Re: Huilen met Postnl [2]

11
Geertjan schreef:WAt mij opvalt is dat de klachten vooral uit Den Bosch komen. Uit Nieuwe Gein, waar ook ee CVL operationeel is, hoor ik geen of nauwelijks klachten. Of jullie wel?
Er waren wel veel klachten uit Houten/Utrecht. Krijgen die hun post niet uit het CVL Nieuwegein aangeleverd?

Ik zie Sandd niet zo gauw de boel overnemen. Stel je voor: Rouwkaarten en trombosepost bezorgd door een bedrijf dat maar 2 bezorgdagen per week kent.

Het beste zou zijn als PostNL weer een staatsbedrijf werd. Dan zou de focus weer op kwaliteit komen te liggen ipv op alleen maar winst maken ten koste van alles. Dan zouden ook die graaiende toplui aangepakt kunnen worden. Maar ik ben wel realist genoeg om te beseffen dat dat niet gaat gebeuren :cry:

Re: Huilen met Postnl [2]

13
Postman1983 schreef:Check dit: http://youtu.be/I6rJ5xbEvGY
Gaat over een wijk in Den Bosch die al een tijd geen post krijgt. Slim van die bewoners om de media te benaderen....
Iemand op Youtube schrijft als reactie:

>
Shit dat is mij oude wijk! ... Ik heb daar weken bezorgd! ... inmiddels werk ergens anders.. Bijna niemand kan die wijk vinden toen der tijd. Het duurt ook bijna 1 uur voordat je alles daar hebt gevonden. mAAR IK deed het tenminste. Mensen vertikken het te zoeken. POSTNL heeft een echte verklaring in de doofpot gedaan. Dat betekent dat de postbodes niet goed worden ingelicht en dan bellen mensen over missende post. Waarop postnl geen onderzoek verricht maar gewoon een standaard verklaring geeft.
kevinvandijk 13 uur geleden<

Re: Huilen met Postnl [2]

14
Normaal als je in een fabriek werkt (dus niet in een staatsbedrijf met overbetaalde en ondergequalificeerde ambtenaren) dan voer je 1, hooguit 2, factor changes tegelijk door. Dan kan je de boel nog een beetje in de hand houden. En als het fout loopt weet je ook sneller waardoor. Zodat je er effectief op in kunt spelen.
Wat ons bedrijf helaas deed is een accountantsburo inhuren als ingenieursburo. En die KPMG minkukels snappen dat niet, dus hebben we nu 5 of meer major factor changes tegelijk. Ik noem onder andere

Optivo
Geo
Autobedrijf
Afschaffen postbode plus en snel wisselen team coaches
Sluiten VBG
Openen CVL
Nieuwe machines
Nieuwe internet gestuurde aanstuur mechanismen
Bestellen uit meerdere bundels al of niet met buidels
Onwillige (en dus onkundige) postBODEs in de voorbereiding
Onbekwame want te laag gequalificeerde postBEZORGERs in de uitvoering

En er is geen enkel bedrijf dat dat aankan. Waarvan akte. Ja ik heb dit al gecommuniceerd met mijn VBG manager. Hoger kan ik toch niet komen.

En toch is het een leuke tent om voor te werken. Ik hou van chaos.

Re: Huilen met Postnl [2]

15
jan272 schreef:Normaal als je in een fabriek werkt (dus niet in een staatsbedrijf met overbetaalde en ondergequalificeerde ambtenaren) dan voer je 1, hooguit 2, factor changes tegelijk door. Dan kan je de boel nog een beetje in de hand houden. En als het fout loopt weet je ook sneller waardoor. Zodat je er effectief op in kunt spelen.
Wat ons bedrijf helaas deed is een accountantsburo inhuren als ingenieursburo. En die KPMG minkukels snappen dat niet, dus hebben we nu 5 of meer major factor changes tegelijk. Ik noem onder andere

Optivo
Geo
Autobedrijf
Afschaffen postbode plus en snel wisselen team coaches
Sluiten VBG
Openen CVL
Nieuwe machines
Nieuwe internet gestuurde aanstuur mechanismen
Bestellen uit meerdere bundels al of niet met buidels
Onwillige (en dus onkundige) postBODEs in de voorbereiding
Onbekwame want te laag gequalificeerde postBEZORGERs in de uitvoering

En er is geen enkel bedrijf dat dat aankan. Waarvan akte. Ja ik heb dit al gecommuniceerd met mijn VBG manager. Hoger kan ik toch niet komen.

En toch is het een leuke tent om voor te werken. Ik hou van chaos.
Hoewel ik het deels met je betoog eens ben, kan ik me niet vinden in je kwalificatie van PostNL als ambtenarenbedrijf. Overigens spreek je jezelf op dit punt meermalen tegen: de ene keer zeg je dat PostNL een fabriek is, en even later zijn het weer ambtenaren.

Al die wijzigingen worden bedacht door de top. Dat zijn dus mensen als Peter Bakker en Koorstra. Mensen die pas na de privatisering deze posten zijn gaan bekleden.

Ik wil er trouwens nog een andere verklaring aan toevoegen: Het onvermogen van de organisatie PostNL om met kritiek om te gaan. Kritiek wordt al snel afgedaan als negativisme, en als je wijst op welke fouten ze in voorgaande jaren al hebben gemaakt zeggen ze dat je vast zit in het verleden. Wat dat betreft lijken ze wel op een bepaald forumlid hier wiens naam ik niet zal noemen.

