PostNL klantenservice naar lagelonenland?

1
Leeuwaren- Callcenterbedrijf Cendris in Leeuwarden overweegt het werk voor PostNL - een belangrijke klant - te verhuizen naar een lagelonenland.

Dat moet de bedrijfskosten drukken, nu het personeel dat PostNL-klantenservice uitvoert een akkoord over loonsverlaging heeft weggestemd. Een lager kostenniveau blijft noodzakelijk voor de gezondheid van het bedrijf, aldus de directie in een brief aan de medewerkers in Leeuwarden. Naast "offshoring" als optie wordt ook een 'andere richting' van het PostNL-netwerk genoemd, met een flinke reorganisatie tot gevolg. Er bellen in Leeuwarden ruim honderd mensen voor het post bedrijf. PostNL is een van de belangrijkste opdrachtgevers en tevens eigenaar, maar zette de klantenservicetak van Cendris deze zomer in de etalage. De vakbonden betwijfelen of de Friese vestiging zonder PostNL bestaansrecht heeft.

Bron: Leeuwarder Courant pagina 12 van dinsdag 2 oktober.

Klanten Cendris facilitair callcenter:

Nederlands Dagblad
Vodafone
Nuon
T-Mobile
PostNL
UPC
Ziggo
FNV
Citroën
Eneco
KPN
P&G
Postbus 51
TUI
Schoonenberg
NL match
Brocacef
SRK
Leger des Heils
V&D
Avéro-Achmea
Rabobank
NEVI
Agis

Nadeel is dat postbezorgers niet naar lagelonenlanden kunnen gaan, dan beland de post elders.

Re: PostNL klantenservice naar lagelonenland?

2
En hoe gaan ze in die lage lonen landen dan de vragen (in het Nederlands) over specifieke bezorgproblemen oplossen? Ze kennen daar toch de situatie helemaal niet? Hoe kunnen ze van daaruit bekijken waarom een pakketje niet is aangekomen waar die moest komen, waarom post maar niet aankomt in..... e.d? Dat moet soms nagebeld worden. Hoe denken ze dat op te lossen? Lage kosten levert dan zeker verlaging van service op. Of je daar zo blij mee moet zijn. Ze staan toch op kwaliteit bij PostNL?

Re: PostNL klantenservice naar lagelonenland?

3
Ik kan je vertellen dat bij de klantenservice geen topografische kaarten paraat liggen. De klachten worden via een computer programma doorgezet naar de betreffende afdeling die dit weer verder afhandelt. Of hooguit een belletje naar een supermarkt of een poststuk er ligt, zo nee dan hooguit navraag formulier opsturen. Of anders: Dan kunnen we uw zending niet vinden, niet zeggen we zijn het kwijt dat is te negatief.
cron