Wat zou je er van vinden dat jouw spaargeld geïnvesteerd wordt in oorlog of kinderarbeid? Wil je weten hoe eerlijk jouw bank is kijk dan op www.eerlijkebankwijzer.nl
Zie verder ook: http://www.eerlijkeverzekeringswijzer.nl/ en http://www.eenvandaag.nl/buitenland/457 ... _verdreven
Om die reden bankier ik bij de ASN bank. Ik wil niet dat mijn spaartegoeden wordt gebruikt voor clusterbommen. Wat vind jij?
Re: Welke bank is er eerlijk? Hoe gaan ze met uw geld om?
2Ik bankier ook bij de ASN, maar ik vertrouw eigenlijk geen een instantie. Triodos en ASN zijn misschien het beste wat dit betreft, maar ook de ASN is een (verzelfstandigde) dochter van SNS en ja.. SNS.... is niet zo'n lieverdje.
3Ik vind dat de Triodos een zeer vriendelijke klantenservice heeft. Om toch steentje bij te dragen zit ik bij de Algemene Spaarbank van Nederland ASN. Ik heb persoonlijk trouwens aan Prem Rradhakishun gevraagd waarom hij daar geen spaargeld op had staan. Hij vertelde namelijk in een uitzending dat hij daar wel rekening had maar er 0 euro op had staan. Dat programma ging over SNS Reaal, programma Prem Time van de NTR. Hij zei toen omdat ik voor de meeste rente ga en ik een klootzak ben! Wel eerlijk van hem om dat zo te zeggen toch?!
4Nou bij de asn krijg je niet vwel rente meer. De helft minder minstens als vorig jaar.
5Dat klopt inderdaad, ze zijn nogal gezakt. Op de kinderspaarrekening bij de ING bank krijgen we 2% rente. Dat is volgens mij nog 1 van de hoogste. Maar ik heb er geen goed gevoel bij dat het geld gaat naar oorlog, milieuvervuiling e.d. Iemand zei tegen mij: Het is niet mijn verantwoordelijkheid wat de ING met MIJN geld doet. Daar ben ik het niet mee eens! Want als ik geld geef aan mensen waarvan ik weet dat zij er slechte dingen mee doen vind ik ook dat ik MEDE verantwoordelijk daaraan ben. In het strafrecht is het toch ook zo dat wanneer jij iemand helpt om iemand te gaan vermoorden, bijvoorbeeld jij koopt een wapen voor iemand waarvan jij weet wat hij of zij er mee gaat doen. Dan ben jij ook medeplichtig volgens mij.