Re: blogje har099bezorgster!

621
bezorgdagje 6-8-13

Wekker gezet om half 8! want ja ik moet er toch aangeloven met 3 postwijken!
Gelukkig kwam me voorspelling uit, had 2x 1 bak en 1x 2 bakken.
Wel een ellende om te sorteren, maar erg leuk om erbij te denken dat ik tot 11-sep daar nog heen moet fietsen!

Eerste wijk ging soepel, alleen er waren van die kleine *** kaartjes die er steeds vandoor gingen als je een complete stapel met post in je handen had. Ook kon ik wel door de grond heen zakken toen een mevrouw zij, hier zitten alleen bedrijven, waarschijnelijk zijn ze bij dit poststuk een cijvertje vergeten.. ik bij de gedachte, ik ga niet elk stukje van de flat bezoeken voor een naam, tevens was het een rabobankdingetje dus stuur het mooi terug! 1 ding misten ik wel, de zon! had voor de zekerheid me jas maar aangetrokken.

Tweede wijk, ondanks dat ik daar 2 bakken voor had, ging het redelijk snel! heb geleerd van me fouten, dus liep deze keer niet als een kip zonder kop de wijk rond te rennen. Al moet ik wel zeggen dat ik wel erg blind en selectief keek als ik naar een nummer zoek. ook stond er een klein hondje te blaffen bij het hek, en ik maar denken, god hoe moet ik dit doen. Toen riep ik toch echt *is er iemand thuis toevallig* er bleek gelukkig iemand thuis te zijn. Die zegt vervolgens dat ik het hek gewoon had open kunnen doen. Waarop ik dan zeg, dat ik niet wist wat de hond nou ging doen als ik het hek openende. Daar gaf de mevrouw me ook gelijk in!

Derde wijk, deze heb ik maar 1x gelopen en was daar dus al een lange tijd niet meer geweest. Ondanks dat het een blok bij elkaar zat, moest ik toch wel rond rijden om te zoeken. Sommige straten door elkaar heen te lopen. En dan hadden ze begin van de straat een straatbord met 3 verschillende straten.. heel verwarend, maar weet nu dat ik beter de wijk ken omgooien voor dat ik vrijdag daar weer gaat beginnen. Ook kwam ik een collega tegen, die keek ook niet bepaald blij.. ze liep tevens aan de overkant.. dus ik zat echt van what is your problem girl!?

Zoals ik al zei in het begin, ik loop de post tot 11 sep.. ik heb in een e-mailtje duidelijk gemaakt dat ik voorlopig niet meer in gorinchem-oost wilt lopen, en dat ze me maar bellen als er een wijk vrij is na 11 sep in gorinchem zelf..
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: blogje har099bezorgster!

622
bezorgdagje 9-8-13

Na van de schrik verkomen te zijn, ging ik vandaag met heel veel moed beginnen met de post. had 4 bakken voor de ene wijk en 2 voor de andere wijk.

Ik rij gorinchem-oost binnen zet me fiets tegen een lantaarnpaal, en gaat beginnen. heel veel spinnen webben later had ik me eerste straatje gedaan. Ik kom bij de tweede straat... had ik spontane bezoek van een kat/poes die wilde aandacht. en liep dus gewoon 4 straten met me mee en maar miauwen en springen tegen me hand en op een gegeven moment dat de betreffende kat in me fietstas.. ik kon er wel op lachen! op een geven moment was ik denk niet meer intressant en was de kat weg.Niet dat ik dat erg vond, want 2 straten verder was er weer 1 kant die achter me aan liept. Op een gegeven moment zag ik nog eens 1 kat lopen en die zag ik letterlijk lachen als ik hem/zij aandacht gaf! zag zo de mondhoekjes in de lachstand. heel veel straten verder. Kwam er een meneer naar me toe, of ik een poststuk had RWD voor het verlengen van zijn rijbewijs, ik zeg zo heel beleeft ik heb alleen de bankgiroloterij voor u. Vervolgens zeg ik heel droog, dinsdag heb ik meer belangerijke post gehad dan vandaag. Dus wellicht heeft postnl nog post voor u! Man liep een beetje ondaan terug.. ik vond het niet zo gek ook die man kwam speciaal midden in zijn vakantie terug voor zo*n poststuk die eigenlijk ruim voor dat je rijbewijs verloopt al op de mat ligt. De katten en poezen waren dol op me, maar de honden die waren dat totaal niet.

