Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

33
Dinsdag de 1 e November

En dat is dus een prachtige hele zachte herfstdag! Heerlijk vandaag.
Ik riep het paar keer met volle borst O wat is het toch heerlijk nu met de zon! Tja en dan kijken mensen je wel raar aan, geloof me. Ik heb nogal s een spontane uitbarsting. Bijen en een hommel vlogen met me mee onderweg kun je nagaan!
Eigen schuld dikke bult want de Sanddvrouw moest weer een lekker geurtje op.
Vandaag hadden we veel pret pakketten erbij met jawel de bekende luiers snoepjes en maandverband erin. Dat betekend dat je bij lange na niet alles meekrijgt in je tassen. Gedoe maar t is niet anders. Ze zijn niet zwaar dus kom op niet miepen.
Het was een heerlijke bezorging vond ik, het weer deed lekker mee zo ook de fiets die braaf luisterde, tja die wil nogal s dwarsliggen.
Door weg te glijden of doodleuk om te vallen. Nu even niet. Onderweg weinig sensatie te beleven op een ontruiming na van een wietplantage. Daar kijk je al niet meer van op. In die wijk gebeurt veel wat het daglicht niet kan verdragen dus ja ik ben altijd wel in voor wat commotie spanning en avontuur.
In die wijk zitten ook de meeste volgestouwde brievenbussen die ze nooit legen en de paden vol glasscherven en afval.
Soms manouvreer ik tussen de luiers door laat staan de hondedrollen.
Een hele toer om geen lekke banden te krijgen daar!
Na ettelijke uurtjes zoet ben ik klaar met de 3 wijken. Ik let nooit zo op de aantallen die ik moet gaan bezorgen want dat geeft mij juist stress.
Wat dat betreft hou ik het heel simpel, inpakken en wegwezen naar de wijken.
Tijd voor koffie en de krant!! Even zitten.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

34
Vrijdag de 4 e november

Het lijkt wel zomer of met andere woorden: de herfst heeft iets goed te maken met de afgelopen slechte zomer.
Ik loop mijn gehele rondes in een dun shirt en heb het behoorlijk warm.
Onderweg geniet ik hoe saai misschien voor sommigen van alle pracht van kleuren, de bladeren zijn nog niet glad dus ik stuif overal doorheen.
We zijn geattendeerd dat we een weekkrant gaan krijgen, eentje van de stad hier , een soort krantje. Is dit leuk, nou ik vind van niet, het is er extra bij en huis aan huis.
Reken daar onze gewone post bij met de komende feestdagen plus vieze sneeuwprut. MMMM ik moet dit nog maar even goed aanzien.
De 18 e is de eerste bezorging.
Het leuke van vandaag is de buurtfietsemaker waa rik wel s mee babbel en het is weer tijd voor de beurt. Voor ons ideaal als bezorgers omdat we het zelf moeten betalen en dat weet deze man. Dus met een mazzeltje rij ik straks weer als een koningin met de brieven rond.
Al vrij lang pruttel ik zonder remmen en versnellingen wat levensgevaarlijk is!
Vandaag hadden we best wat en ik ben vrij lang bezig geweest, zag zonnende mensen in hun voortuinen en een paar aan het harken.
Een flat werd ontsmet door een bedrijf, brrrr, ik wil niet weten wat daar rondkroop. In die buurt is altijd wel wat te zien,
maar vandaag was het stil en saai.
Mijn hart breekt een beetje als ik daar de kinders zie spelen, het zijn vaak probleemgezinnen levend in armoede.
Deze kinders zitten ook bij de mijne op school en via via weet je meer wat er speelt. Triest hoor.
Goed ik ben klaar en blij dat ik even kan zitten!
De Sanddvrouw heeft zichzelf een relaxstoel aangeschaft met ahum massage erin en warmte elementen voor stijve spieren......druk op de knop en.............


Fijn weekend allen!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

35
Dinsdag de 8 e november

Vandaag doen we het met de reservefiets. En geloof me dat is echt wel even anders, met dikke banden,brede tassen en grote fiets met er snel opgezet, mijn bloemen mand.
Die mand deed al dienst in mijn SMN cariere en gaf veel commentaar en lachende gezichten.
Dit was ver vooruit het mode werd om je fiets mandje te gaan versieren. Ik deed dat al met verve van alles ging erop en eraan. Van spinnen tot Amerikaanse vlag tot bloemen en vlinders , belletjes, draadslingers, nep insecten en lintjes.
Als toetje zit er een dekje over voor de regen.
Goed die mand ging weer mee op de fiets en ja hoor het was weer als vanouds, mensen begonnen spontaan te lachen van: wa s dat dan?
Het fietsen viel me zwaar en het ging ook minder snel, draaien en zwenken was nog niet onder de knie. Het zweet brak me hier en daar uit. Maar het ging goed.
De postfiets staat nu bij de fietsemaker die hem goed op gaat knappen. Morgen is ie klaar. Met remmen die weer werken en versnelling idem, nieuwe ketting het was belabberd zei hij , de verloederde staat van de postfiets. Hij heeft er zelfs een lamp opgezet.
Nou kan ik mooi weer vooruit komende winter want deze fietsenman heeft ook sneeuwkettingen bij mijn banden gemaakt.


