Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

41
Koud was het vanochtend. Voor het eerst na al die schitterdende dagen was het koud. Ik was extra vroeg vertrokken, om de post op het depot te kunnen opvangen en op weg te zetten. Om half elf kwam er een kleine auto, ik dacht is dat alles, berzorgen we gen reclame meer. Na een belletje van de postbode plus blijkt dat de reclame in het verkeerde depot is afgeleverd. De Wraaak van NetwerkVSP voor het verlies van 5000 banen, of gewoon een vergissing. Deze kwam na een half uurtje als nog.
ik deed het werk vandaag met iemand in opleiding. Handig zo met zijn tweeen bezorgen. Ik hoefde weinig uitteleggen, hij had al eens eerder bezorgd. Het was mooi weer, wel koud, ja dat zonnetje heb ik wel gevoeld.
De Postman

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

42
Vrijdag de 18 e November

15 kratten vol post te gaan vandaag. Ik heb niet eens de beZorgbonnen bekeken , t zal wel , een berg te sorteren was het.
Plus de dagpost erbij die wordt wel geteld en dat maakt het nog drukker omdat er veel dagpost is.
Opeens moet er gevist worden want er zitten legio visbladen bij deze keer. Aan de vissende bewoners staat erop en voor wie naast het net vist, ze liggen ook in de winkel.
En massas Klingels, Reisboeken, Neckermanns, Meyers en Wenz, tijdschriften, Spoor plus de rest. Ik vraag me af, we bezorgen ze bijna wekelijks die Klingels en neckermanns, men kijkt er vast niet meer in.
Het wordt dus vaak op en neer vandaag want veel gaat er niet mee omdat het zoveel is.
Het weer is heerlijk dus dat zit mee.
Vroeg beginnen we om door te pluggen naar de lunch die al sorterend wordt gedaan, ehm ik bedoel niet de lunch maar de post voor de middag.
En dat is nog behoorlijk wat ook.
T enige grote ergenis zijn de kleine hondjes aan lange lijnen , vandaag zag ik er teveel gewoon. Die krengen gaan altijd dwars over de straten en stoepen lopen. en die er mee loopt is vaak al net zo snugger.
Ze zien je aankomen maar doen er niks op uit. Stelletje dozen.
Ze blijven gewoon staan kijken te kijken.

Ik heb het niet gered vandaag, het was teveel dus doe ik morgen de laatste lange straat. Moet maar een keer.
Dan rij ik erna door voor de hap en snap meteen dat ook gehad . De winkel met de grote C ligt ook in een van mijn wijken dus heel vaak maak ik de combitrip.
Nu aan de pepernoten de eersten dit jaar. Dan smaken ze nog lekker.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

43
Voor mij geen gevis en geklingel. Ik had erg weinig post vandaag. Als ik dien dan ook nog eens moet delen met degene die ik opleid, een opleiding duurt bij ons drei dagen, is het nog minder. Koud is het niet meer.
Vandaag mag ik weer eens wat vroeger mijn vast wijk was lopen. Heerlijk, gezellig zo´n winkelstraat. Er was maar een tas vor deze wijk, dus ik, we waren zo klaar. voor de middag, een andere vertrouwde wijk. Twee kleine straten.
Zodat het werk al om 13.30 uur geklaard is.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

46
postbode21 schreef:@Geertjan

is de post van postnl nu ook al doorgeschoven op de vrijdag naar sandd geertjan?
ik dacht dat we alleen de post van vsp er bij gaan krijgen.. ;)

met zijn tweeén is wel gezellig zeker...
en het is je van harte gegund hoor na al die drukke dolle di/do dagen...
werk je nou morgen=zaterdag ook nog geertjan?

@postbode 21
ik dacht eerder andersom, vrijdag had ik een aantal blauwe enveloppe, met ander het adres de sorteer code van Sandd.
Gezelliger, dat is betrekkelijk, er was zo weinig post dat er nauwelijks iets iets te verdelen valt.
Zaterdag ben ik altijd vrij. Ik heb wel op zaterdag gewerkt, maar dat doe ik nu niet meer.
Dinsdag mag ik weer iemand opleiden, kan pas om 12 uur beginnen met twee weken.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

47
@Elisa


Elisa, ik had het over .... Post van Postnl..
het was een grapje naar Geertjan, aangezien hij aangaf dat het zo rustig was afgelopen vrijdag.
Bij jou en mij (sandd ) niet toch? :lol:

Post van vsp is natuurlijk nooit zoveel elisa...
ik schat een kwart van de sandd post en als dat dan ( theoretisch hoor!) overkomt naar sandd kan
het ook nog verdeeld worden over de twee slagen die we lopen....

en het gegeven dat een vsp wijk geografisch veel groter is dan jouw sandd wijk...
hoe veel post blijft er dan nog werkelijk over voor jou per slag?

eerlijk gezegd... ja met drie wijken moet je er wel IETS van merken..
maar ik ga er vanuit dat er ook nog wel wat naar Postnl teruggaat..
als de klanten van vsp bereid zijn op den duur de hogere prijs van postnl te betalen.. :!:

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

49
Reclame onzin is ook ruim vertegenwoordigd bij Sandd.
Abonnee bladen bezorgen doe ik ook liever dan reclames.
Post.nl bezorgt op bepaalde dagen meer h.a.h dan post.
Ik bezorg liever een vodje dan die loodzware reisgidsen van VSP, en altijd kom je een halve kilo tekort voor de toeslag.
Schamen voor wat ik bezorg doe ik al lang niet meer.
Postorder L'Temps zat vroeger bij Selektmail en nu bij VSP.
Op de laatste gidsen stond al gedrukt: wordt dit u laatste gids?
Misschien wordt het te duur voor ze net als voor de Wehkamp die ook al gestopt is.
Ben benieuwd wat we volgend jaar aantreffen in de bakken.
Sandd heeft nog steeds volume groei nodig om in de toekomst een c.a.o te kunnen aanbieden.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

50
Doro schreef: Schamen voor wat ik bezorg doe ik al lang niet meer.
Vroeger bij Selektmail schaamde ik me wel voor van die nep-brieven, waar iets dergelijks opstond als: "Maak open.. U heeft de 100.000 gewonnen!". Waar die post heen is gegaan, is mij een raadsel... niet naar VSP of Sandd in ieder geval (vziw).
Wat wel grappig was dat ik een keer zo'n ding moest overhandigen en ik zei dat ik 'm best wel retour wou sturen voor hun. Toen kwam die vrouw opeens naar me toe en zei dat ze me toch wel heel dankbaar was dat ik altijd de post bij haar bezorgde. Ze had zelfs een keer iets gewonnen blijkbaar... Wel zielig, ze had maar één oog. :shock:
Sandd heeft nog steeds volume groei nodig om in de toekomst een c.a.o te kunnen aanbieden.
Hoe weet jij dat?.. het is wel interessante informatie. :?:
cron