Re: blogje har099bezorgster!

611
bezorgdagje 30/7/13

Zo na lekker uitgeslapen te hebben, ging ik om half 10 toch echt opstap met me fiets en de post. Ik had gelukkig maar 2 bakken, 1 per wijk! dus kon extreem rustig aandoen. Ondanks me voorbereiding op de flatwijk, zorgde ik er toch weer voor dat ik me rot liep te zoeken naar de nummers... Kreeg op een gegeven moment de opmerkingen *leuk he hier bezorgen* waarop ik dan weer antwoorden *ja, dat zeker, alleen die nummers mogen van mij best anders!*
Klein half uurtje later was ik klaar met de flat wijk.

En toen ging ik toch echt beginnen aan de wijk die aan mij is gegeven tot dat er 1 wijk in de buurt beschikbaar is. Ik had me huiswerk al gedaan, en alles gewoon op volgorder neer gelegt. Ik blijk me flink in de vingers gesneden te hebben, want het was een totalen ramp! De volgorder die ik liep, die bleek al onlogisch te zijn bij de eerste 2 straten. En toen had ik zo iets van, zucht... dat wordt weer een nacht rond kijken op google maps hoe ik de volgende keer ken gaan lopen. Presteerde zelfs dat ik op google maps moest kijken voor 1 straat, terwijl het straatbordje 1 paal verder stond.. Ook kreeg ik een opmerking over de belastingdienstpapiertjes... Die mag je van mij wel houden hoor, ik keek die man aan en zei heel vriendelijk.. die is niet voor u, maar voor u buren! Ook was ik enorm dom bezig, heb me suf lopen zoeken naar 1 straat, ben er wel iets van 10x voorbij gereden met googlemaps aan! uiteindelijk zag ik ook daar het straatbordje, ik kon me zelf wel lek schieten.. kortom... heb weer een lekkere wijk gekozen...
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: blogje har099bezorgster!

612
Heel herkenbaar, was zeker een bloemkoolwijk uit de jaren 70.
Die straatnaambordjes kloppen niet altijd waardoor je je mottig zoekt.
Ook google maps is niet altijd betrouwbaar.
Een nummerbord van de gemeente wees naar links en toen heb ik een kwartier rond gedoold om het nummer te vinden.
Bleek dat ik rechtdoor moest i.p.v links maar een grote klimop op de zijgevel had de huisnummers overwoekerd. :x

Re: blogje har099bezorgster!

613
ik denk het DORO.
Heb die wijk wel eens eerder gelopen, maar dat was voor dat ze de wijken door elkaar gingen husselen.. Deze wijk is meer een restant van straten die ze niet in een andere wijk konden proppen..

Ik kon echt 1 huisnummer niet vinden, het ging daar als volgt... had een brief voor 110.. ik zag 108 en 210 en daar midden in zag ik een plek waar je je de auto neer ken zetten en vervolgens zo de schuur kon inlopen. Vertel mij dan maar eens na een half uur zoeken waar de hel 110 is gebleven. De meneer die ik zag, zij als volgt *nummer 110 is al 4 jaar gesloopt* :ugeek:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: blogje har099bezorgster!

615
@postbode

die wijk heb ik inderdaad al 4 jaar niet onde me hoede gehad!
Ben wel blij dat het nu rustig is, dan ken ik soms de route nog eens omgooien om te kijken hoe het beste te lopen valt. Wennen aan deze wijk doe ik niet, wetend dat ik na de zomervakantie een andere wijk krijgt in de buurt van me huis! anders bel ik ze op en zeg ik gewoon *bel me maar als je een wijk in de buurt hebt, eerder ga ik de post niet bezorger!*

Morgen trek ik lekkere luchtige kleding aan, kort broekje, korte t-shirt, begin lekker in de ochtend, scheeld me ook weer de zonnesteek krijgen! :mrgreen:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: blogje har099bezorgster!

617
Na een lekker ontbijt bij de ventilator ben ik vanmorgen om 8.15 begonnen. Toen viel het nog wel mee met de warmte. Hier en daar was er lekker schaduw en een beetje wind. Ik was voor 10 uur klaar omdat ik maar 102 poststukken had. Dat lage aantal vond ik vandaag niet zo erg want in de krant stond toch wel een hoge temperatuur en gisteren zeiden ze dat het wel 36 graden of warmer kon worden. Puf. Hopelijk is het niet zo warm als we de Ikea's moeten stickeren en bezorgen. Maar we willen natuurlijk wel een lekker zonnetje.

Re: blogje har099bezorgster!

618
Was ook ruim voordat de bezorgers van post.nl op pad gaan klaar.
Het was met 26 graden best te doen, later gaf de thermometer 34,8 aan.
En wat lees ik weer van Deezertje: geen Sandd bezorger gezien, ze zullen het wel te warm vinden want ik kom ze altijd tegen. :lol:
Nou Deezertje mocht je dit lezen, wij hebben minder post in de zomer en ook vind ik het te warm .
Daarom ga ik en vele andere Sanddbezorgers extra vroeg op pad.
:mrgreen:

Re: blogje har099bezorgster!

619
@slagvaardige

Ikeas ga ik ook doen! ik heb ze van de 2 wijken die ik nu ook loopt! dus dat wordt een en al drama! :(

@postbode
Ik heb tot zeker half 10 in me bed gelegen, was kapot van het sorteren!

@Doro
ik ben er genoeg tegengekomen vandaag, ik lachte zelfs een postnler uit toen ik zag dat die in zijn werkkleding rondliep.. een beetje warm met die oranje kleding he!? kon die persoon niet echt waarderen!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: blogje har099bezorgster!

620
Bezorgdagje 2-8-13

Heerlijk uitgeslapen tot half 10, al was ik wel om 8 uur al wakker, sprak me de moed in om nog ff te blijven liggen!
Deed me bikini aan, me zwembroekje, ff gauw met factor 20 insmeren! en dan maar naar buiten stappen, hapte naar lucht toen ik buiten kwam, het was toen al behoorlijk warm. 34 graden!
Gelukkig begon ik met een wijk met veel flatten. Ook liep ik in winkel, en vroeg ik heel lief of dit nummer 2 was.. kreeg netjes een ja.. toen heel vlot er meteen achterna vragen van is de winkel aan de overkant dan nummer 4? ook daar kreeg ik een volledige ja op.. alleen die blik van die vrouw was niet te filmen, die keek me aan van scheer je weg als je geen auto wilt kopen en kom nooit meer terug!

Inmiddels 3 kwartier later kwam ik thuis, ff gauw wat gedronken en ingeladen voor volgende ronde!
Heel me route omgegooid, dus deed het weer lekker rustig aan! al gauw kwam ik er toch weer achter dat ik toch bepaalde straten verkeerd gesorteerd had. dus liep rond sorterend en bezorgend en al. Daar liep ik dan helemaal in het roze, en zag al die postNLers fietsen en naar me kijken van *die is gek!* maar ja ik vond het gek dat ze dan nu nog steeds in die al zo warme werkkleding rondreden. Uiteindelijk kwam ik op een dijk, dacht leuk ff de koude wind meepakken... had nog beter een waaier mee kunnen nemen, want die wind was niet bepaald een wind waar je voor de lol ff in gaat staan als het al warm was.

Uiteindelijk netjes om half 2 klaar, merkte tevens net onder het douche dat me rug best verbrand is en zag een hele afdruk zitten waar me bikini zat. Al moet ik zeggen was erg blij dat ik klaar was, de zonnebrand deed een beetje pijn in me ogen, reed half huilend met een oog dicht naar huis! :lol:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!
cron