Carla41 schreef:er zijn nog steeds heel veel mensen.. die niet weten dat er verschillende postbedrijven zijn.
van welke planeet kom je Newman?

Dacht je echt dat iedereen weet dat er meerdere postbedrijven zijn en waaraan je de verschillende poststukken kunt herkennen? Hoe vaak ik niet op straat wordt aangesproken over verkeerd bezorgde post, en op mijn vraag of het van PostNL of van een concurrent is slechts een glazige blik als antwoord krijg?
Of lees eens de reacties op discussiesites als het gaat over verkeerd bezorgde post, zoek geraakte pakjes of verhoging van postzegeltarieven. Ook hier lees je regelmatig opmerkingen als "PostNL kan de tarieven verhogen omdat er geen concurrentie is", of "Ik heb een pakje naar China gestuurd met PostNL en dat is nooit aangekomen".
Voor ons is dat allemaal gesneden koek, maar 99% van de burgers heeft echt de ballen verstand van hoe de postmarkt in elkaar steekt en welke bedrijven er allemaal zijn.
PTT, TPG, TNT, nu weer PostNL, ik kan wel begrijpen dat ze in verwarring raken. Legio mensen denken dat de PTT is overgenomen door TNT, en nu weer opgekocht door UPS. Of dat we nog steeds iets met telefoonaansluitingen van doen hebben. En nu weer met de berichtgeving over de mogelijke afschaffing van de maandagbestelling verkondigen veel mensen op discussiesites dat in hun woonplaats de postbezorging op maandag al lang is afgeschaft. Ze denken dat als zij geen post hebben gehad, de hele stad niet heeft gehad.
Je kunt je dus beter afvragen van welke planeet ZIJ komen!