ik niet in wil vallen. Nou ehm ik loop al 3 wijken en sta niet te trappelen dus vraag ik hoe groot en waar is de wijk.
Nou nee dat is me echt te gek, de meesten hier lopen 1 of 2 wijken en ze bellen mij? Pfew ik doe het niet.
Vroeg staat de chauffeur al voor mn huis en ik zie een stapel kratten groeien. Ik was aan de wandel en loop hem tegemoed en kan meteen doorsjouwen richting huis met de post.
9 kratten te gaan. Normaal dus en blij dat er geen inval wijk bijzit denk ik achteraf.
Dus het gebruikelijke gebeuren morgen. Met nog 1 zomerdag te gaan!
Vroeg ben ik klaar om lekker straks normaal aan de tafel te kunen eten, wat nooit lukt op de donderdagen. Dan eten we ergens anders en staat de tafel en bijkeukentafel vol post.
Ik heb ook nog een kleine bureau ook voor de post stapels in de keuken staan.Zo kun je alles beetje kwijt en later stapel je alles bij elkaar. want ik wil niet in een depot wonen!
Tijdens de Douglas week stinkt en meurt hier alles naar de parfum die erbij zit, of de inkt die allerlei geur verspreid van drukwerk.
Het heeft wel wat, je ruikt dan teminste onze hond even niet(ouwe sweetsok).
Goed t is klaar en ik ga naar de potten en pannen. eetse!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

16
Voor morgen heb ik 460 stuks die in 5 kratten aangeleverd zijn. Dat is wel te doen. Voor a.s. vrijdag zijn er volgens de prognose 600 stuks en 59 kg van Sandd en komen er zowaar 200 stuks bij van Gicopost. Dat worden er gezellig 800 st. Toppie. Normaal heeft Gicopost er niet zoveel Dat bedrijf zit in Chaam dus wie daar ook wil solliciteren. Tel: 0161-493077. Wie weet hebben ze nog meer mensen nodig. Maar niet in mijn dorpje. Dat kan ik zelf wel aan. :lol:
Voor 14 oktober kom ik tot nu toe aan 545 stuks en 208,6 kg. Dat komt omdat die agenda's van de postbodeloterij er dan bij zitten. Ik zal blij zijn als die dingen allemaal weer de deur uit zijn. Heb toch liever wat minder kilo's en wat meer stuks.
Werk ze morgen bij goed weer en ondanks opengebroken straten of pleinen.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

17
Dinsdag de 4 e Oktober

De dag begint met een hoofdpijn die hopelijk snel vertrekt als ik buiten ben.
Maar helaas blijft de plaaggeest in mn hoofd en ik werk gewoon niet lekker , het weer is prima al dreigt het wel met donkere grijze wolkenbrij boven me en inderdaad gaat het motten maar dan ben ik alweer 1 en half wijk verder, dus ben ik nog lang niet klaar.
Het is paar keer bijladen geblazen vandaag en ik sjees door na een aspirine erin te hebben gedaan. Die werkt! Het blijft wel motten maar het is niet koud. Ik zit ook in de schoolspits en die probeer ik altijd te missen want dat is een regelrechte ramp.
Niet zozeer de kinders maar de jakkerende moeders in de autos die je echt even er niet langs laten...oh nee en bepaald niet kunnen parkeren stelletje mutsen.
Paffend op sigaretten staan ze bij de hekken te wachten.
Evenzo geschied hetzelfde binnen 10 minuten dus ik hou me gedeist. Meestal ben ik al de spits vooruit maar dat lukt niet altijd.
Verstand maar op 0 en verder met de post.
Twee jongemannen beginnen al te lachen als ik naar hun voordeur loop met 2 blauwe brieven. U kunt wel weer gaan zei er eentje en de ander nee dit is vast niet voor ons. Gekscherend zei ik Nou ik heb wel een tip :zet een pot koffie, hele sterke, en ga even rustig erbij zitten. Pak dan de 2 brieven en open ze, neem paar slokken koffie en...wie weet!
Zegt de een , ik neem wel een flinke borrel mevrouw als dat nodig mocht zijn!

