Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

21
Vrijdag de 14 e Oktober

Wow de zon staat strak aan de hemel vanochtend en we beginnen vroeg. Lekker is het buiten en ik geniet volop.
Ik rij bijna een man omver omdat ik naar de post in de mand keek en te veel bezig met de disco muziek op mn hoofd.
We lachen erom en hij vraagt of ik nog wat post voor m heb ,maar nee geen nr 12 vandaag.
Voor de verandering heb ik mijn nagels eens gelakt gisteren en zie vandaag dat het al snel een troosteloos geheel wordt, die nagels dan. Nooit geweten dat dit spul er zo vlot vanaf bladdert.
Sanddvrouw wilde ook eens op haar best tevoorschijn komen met mooie nageltjes...
Make uppen doe ik allang niet meer voor de rondes, het wordt een smeer boel want dan zit er een vlieg in je oog of traan je van de harde wind, die neus die drupt en gepoetst moet worden(veeg veeg).
Smokey eyes doen we maar in de vrije tijd!
Sanddvrouw blijft in deze regel puur natuur op de rondes, weer en wind bestendig. Lekker geurtje zit er altijd wel op want daar houd de Sanddvrouw zeer van.
Het wordt zelfs iets warmer en het vest kan uit, op sommige plekken is het echt warm. Er zijn best veel mensen aan de gang buiten in hun tuintjes en het wordt dan ook veel hallos en alstubliefts als ik ze de post aanreik.
Ze genieten net als ik van t zonnetje denk ik.
Vandaag ben ik vlot klaar en kan even een krantje lezen voor de lunch om daarna de 3 e wijk te gaan lopen met aansluitend koffie en gebak visite bij een vriendin.
Die wonen in deze 3 e wijk en meerdere kenissen zitten er altijd handig!
Zo krijgt een collega er een woning nu, hij staat nu druk te schilderen zag ik, die zal wel klaar zijn met zijn wijken.
Ook dat heeft wat, gezellig!
Eenmaal thuis is het even wachten op de agendas die komen, het zijn er best wat zag ik op mijn lijsten, dus dat wordt straks nog even sjouwen en stickeren. Die gaan dus de schuur in even anders heb ik hier een muur van agendas staan, niet echt knus in huis!
Allen een heel fijn weekend!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

22
Dinsdag de 18 e Oktober

De Sanddvrouw is geklopt na 2 natte wijken vandaag.
Alle regenpakken zijn doorweekt, na de 1 e wijk snel naar huis omgeturnt naar droog en weer op pad totdat de echte pech toeslaat.
Niet de regen of harde waai wind ,nee, de kwestie van haken en scheuren. Wat is het geval, in de 2 e wijk stond er een scooter dwars op de stoep, lekker sociaal vooral. ik erlangs en ja hoor , krrrrrrrrrrt hoor ik. De flap van mijn tas er bijna afgescheurt en de bakken komen uit de hemel.
Wat nu? Maak toch deze wijk af met een omhoogwaaiende flap, dat is geen doen en keer huiswaarts. Niemand wil natte post.
Trek snel het regenpak uit, pak de tassen leeg en droog ze af.
Koffie pruttelt door en de plakband wordt van zolder gehaald, van die speciale hele sterke. De tassen gaan van de fiets en liggen klaar voor de operatie op de tafel.
Ja je moet wat want wijk nr 3 ligt te wachten. Op de radar staat niet veel goeds dus ik ga rustig aan plakken totdat de flap er weer stevig aan zit. Ziezo gelukt!
Voor zover ik kan inschatten klaart het na enen pas op. Hoop het want dan kan ik verder. Dus nog een uur even op te drogen hier.
Natuurlijk geen mens gezien vanmorgen , alles wat benen en pootjes heeft blijft binnen en logisch ook.
Goed ik ga de tassen eropzetten en weer inladen, neem een bammetje bij de krant en hopelijk wordt het droog!
Beetje saaie blog net als het weer vandaag.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

23
Gelukkig klaar met de post. We hadden vrijwel huis aan huis in een wijk. Van die Dela en UWV plakplastic blaadjes. Eerst even gewacht met rondbrengen, want het ging erop met die regen. Om een uur of 11 toch maar gaan rijden, want ik heb wel twee wijken. Het was toen net een beetje droog. Uiteraard begon het weer te gieten, maar gelukkig was de meeste post dus in plastic verpakt. Ook nog een hagelbui op mijn kop gekregen. :) En nu ben ik klaar met de post. En nu schijnt de zon! :lol:

Maar ik vind het ondanks dit weer, toch een heerlijk bijbaantje.