Het was een prettige bezorging vandaag ondanks de andere fiets. Zo op naar de lunch!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

39
Vrijdag de 11 e November

De dag van het jaar 2011 geloof ik. 11-11-11. Gekkengetal ook maar niks was gek vandaag of het moet mijn versierde post mand(AH mandje doet daarvoor dienst en die is beresterk...geloof me) zijn met plastik poppetjes.
Het oude spul heb ik eraf gehaald en weer opgeleukt met deze popjes, staat gezellig.
Enfin vroeg aan de bak want we hebben een lading te gaan. Veel Tandarts kaartjes,Neckermans, ECI boekjes en kalenders ,reisboeken en het gewone werk natuurlijk.
Zwaar is de gerepareerde fiets, hij rijdt ook anders moet er wel even aan wennen. Ik zwabber en zwier al op de vroege ochtend door de straten. Rijdt bijna een hond aan een lange lijn omver.
Dat zijn die honde uitlaat gevallen waar je vaak je nek over breekt. Mensen letten er niet op en zon beest trekt eraan en snuffelt zo in de graspollen.
Deze dame was nogal gepikeerd omdat ik over dat lijntje fietste, de hond merkte het niet eens. Ik heb maar niet gereageerd want het was het sop in de kool niet waard.
Eerder zat ik eens vast in zon lijntje, dat was nog in mijn SMN cariere, dat was lachen vonden we allerbij.
Loslopende honden is een ramp voor ons en daarmee de bazen ook want met dat soort heb je snel woorden.
Goed het is lekker weer en de ronde gaat voorspoedig, geen tandartskaartje doet vervelend en gaat netjes heen waar het hoort te zijn.
Een dame schrikt zich het apalazerus als ik het hoekje om kom lopen, we lachen het is wel komisch.
Menigbewoner harkt bladeren een ondankbaar werk weten we.
Dat staat mij thuis ook te wachten dadelijk, een tuin vol zelfs.

Na de lunch nog een wijk en dan is het gedaan, we zitten nu lekker aan de koffie in de relaxstoel.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

40
dinsdag de 15 e November

Brrr wat is het koud. Dikke mist en een straffe koude wind plus een fiets die constant op de rem staat. Pfff een zware dobber maar t moet maar even.
Met die fiets moet ik terug dit is geen doen, ik fiets me te pletter. Moet zelfs op de pedalen gaan staan om kracht bij te zetten.
Die fiets gaat morgen retour fietsemaker.
Ik hoef zeker niet naar een sportschool en vandaag extra kracht trainig gewild of niet. Voordeeltje; je lrijgt het er best warm van.
Ergens in mijn 2 e wijk kleddert de fiets om en post eruit , bril en elastieken alles op de straat. Goed balen weer ook al is alles strak gebundeld, hier heb ik nooit zin .
Het is koud en bijna geen mens opstraat te zien, gelijk hebben ze. Ik weet ook wel dat het vanmiddag opentrekt en de zon tevoorschijn komt maar voor mij geldt ; weg is weg.
Smiddags doe ik de 3 e wijk en kan ik even genieten van zon plus meer warmte.
En in die derde wijk gebeurt er iets mafs waar ik niks aan kon doen. Gooi post in een box en rij weg, maar er wordt al geroepen. Een mopperende vrouw dat dit echt niet kan, ik kijk verbaast.
Ze wijst naar de grond als ik even meeloop, daar ligt mijn post!
Ik snap er niks van en zei dat tegen haar. Haar ogen spraken boekdelen; hoe dom kun jij zijn........
IK had het erin gedaan heus. Dat hielp niet en dan maar een excuus richting haar me dom houdend verder.
Soms flappert post er uit door de gleuf van zon postbox en dat is vast hier ook gebeurt, dan glijdt d epost er niet in dus.
Maar valt er net zo hard weer uit. Omdat je vlot doorwerkt heb je dat niet snel in degaten.
Volgende keer zal ik dit haar wel uitleggen met een verstand op nul blik.
Nu naar de warme thee en dikke sokkenpantoffels. Het werk is gedaan.
cron