Ben blij als alles erop zit, de tassen leeg en naar huis kan.
Dan ga ik echt even languit banken!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

19
Vrijdag 7 oktober

Herfst je heus met de bekende regen en wind bladeren die in je snoet vliegen. Dat wordt een natte bezorging vandaag.
Het is best een toer om de post droog te houden maar ervaring leert en je wordt handig daarin.
Nee ik ben niet het oeps het drupt en schuil type. O nee dit is een doordouwster en geen afhaakster. Nat wordt je toch uiteindelijk!
De rondes lopen wel vlot moet ik zeggen, geen gestruikel of geval of geglij. De brievenbussen gaan wel stroef door de nattigheid hier en daar en je post wordt daar nat van. Jammer niks aan te doen!
De zon komt af en toe tevoorschijn en daar geniet ik van. Maar die was gewoon bezig om kisten met zure appels te halen, t regende al weer vlot erna.
De post is qua gewicht zwaar vandaag en ik overbelaad mijn fiets om de 2 wijken erin te kunnen proppen, alles zit tjokvol en heb ook nog een tas met post om mn nek hangen. Maar ik vertik om bij te laden vandaag en besluit deze gok maar s te wagen.
Ik heb ook een grote mand voorop de fiets dus dat is extra meegenomen. Jullie snappen misschien niet hoe dit kan nou het is ook met vuur spelen en heel slecht voor je fiets uiteraard.
De kleine doosjes van de VW gaan ook in alle hoeken en gaatjes op volgorde ook nog. HOE DOET ZE DAT!
Maar voor de lunch heb ik deze 2 wijken weggebracht met een korte pauze erin gepropt. Na de lunch klaarde het op en meteen de 3 e wijk afgemaakt. Wat meer problemen gaf door het volgepropte geparkeerde blik. Het werkte niet lekker. werd er best geirriteerd dat men alles dicht bij de deur zo nodig moet zetten(bang om nat te worden ach ach).
Gelukkig na een uurtje klaar want het komt alweer met bakken uit de hemel.
Ik loop 3 wijken, nr 1 Is de volksbuurt met veel rijtjeshuizen en paar flatjes.
Nr 2 De achterstandswijk met verpauperde flatjes en rijtjes huizen , NR 3 De vinexwijk met vrijstaande villas en veel koopwoningen.. Lekker verschillend en leuk!
Ik loop altijd in de volgorde: Wijk 2 eerst dan door naar de nr 1 (volks) en laatste de Nr 3.
Zo het is gedaan we gaan onderuitzakken met hoe mutserig, een warme bak thee.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

20
Dinsdag de 11 e Oktober

EEn vieze oktoberdag met veel regen en wind. Regen die maar niet stopt dus schuilen is geen optie en later beginnen al helemaal niet.
Met gevolg dat de Sanddvrouw doornatterdenat is geworden. Deze keer geen regenbroek aangedaan, aangezien dat geen zin heeft. Het is nog vrij warm en dat zit je met een sauna om je benen. Dan maar fladderen langs de natte struiken.
Een beetje meer pech toen de fiets omviel en een bundel post op de straat viel(gelukkig in de bundel...). Net naast een plas water dus ik kon de boel oprapen en verder bezorgen. Soms ligt je bundel los in je mand tja dan heb je vieze natte pech.
De fiets kreeg ook een optater helaas, verbogen handrem en gescheurd handvat. Het is dan wel een ouwetje maar hij doet t nog goed.
Later op deochtend komt een boze man naar me toe met de mededeling dat ie post van de buren had gehad en dat niet leuk vind, dit mag gewoon niet vond hij.
Dan vraag ik even door over wat voor post en wanneer. Snap ook wel dat dit niet kan en excuses zijn niet voldoende voor deze zuurpruim.
Het kan gebeuren dat plakkerds tegenelkaar zitten en zo dun zijn dat je dat tijdens bezorgen en sorteren een keer over je hoofd hebt gezien.
Dat hebben jullie nooit natuurlijk....
Goed het blijft een natte toestand vandaag en een bezorgdag om snel te vergeten qua weer. We hadden heel veel FC Twenteboeken erbij vandaag en dat maakte de lading zwaar.
Even weer een voorproefje voor de IJsvogels straks, mhuew, die brengen ze deze week al.
Zo ik ga droge spullen aantrekken, het zit er weer op. T drupt al op het toetsenbord hier!
cron