Geaardheid?

1
Hele leven al wat een strijdt mee gehad. Ik val op mensen die hetzelfde geslacht hebben als mij. Het is niet bewezen of het aangeboren is. Sommigen menen van wel maar wetenschappelijk gezien is dat het niet. Wanneer je blauw een mooie kleur vindt dan kan een ander jouw niet overtuigen dat het groen moet zijn?

Zal Mattheus 19 hierin verband staan? Deze tekst kreeg ik van iemand nadat ik op TV was geweest.
12 Want er zijn ontmanden die uit de moederschoot zo geboren zijn; en er zijn ontmanden die door de mensen ontmand zijn; en er zijn ontmanden die zichzelf ontmand hebben om het Koninkrijk der hemelen. Wie dit vatten kan, laat die het vatten.

Re: Geaardheid?

2
:roll: God maakt mensen, maar kan niet het denkwijzen van de mens beiinvloeden. De mens kiest zelf welke kant ze op gaan en wat ze leuk vinden. De opvoeding van mens tot mens, maakt de mens zoals ze nu zijn. En als een vrouw nou een vrouw leuk vind, of een man een man leuk vind. Dat is waar zij op dat moment dan in geloven, en niemand ken zo*n geloof breken. God houdt van je ondanks op wel geslacht je valt!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

5
Geertjan schreef:@har99bezorger: je haalt me de worden uit de mond.
Was niet mijn bedoeling mijn excuses. :oops:
ik heb vroeger voor 2 jaar lang bij een bijbelclub gezeten op de zondag, en bepaalde dingen blijven me bij!

@verzend
nu jij nog. :roll:

7
oja, die mensen waren de afstammeling van de duivel of satan? om de mensheid te laten bekeren? :roll:
werden die mensen vroeger niet op de brandstapel gegooid? of wacht waren dat heksen... :roll:

kijk als je nou een streng geloof iemand was, dan had je me nu wel stil gekregen. maar die indruk heb ik van jou even niet. Het geloof is die nu ongeveer in handen is van de jeugt van tegenwoordig wordt zelde nog gevolgt. Er zijn vast mensen die nog streng worden opgevoed invorm van het geloof. maar tegenwoordig heeft iedereen een tv, computer en leest de krant. iets wat vroeger een taboe was.

8
Streng gelovigen werden toch volgens mij afgestraft zoals de Farizeeër en Schriftgeleerden? Die brachten nog een zwaarder juk op de mensen zoals Jezus zei?

10
Als ik het interview mag geloven zegt Sire Cliff Richard dat mensen moderner worden en ook mensen met hetzelfde geslacht bij elkaar gaan wonen. Dat doet Cliff ook maar hij zegt dat hij niet homoseksueel is. Dat zou kunnen ik ben er niet bij!
Een pelgrimslied van David.

Hoe goed is het, hoe heerlijk
als broeders bijeen te wonen!
Psalm 133. Dus broeders kunnen bij elkaar wonen, maar let wel daar staat niet bij dat ze ook seksueel gemeenschap met elkaar hebben, praktiseren dus. Ik begrijp het programma uit de kast ook niet helemaal. Ik ben benieuwd naar het standpunt van Arie Boomsma hoe hij denkt over de bijbel teksten die mogelijk over dat onderwerp gaan.