Wat je dus ziet gebeuren dat kritiek en misstanden onder het tafelkleed worden geveegd. Zo'n VBG-manager wil niet laten weten aan zijn superieuren dat er veel misgaat op zijn kantoor, dus hij ontkent of bagatelliseert het. Dus de kans dat een misstand op de werkvloer ooit de groene toren bereikt is klein. Ik vraag me dan ook af of de Koorstra's van deze wereld wel weten wat er allemaal misgaat. Hun VBG-managers zwijgen erover, en de postbode wordt niet geloofd want "dat zijn toch allemaal gefrusteerde mensen die boos zijn dat ze straks ontslagen worden."

En doordat PostNL niet graag terugkijkt (dan zit je immers vast in het verleden) leren ze ook niet van hun fouten. Bij iedere reorganisatie hebben we heel veel mis zien gaan. Ik noem de invoering van de HSM, het gaan werken vanuit depots. En elke keer weer maakt men dezelfde fouten. Ze bedenken iets nieuws waardoor je met minder personeel toe kan, en gelijk worden die mensen de laan uitgestuurd. Terwijl ze beter kunnen wachten tot het nieuwe systeem eenmaal soepel draait, en DAN pas kijken met hoeveel mensen ze minder toekunnen.

En nu met het autobedrijf, en straks met de CVL's zullen ze al die fouten weer opnieuw gaan maken.

Een beetje chaos is leuk (goed voor mijn overuren en inkomsten), maar op deze manier richt het bedrijf zichzelf te gronde.

Re: Huilen met Postnl [2]

17
Geertjan schreef:WAt mij opvalt is dat de klachten vooral uit Den Bosch komen. Uit Nieuwe Gein, waar ook ee CVL operationeel is, hoor ik geen of nauwelijks klachten. Of jullie wel?
Ik hoorde van onze chauffeur, dat het in Zwolle ook een puinhoop is en de CVL is nog niet eens operationeel.

Ik had gruwelijk veel post vandaag!

Re: Huilen met Postnl [2]

18
Jette schreef:
Geertjan schreef:WAt mij opvalt is dat de klachten vooral uit Den Bosch komen. Uit Nieuwe Gein, waar ook ee CVL operationeel is, hoor ik geen of nauwelijks klachten. Of jullie wel?
Ik hoorde van onze chauffeur, dat het in Zwolle ook een puinhoop is en de CVL is nog niet eens operationeel.

Ik had gruwelijk veel post vandaag!
Vandaag ook erg veel post. Daanaast was het sorteren een puinhoop. Verkeerde straten er tussen, huisnr volgorde verkeerd, losse brieven tussen de bundels :shock:

Re: Huilen met Postnl [2]

19
HBstraat xx. Ik duw de post met de Gamma/Praxis door de gleuf. Achter het ruitje van de voorgevel hoor ik een fossiel een klaaglied aanheffen: "Ik heb post! Ik heb vandaag post!" Dus ik wacht tot de deur opengaat en vraag of er iets ergs is gebeurd. De mevrouw legt uit dat ze vandaag POST heeft gehad en dat in de krant staat dat dat niet meer kan. Ik leg uit dat mevrouw Fossiel ook gisteren en eergisteren VAN MIJ post gehad heeft, dus ik snap niet waar ze het over heeft. Dan begint ze over Den Bosch en Meppel en overal, behalve Tilburg.
Wat een sukkels zeg. Krijgen ze iedere dag alles op tijd in de goede gleuf maar omdat het op het acht uur journaal is, gaan ze twijfelen aan alles.
Er wordt veel gekletst over onze prestaties. Maar veel klets is gewoon 'napraten van'. Ongeveer zoals het IPCC aan het bewijs komt van de opwarming van de aarde: Omdat alle 'wetenschappers' elkaar herhalen MOET het wel waar zijn. Het grappige is dat wetenschappers die niet aan dat napraten meedoen, volgend jaar geen subsidie meer krijgen.
Iets dergelijks is er ook rond ons aan de hand. Er zijn incidenten. En door die lang genoeg te herhalen wordt de mug steeds groter. De chauffeur van de autodienst (die gisteren nog in Polen kuikens sekste) heeft gehoord dat.... Bronnen graag. Onafhankelijke bronnen zelfs.

Re: Huilen met Postnl [2]

20
jan272 schreef: Iets dergelijks is er ook rond ons aan de hand. Er zijn incidenten. En door die lang genoeg te herhalen wordt de mug steeds groter. De chauffeur van de autodienst (die gisteren nog in Polen kuikens sekste) heeft gehoord dat.... Bronnen graag. Onafhankelijke bronnen zelfs.
PostNL heeft zelf al toegegeven dat het waar is, en heeft zelfs al excuses gemaakt. En aangezien de afdeling persvoorlichting van PostNL juist gespecialiseerd is in het ontkennen en bagatelliseren van dit soort zaken, betekent dat eerder dat de waarheid nog erger is dan wij denken.

Daarnaast zijn er natuurlijk mensen die de krant niet goed lezen. Zo'n Bleker laat 1x een proefballonnetje op over het schrappen van de maandagbestelling en prompt word ik de volgende maandag door allerlei burgers verbaasd aangestaard, want de maandagbestelling was toch afgeschaft?
cron