Re: Huilen met Postnl [2]

64
Carla41 schreef:@Jette

een kat in het nauw maakt rare sprongen Jette.
ik hoop dat het binnenkort weer meer lachen wordt bij Postnl.
ondertussen bezorg ik de post wel. zo goed als altijd. :lol:
Bij mij is het glas altijd halfvol...ik lach altijd, zelfs in deze barre tijden!
En onthoud, Carla...een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Moet je ook eens proberen. :lol:

68
@Jan

zonder de media aandacht lezen jij en je collega,s volgens geertjan in de
mail alleen hoe gaat het gaat bij postnl.
het is natuurlijk niet leuk als de ogen op zo,n manier geopend worden.

het schaartje wordt vooral gebruikt in openbaar gebied Jan.
bij brievenbussen vraag ik 2 x vriendelijk of ze er iets aan willen doen.
en de derde keer....knip,knip. tot nu toe nog niet nodig geweest maar zal best gaan gebeuren.

mischien kan je er bij postnl om vragen , als werkartikel i.p.v. de werkbroek? :lol:

@Jette
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
dat is ook mijn motto.
en ik kan niet ontkennen... er valt een hoop te lachen hier. :lol:

69
Dat moet je altijd. Alleen op jezelf heb je invloed. Als ik iets gedaan wil hebben in de cumpany dan moet ik eerst kijken hoe ik dat zelf kan aanpakken. Op het moment dat iemand anders daarbij betrokken moet worden wordt de schuiflade met uitvluchten opengetrokken.
Verbeter de wereld en begin zelf. Ik wil niet dat er in "mijn" wijken (lees: de depots waarvan ik de sleutel heb) zakken post blijven staan. Blijven er toch staan (zoals afgelopen zaterdag) dan ga ik niet de TC bellen om iemand anders te sturen maar ik vraag de TC of ik ze rond moet brengen. Wij allen zullen dit bedrijf moeten redden. En dat kunnen wij alleen doen door in onze 'eigen depots' de zaken in eigen hand te nemen.
De banen liggen niet meer voor het opscheppen dus wij zullen moeten investeren in onze eigen baan. Degene die het best aangepast danwel voorbereid is (the fittest) heeft een voordeel op de rest. Zodat Darwin gelijk had: Survival of the fittest. Degene die investeert in zijn baan en in zichzelf zal overwinnen. En onze baas gedijt er ook bij. En dat moet want als die er slechter van wordt dan zal het bedrijf banen gaan afstoten. En raai eens wie er dan het eerste uitgaat? Niet the fittest.

70
Klaartje met het schaartje schreef:lezen jij en je collega,s volgens geertjan in de mail alleen hoe gaat het gaat bij postnl. Bla bla
Rustig tiepen joh, dan komen de woorden beter op papier. En een les voor je: Als het ergens niet optimaal aan toe gaat dan kan je (Huillandse mentaliteit) gaan zitten janken en schelden en elkaar opnaaien. Maar je kan ook de boodschap tot je nemen en de focus leggen op het goede. En samen met je gewillige collega's proberen er het beste (en meer) van te maken.
Maar ja, jij bent zelfstandig verspreidings ondernemer, zonder een gezagsverhouding tot je betaalbron, dus dit alles speelt niet voor jou en je kan dit slavengedrag van ons ook vast niet begrijpen.