Vorige week kwam ik bij een mevrouw die zei *je kan gewoon de poort openen* dus dat deed ik vandaag, die hond blaffen en blaffen en nog eens blaffen, toen begon die te grommen en toen inneens sprong die op me been, toen riep ik keihard, ga van me af k*t hond! en een tel later stond die bewoner me aan te kijken van wat gebeurt hier? de mevrouw vroeg meteen of ik gebeten was.. ik heel nuchter, nee maar die pootafdrukken op me been heb ik liever niet. De hond ging er meteen piepend vandoor :lol: !

Wijk 2.
Zag er enorm tegen op om weer naar gorinchem-oost toe te rijden. Weer die vervelende brug op.Ik had gelukkig niet zoveel post voor die wijk. En met me domme kop had ik ook nog niet eens alles op volgorder gelegt qua me looproute dus het was steeds weer zoeken naar de juiste bundel. gelukkig hoefde ik hier niet steeds me fiets mee te sleuren en kon me fiets op een geven moment gewoon blijven staan.. Ik heb hier niet veel mee gemaakt eigenlijk, maar wederom waren de katten/poezen enorm blij met me vandaag!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: blogje har099bezorgster!

626
bezorgdagje 13-8-13

Vandaag begon me dag met een bezoek aan de tandarts. Na 1 uur gemarteld te zijn, ben ik post gaan lopen. Me mond half verdooft, en snakkend naar wat te drinken ondertussen. Gelukkig werd ik niet aangesproken, want ik was best saggerijnig. Gelukkig was het ook niet druk met de post, dus hoefde maar 1x die verdomde brug over! kort maar krachtig maar tussen 10:00 en half 3 is er niet veel gebeurt! was veel ste blij dat ik klaar was!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: blogje har099bezorgster!

628
@Carla

Nee, ik begin morgen met klussen! :)
Het is inderdaad stil, en ik mis ook wel de verhalen die ik hier neerzet.

Ik heb bij me leidinggevende gezegt dat ik tijdje nodig hebt om te klussen, en dan laat ik daarna weten of ik verder ga met de post of niet. Maar ik heb enorme kans om een vast contract te krijgen bij de kringloop. Dus daar zit ik nog ff in afwachting.

Ze hebben alleen wijken in oost, en daar heb ik totaal geen zin in.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: blogje har099bezorgster!

629
@har

kan me wel voorstellen dat je gaat voor een vast contract. ik ga duimen voor je op de goede afloop (Y)
en een wijk waar je geen zin in hebt, met de winter in het vooruitzicht...

wel grappig dat je ook je eigen verhalen mist :lol: :lol:
succes met je nieuwe huis!! ga je nu ook echt het ouderlijk nest verlaten har.. spannend.
moet je veel doen?

Re: blogje har099bezorgster!

630
Ik wacht heel geduldig af, maar zie het wel zonnig tegemoed en zeker in deze tijden.
Haha, ja daar zit ik ook naar te kijken, de wintertijd.

Haha, ja klopt, soms zit ik binnen, naar buiten te staren op de dinsdag of vrijdag en dan dacht ik, och, op dit moment zou ik normaal gesproken post lopen, of god het regen weer, arme bezorgers.

Dankje, ja nieuw begin, op naar de volwassenheid! Veel behangen en verven. Dat kost me 2 maanden.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!
cron