Een postkantoor is een kantoor waar je centraal alles kon regelen van de PTT: post, telefoon, telegrafie en de postgiro. Drie van die vier waren al vertrokken dus het postkantoor an sich is dood.
Wat ze nu doen is een heel mooi initiatief om een depot (GEEN kantoor) voor de post te openen. Geheel in de trend van de tijd. Daar kun je dan stom om gaan zitten lachen en je achter een tv psychiater verschuilen maar het is wel innovatief. Het is heel knap gevonden en het is wat de mensen willen. Ik ook. Want als ik met twee of drie wijken bezig ben komt de pakjesboot aan een gesloten deur.
Wat hier gebeurt is alles belachelijk maken wat nieuwer is dan een postduif. Zittend achter hun nieuwste Octo core Xeon systeem met Windows 7.6. Get a life. postNL Probeert het tenminste.
Re: lachen met Postnl [4]
43Die servicepunten in winkels waar je postzegels kan kopen en pakjes ophalen en wat al dies meer zij worden ook postkantoren genoemd. Dus wat dan de toegevoegde waarde van zo'n drop-off point is zie ik niet echt. Ja, als ik ergens een tuincentrum bestel kan ik me voorstellen dat de pakkettenchauffeur dat niet kan afgeven bij het agentschap van sigarenmagazijn De Tevreden Roker. Maar waarom zou ik een tuincentrum bestellen?jan272 schreef:Een postkantoor is een kantoor waar je centraal alles kon regelen van de PTT: post, telefoon, telegrafie en de postgiro. Drie van die vier waren al vertrokken dus het postkantoor an sich is dood.
Wat ze nu doen is een heel mooi initiatief om een depot (GEEN kantoor) voor de post te openen. Geheel in de trend van de tijd. Daar kun je dan stom om gaan zitten lachen en je achter een tv psychiater verschuilen maar het is wel innovatief. Het is heel knap gevonden en het is wat de mensen willen. Ik ook. Want als ik met twee of drie wijken bezig ben komt de pakjesboot aan een gesloten deur.
Wat hier gebeurt is alles belachelijk maken wat nieuwer is dan een postduif. Zittend achter hun nieuwste Octo core Xeon systeem met Windows 7.6. Get a life. postNL Probeert het tenminste.
En ik maak helemaal niet alles belachelijk wat PostNL bedenkt. Over al hun GOEDE ideeën ben ik zeer positief. Zoals....eeehmmm...........
44Net als Georoute, bestellen uit drie bundels, en de postbuidel. Allemaal zeer innovatief.Geertjan schreef:@Jan
dit is inderdaad inovatief.

45Mooi betoog Jan.
Ik bestel iets on-line omdat ik slecht ter been zou zijn, ik heb bijv. geen auto dus met de bus om een doos of pakket(je) op te halen en dan 2 uur minimaal onderweg + de extra kosten van OV.
Volgende stap is dat PostNl een thuisbezorgdienst (met de nodige kosten aan de klant) gaat invoeren.
De cirkel is rond.
Ik bestel iets on-line omdat ik slecht ter been zou zijn, ik heb bijv. geen auto dus met de bus om een doos of pakket(je) op te halen en dan 2 uur minimaal onderweg + de extra kosten van OV.
Volgende stap is dat PostNl een thuisbezorgdienst (met de nodige kosten aan de klant) gaat invoeren.
De cirkel is rond.
46Als je daar je bestelde eten moet ophalen kan je toch beter meteen naar de supermarkt rijden.
Die zijn tot 8 uur sávonds open.
Ga je toch niet in de file staan bij zo afhaal depot op een verlaten industrie terrein.
Die zijn tot 8 uur sávonds open.
Ga je toch niet in de file staan bij zo afhaal depot op een verlaten industrie terrein.
47Deze drie zijn vooral en alleen kostenbesparend.Newman schreef:Net als Georoute, bestellen uit drie bundels, en de postbuidel. Allemaal zeer innovatief.Geertjan schreef:@Jan
dit is inderdaad inovatief.
48Als jij slecht ter been bent zit je gewoon thuis en hoef je je pakketje niet op dat punt af te laten leveren.88CE schreef:Mooi betoog Jan.
Ik bestel iets on-line omdat ik slecht ter been zou zijn,
Maar als je gewoon een normale sukkel bent zoals wij (Newman uitgezonderd want die heeft maar 1 stemmetje in zijn hoofd) dan ben je overdag nogal eens weg en dan is het toch verrekte handig als er een afhaalpunt is dat tot een uur of 10 's avonds open is. Daar gaat het om. Alleen, je moet het willen zien.
49
Dan is de Take Away nog niet zo slecht alternatief.

50Maar die "postkantoren" die je nu hebt vervullen die functie toch ook? Da's veel makkelijker dan zo'n loods op een industrieterrein. En die postkantoren-in-supermarkten zijn ook vaak van 08.00 tot 21.00 uur open (en soms zelfs op zondag). Dus ik heb een beetje het idee dat ze het wiel opnieuw uitvinden.jan272 schreef:Als jij slecht ter been bent zit je gewoon thuis en hoef je je pakketje niet op dat punt af te laten leveren.88CE schreef:Mooi betoog Jan.
Ik bestel iets on-line omdat ik slecht ter been zou zijn,
Maar als je gewoon een normale sukkel bent zoals wij (Newman uitgezonderd want die heeft maar 1 stemmetje in zijn hoofd) dan ben je overdag nogal eens weg en dan is het toch verrekte handig als er een afhaalpunt is dat tot een uur of 10 's avonds open is. Daar gaat het om. Alleen, je moet het willen zien.
Misschien was het een ideetje van deze meneer?