Zo, en nu ga ik lekker aan de hutspot. Eet ze!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

24
Nou inderdaad het klaarde mooi op en zo ging ik met de UVW s en Delas en de rest de 3 e wijk in. Het was zo wel een lange dag want ik kom thuis, ga snel douchen en denk hehe even lekker lui op de bank....gaat de deurbel.
De agendas, pffff, ja U heeft er 350 dus dat werd aanpakken en opstapelen, stickeren na de warme hap had ik zo gedacht.
Goed dat is dus inderdaad zo gegaan en kan ik lekker buiken op de bank haha!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

26
Vrijdag de 21 e Oktober

Het is even gekkenwerk deze week met de agendas erbij. Maar de Sanddvrouw stresst niet ze is wel moe. Zo moe dat de ronde vandaag brokken werd.
Struikelen,stoten, de fiets niet goed neerzetten waarop hij schrik niet wel 4 x omvalt. Blubber in de benen en een kurken strot, er zit iets onder de leden . Het loopt niet vandaag ondanks het prachtige weer.
Met het sorteren was ik er niet helemaal bij blijkbaar want ik kom vaak iets tegen dat me niet bevalt. Moet eerlijk toegeven dat mijn hoofd gisteren behoorlijk bonste en gonste. Dit kon er wel bij vandaag.
Na mijn 3 wijken had ik nog het lef om agendas te bezorgen een paar straten met 2 tassen tjokvol plus de overbeladen fietsmand.
Een dame was heel belangstellend naar de agenda maar zij zat er niet bij. Ze wilde er dolgraag eentje. Ik beloofde dat ik er eentje voor haar achterhoud die over is.
Of de mijne dan , ik heb er niet een gekregen maar zo te lezen mochten jullie allen er eentje voor jezelf houden toch?
De vorige heb ik niet eens gebruikt dus wat mij betreft.
Even later moet ik snel de verjaardagsboodschappen doen, ook de laatste ronde wat dat betreft en kan daarna eindelijk op de billen gaan zitten met de krant en een kop brave kruidenthee.
Thee voor de keel dus want het schuren is er niet minder op geworden.

Nu naar het weekend met in het vooruit zicht een hah mailing as week van een gemeente krant. Pffff nu maar even niet aan denken.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

27
Ginsdag de 25 e oktober

Gaap! O o o met dikke lodderige ogen van de slapeloze nacht ga ik op pad vanmorgen. De kinders zijn thuis en ik splits de rondes. Zo is het net te doen maar o jeetje onderweg gaat het mis, ik val bijna van mijn sokken.
Wat t is, ik heb t goed te pakken, ril en tril erop los met hoog en laagvliegers qua temperaturen. Toch doen we niet kinderachtig en ik red het net voor de regen een wijk af te krijgen en belabberd thuis te komen.
Onderweg kwam ik steeds kinderen tegen en dat is altijd plezant, ze vragen iets of vertellen wat. Zit er een kadootje bij? Dat was een meisje die een dikke envelop aanpakte voor haar moeder. Nou ik denk t wel, zei ik. Via internet kun je proefmonstertjes bestellen en wij zijn de pineut ze te bezorgen, ach nee t is best leuk.
Verder kreeg ik steeds een bal naar me toe welgeteld 3 keer, de ventjes hadden er wel lol in en ik ook met mn klapperende knieeen.
Eenmaal thuis werd het menens, ik heb het depot inderdaad gebeld omdat ik dit al had verwacht: griep of vette kou.
Beloofd zo beroerd als ik ben en zoals ik mezelf ken is dat de post morgen wegkomt.
Nu onder de wol en jullie groet ik vanaf mijn hoofdkussen en aspirines bij de hand!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

30
Vrijdag de 27 e Oktober

Allereerst dank jullie voor de beterschapswensen!
Het wonderlijke is dat het niet door heeft gezet en vandaag gewoon de post heb kunnen lopen.
Ook het weer was allervriendelijkst met ongeveer 16 graden. Nee ik mag niet klagen.
Zo logeert mijn kroost een paar dagen en dat komt nu mooi uit. Dan kun je even door en zelfs wat later beginnen.
Maar mij kennende ben ik toch vroeg op pad, het zit er gewoon in.
Zo te merken waren veel mensen vrij want er stond veel blik voor de deuren wat soms ergelijk irritant was.
Dan denk ik geef mij maar gewoon de ouderwetse straten met dito huizen, dat gaat lekker en geeft je dat echte postbode gevoel met de post op je arm door de straten.
Die straten heb ik er wel bij zitten gelukkig maar de meerderheid is toch : opritje-carport en lopend is dat geen doen..
En ja dan weet je t wel,kom je met je fiets kun je nooit verder want het blik staat en meestal dubbel en dwars voor.
Klein postbodeleed.
Ook heb ik er een fris nieuwbouw gedeelte bij een paar maand alweer en daar komen steeds meer huizen bij maar alles staat nog in de modder, geen straattegel nog te bekennen.
Dus daar ging ik mooi onderuit slippend in het rulle zand, nu het niet regent.
Loopt er zon klein kereltje trots te vertellen van : hier woon ik, heeft u ook post voor ons? Terwijl ik op sta te krabbelen en hem beloof wis en waarachtig de volgende keer zit er wat bij voor hun.
De kinderen zijn blij vandaag want er gingen heel wat Tam Tam s door mijn handen, ik vind t altijd leuk om kindertijdschriften te bezorgen en die koppies te zien als ze thuis zijn teminste.
OOk weer t nodige commentaar op de blauwe brieven, het roept altijd wat op bij de mensen. Ik moest ze vooral niet door hun bus doen en doorlopen, ja heus!
Ach je blijft lachen met een grap en grol. Dat maakt t ook extra leuk(vind ik).
Zo ik ben er klaar mee , de pannen staan op en ga zo lekker smullen.
Fijn weekend allen!
cron