Re: Wat is het hoogste toevoeingsnummer of letter?
14Is mij nooit zo uitgelegd en verteld. Kennelijk niet belangrijk genoeg? Deze belangrijke instructie lijkt me belangrijk dat dit even vermeld wordt in het zakboekje? Dit om misverstanden te voorkomen. PostNL bezorgd alleen op naam maar m.u.v. van huisnummers met toevoegingen die niet bestaan.
15Als reactie op het voorspelbare geleuter van die verzendenontvangen.ike schreef:Voorspelbare reactie.Tobo2011 schreef:![]()

Kan die vent geen treinmachinist worden of zo? Hij begrijpt geen snars van het postwezen.

Maargoed...ik ga een biertje happen en een stukje eten in't dorp! Goed weekend allemaal!
16Sorry maar we bezorgen niet op naam alleen op adres , huisnummer en woonplaatsverzendenenontvangen schreef: PostNL bezorgd alleen op naam .
17Nee, ze hadden beloofd op tijd te gaan rijdenTobo2011 schreef:Kan die vent geen treinmachinist worden of zo?

18Nee, de officiële wijze is dat we alleen op nummer bezorgen. Dus post voor een niet bestaand nummer gaat retour, en de brief voor meneer de Vries op nummer 20 gaat gewoon daar door de bus, ook al hangt er een naambordje met van Dam.verzendenenontvangen schreef:Dat is de offici"ele werkwijze van PostNL?
Maar niet iedereen houdt zich natuurlijk aan deze regels, een beetje zelfstandig extra service leveren is niet verkeerd. Als ik bijv. zeker weet dat eerdergenoemde brief voor de Vries op nr 120 bezorgd moet worden, gooi ik 'm bij 120.
Maar het hangt af van de situatie. Voor een verjaardagskaart met fout/onvolledig adres wil ik best wat extra detectivewerk verrichten, maar bij een grote mailing van een bedrijf met een verouderd adressenbestand (zoals donderdag met die boeken van Igopost, sommigen voor bedrijven die al 10 jaar weg waren) is het een ander verhaal. Dan gaat de hele boel zonder pardon retour ovv onvolledig/foutief adres, of evt vertrokken/onbewoond.
19Het is te waarderen dat VenO het goed probeert te doen. Goed is echter niet altijd volgens de regeltjes, want verzenders zijn ook mensen die foutjes maken, soms geen idee hebben hoe belangrijk een puntje of streepje is voor de postbezorging. Gezond verstand blijft nodig en dat maakt het werk leuk. Ook om te merken hoe je kennis van een wijk toeneemt, als je steeds hetzelfde rondje loopt. Ik vind het zelf tenminste wel kicken als ik een kaartje met compleet fout gegokt huisnummer (adresboekje vergeten?) toch goed weet te bezorgen.
20Ja en ik vind bezorgers die mijn post goed bezorgen ondanks dat de afzender mijn huisnummer compleet vern&kt heeft, helemaal top! Dan denk ik als ontvanger "Zo! Dat is nog eens service!"