Re: Bloggie van de Slagvaardige

102
Ik geloof niet dat het de bedoeling is om een wijk die je kwijt raakt op naam van je dochter te zetten. Als je met heel het gezin op vakantie gaat kan noch jij noch je dochter die wijk lopen en toch moet daar de post bezorgd worden. Hoe doe je dat dan? Dan moet je toch een vervanger hebben. Of een collega die in die weken een extra wijk erbij wil doen. Als jij ziek bent kan je dochter wel de wijk doen als ze minstens 16 is en a.u.b. secuur genoeg. Want we willen de klanten wel houden en nieuwe aantrekken. Dan moeten de vervangers hun werk zeker evengoed doen als de eigen bezorgers.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

103
@postbode7

wat een onzin postbode7
aub secuur genoeg.. zorg jij nou maar dat je zelf je post secuur bezorgd. :P
ik heb over slagvaardige en dan haar dochter geen enkele twijfel :lol:

mag slagvaardige met haar gezin niet op vakantie postbode7..
Natuurlijk wel , dan zoekt het depot voor haar en voor haar dochter even een vervanger.
jij wil wel toch :P


@slagvaardige
zolang je dochter niet meer dan 800 euro verdient per kwartaal , 1300 euro extra in de zomermaanden
en onder het bedrag van 13.000 euro per jaar blijft.. komt de kinderbijslag niet in gevaar.
Natuurlijk doen! slagvaardige.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

105
Ach, ze zijn bij mij gewend om voor twee wijken een vervanger te zoeken. Helaas is er op dit moment niets vrij, maar ik mag per ingang van morgen wel een extra wijk lopen ivm vakantie van mijn collega. Eerst drie weken net zoals vorig jaar bij de ene en dan de hele maand juni mag ik een deel van mijn dorp doen als mijn andere collega met vakantie is en als ik zelf half juli weer terug ben dan hebben ze wel weer wat anders. Voorlopig loop ik tot aan de Ikea in augustus dus weer twee wijken. Er zullen ook wel collega's in september of oktober weg zijn. Wie weet.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

107
Haha, die Carla! Ja, dat zit er wel in ja. hahaha. Volgens mij komen die dingen toch pas in een van de laatste weken?

Bezorgdagje 7 mei 2013

Post was laat gisteren, vanwege de nieuwe route en ik ben ook nog eens de laatste persoon in die route. :lol:
Invalwijk erbij, maar ik had maar weinig post. Een half uur sorteren voor de ene wijk en een uurtje aan de andere wijk besteed. Woensdag komt de chauffeur de kratten halen, ipv donderdag. In verband met Hemelvaart.

Het was leuk om vandaag mijn 'oude' Postnl wijk van destijds weer te doen. De mensen herkenden mij ook nog eens. He, ben je er weer, kreeg ik vaak te horen. Toch wel leuk als mensen je nog kennen. En ook, willen kennen. (Y) Nadat ik de invalwijk had gedaan, ben ik naar huis gereden. Even wat gedronken en toen ben ik mijn eigen wijk gaan doen.
Ik heb de route logischer ingedeeld en nu ging het een stuk sneller. Komt natuurlijk ook omdat ik maar weinig post had. Twee kratjes in totaal of zo. In een uur was ik klaar. Helemaal niets bijzonders meegemaakt ook. Ja, veel mensen op straat en veel spelende kinderen, vanwege het prachtige weer. De basisschool had zeker nog vakantie? Die van mij moesten gisteren alweer naar school.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

110
Bezorgdagje 24 mei 2013.

Aan de ene kant lastig dat de bloktijden verlaat zijn en dat ik ook nog eens de laatste op de route ben. Nu komt het wel mooi uit dat ik maar een wijk heb. Dan begin ik gewoon maar na het eten met sorteren op de maandag en de donderdag. In ieder geval geen stress meer en pizza tussendoor. Eerst lekker rustig koken, eten opeten en dan als alles op is, de post sorteren.

De route kon in ieder geval volgens de chauffeur niet veranderd worden. Ik had gevraagd of de route na een tijdje een keer omgedraaid mocht worden. Onze vorige chauffeur deed dat namelijk wel. Een paar weken was je dan de eerste, bijvoorbeeld, en na een maand of twee was je dan weer de laatste. Zo werd niet dezelfde elke keer benadeeld. Maar deze chauffeur houdt zich dus strak aan de regels.

Gisteren om 8 uur begonnen met sorteren en om half 11 was ik klaar. (wel een half uurtje pauze genomen, tussendoor)

Veel post. Veel UWV betalingen, neem ik aan. Veel mensen (zo te zien wel 25%) in mijn wijk zonder werk, voor hen helaas. Voor mij 'mooi' want ik heb dan veel envelopjes elke maand. :lol: Een meneer stond mij al op te wachten. Hij was blij met de envelop. Daaruit maak ik op dat het de uitbetaling was. Kan het ook mis hebben. :lol:

Er zat ook een brief bij dat er vandaag en volgende slag extra gecontroleerd gaat worden bij iedereen, vanwege de ING dat erbij zat. hmm nou... ik had alleen maar een paar ING afschriften. Zouden ze die bedoelen? Ik geloof dat ik er welgeteld 4 (vier) of zo had. :lol: Maar goed, alle post gaat natuurlijk foutloos in de gleuf.

Het was heerlijk weer. Ik ben om half 10 begonnen en was om 11 uur alweer klaar. Nu zit ik lekker aan de koffie!
cron