Re: Medische keuring voor WIA

11
Ik vind juist dat hier de plek voor is omdat dit onderwerp in een taboe sfeer doet hangen. En het UWV past naar mijn idee willekeur toe. Ik slik antidepressieva op voorschrijven van mijn psychiater en die vind helemaal niet dat ik ermee moet stoppen, sterker nog het dosis moet verhoogd worden. Ik wil graag post blijven bezorgen maar het word op deze manier mij onmogelijk gemaakt. Ik wilde via de overheid met een WSW indicatie post gaan bezorgen maar dan fulltime maar dan ben ik opeens weer te goed! En de keuringsarts gaat helemaal niet over mijn medicatie gebruik dat is niet professioneel omdat dit te communiceren. Hij zei letterlijk je kunt wel er mee gaan stoppen, maar dan wel in overleg met je arts. Wat weet hij nu van mijn problematiek? Hij zat steeds subtiel op de klok te kijken en exact na een uur moest het gesprek maar gestopt worden.

12
@anouk

dit topic van vzo is in de rubriek Even Pauze.
ingesteld door ief voor allerlei onderwerpen die niet met post te maken hebben.
dus wat dat betreft voldoet vzo aan de forum bepalingen.

ben wel met je eens dat dit niet de juiste plek is voor dit soort problemen.
we lezen een kant van het verhaal.

stel je voor dat de keuringsarts het wel goed ziet. :?

13
Probleem wil als autist het werken bij de post het beste vind dat bij me past. Maar helaas zien anderen dat niet zo. Ik moet er niet aan denken hele dag in een fabriek moeten gaan werken. En buitenlucht in de tuinen werken, dat kan niet omdat dit weer mensen die in de WSW zitten dat werk doen. En wat ik jammer vind is dat de contracten zo minimaal mogelijk zijn. Bij Sandd is dat 3 uur per week en bij PostNL 6. Bij PostNL wil het nog weleens uitbreiden. Ik probeer schoonmaak werk te vinden zoals ik als tip heb gekregen! Ik heb mij nu bij alle schoonmaak bedrijven laten inschrijven. Ik hoop dat dit gaat lukken omdat je bij schoonmaak werk wel snel moet aanpoten. Bij de post mag je het zelf in je eigen tempo doen.

14
@vzo
het is jammer voor jou, maar we willen allen wel veel meer uren maken bij de post.
wat dat betreft wil je het onmogelijke omdat het niet mogelijk is.

alfa hulp bij oudere mensen voor 3 uurtjes.. is dat niet iets voor je.
dat gaat niet zo in een moordend tempo.. mensen willen ook graag een praatje.

je begon het topic zelf over je medische keuring.. en vzo heb je de uitslag al binnen?
en kan je er wat mee?

15
De uitslag nog niet binnengekregen. Ik het daar totaal geen vertrouwen in. Dit komt omdat ik zelf bij het UWV gewerkt heb. Ik ken iemand die ADHD en PDD-NOS heeft en volledig arbeidsongeschikt is verklaard. Dat vind ik raar, iemand kan altijd nog wel wat doen? Want ik zie hem thuis van alles en nog wat qua klussen doen en is zeer handig. Ik begrijp dat niet? Het liefste zou ik gedeeltelijke WIA willen ontvangen zodat ik aantrekkelijk wordt voor de werkgever.

Deze zaak: http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... 013:BZ2779

Ernstige depressie + autisme is volledig goedgekeurd!