Re: Kwaliteit PostNL bij Kassa

12
Carla41 schreef:er zijn nog steeds heel veel mensen.. die niet weten dat er verschillende postbedrijven zijn.
van welke planeet kom je Newman? :lol:
Dacht je echt dat iedereen weet dat er meerdere postbedrijven zijn en waaraan je de verschillende poststukken kunt herkennen? Hoe vaak ik niet op straat wordt aangesproken over verkeerd bezorgde post, en op mijn vraag of het van PostNL of van een concurrent is slechts een glazige blik als antwoord krijg?

Of lees eens de reacties op discussiesites als het gaat over verkeerd bezorgde post, zoek geraakte pakjes of verhoging van postzegeltarieven. Ook hier lees je regelmatig opmerkingen als "PostNL kan de tarieven verhogen omdat er geen concurrentie is", of "Ik heb een pakje naar China gestuurd met PostNL en dat is nooit aangekomen".

Voor ons is dat allemaal gesneden koek, maar 99% van de burgers heeft echt de ballen verstand van hoe de postmarkt in elkaar steekt en welke bedrijven er allemaal zijn.

PTT, TPG, TNT, nu weer PostNL, ik kan wel begrijpen dat ze in verwarring raken. Legio mensen denken dat de PTT is overgenomen door TNT, en nu weer opgekocht door UPS. Of dat we nog steeds iets met telefoonaansluitingen van doen hebben. En nu weer met de berichtgeving over de mogelijke afschaffing van de maandagbestelling verkondigen veel mensen op discussiesites dat in hun woonplaats de postbezorging op maandag al lang is afgeschaft. Ze denken dat als zij geen post hebben gehad, de hele stad niet heeft gehad.

Je kunt je dus beter afvragen van welke planeet ZIJ komen!

16
verzendenenontvangen schreef:N.a.v. slechte bezorging, zoals postzak in de sloot o.i.d. zijn er bij PostNL 300 mensen in een jaar ontslagen. Vervolgens gaf ze aan dat PostNL dan niet de juiste mensen aannam en dat beter moet. Ik denk niet dat dit altijd te achterhalen valt dat iemand zo gek is om de post te dumpen.
Maar wat zijn de juiste mensen? Daar kun je je altijd mee vergissen. Je kunt niet altijd aan mensen hun neus zien of ze serieus en gemotiveerd zijn om hun werk goed te doen. Ik heb ook wel eens iemand in opleiding gehad die erg serieus overkwam: een man van achter in de 30, keurig gekleed, glad geschoren, ABN-sprekend, vader van 3 kinderen, compleet met babboe-bakfiets.

Die heeft twee weken z'n werk goed gedaan, en is vervolgens niet meer komen opdagen, zodat z'n wijk niet gelopen werd. Gelukkig kwamen we er op tijd achter, zodat alsnog iemand de wijk heeft weggelopen. We hebben die man geschreven en gebeld, geen reactie.

Overigens moet je wel bedenken dat 300 man op totaal 30.000 postbezorgers ook weer niet zo heel veel is. En dat zijn echt niet allemaal mensen die post in de sloot hebben gegooid, of begraven in de tuin. Dat zijn ook mensen die de post niet op de juiste dag hebben bezorgd, bijv. de post van vrijdag gelopen hebben op zaterdag, of wel de post bezorgd, maar niet de reclame.

19
@ 88CE

Er wordt gesproken(kassa) en aangehaald door Newman als zou PostNL 30.000 pbz rond hebben lopen.
Dat heeft niks met een "slippertje" te maken of met "begrijpend lezen" maar met een onjuiste voorstelling van zaken.
Ben een ster in begrijpend lezen, werk tenslotte als pbz ;)

20
brievenbus schreef: Ben een ster in begrijpend lezen, werk tenslotte als pbz ;)
:D scherp (Y)

Even de uitzending terug gekeken, er word gesproken over 30.000 medewerkers in de bezorging.
Daar vallen dus niet alleen de gleuvenglijders onder ;)

Ik vind dat zelf een zwak bod om te gaan hameren dat dan 26.700 niets tot bijna niets fout zouden doen.
300 is erg veel ook al heb je daar 30.000 mensen rondlopen.

Maar goed, het is op tv en staat in de krant dus is waar.