Omdat veelal linken weleens wijzigen op internet vind ik het beter dat ik de tekst even hier heen verplaats, je kan het vinden op
http://www.r95.nl/r95-publicaties/r95-p ... issen.html Het UWV houdt geen rekening mee met autisme en vermoeidheid. Dat heeft er mee te maken dat zij dit gewoon weg niet erkennen. Vermoeidheid bij autisme is wel te verklaren maar UWV zegt dan: Dit is niet medisch objectief. Maar als je iets niet kunt vinden nl. de vermoeidheid wil niet zeggen dat het er niet is en ik heb zelf ondervonden dat dit tot grote problemen leidde. Ik hoop dat ik hiermee duidelijkheid kan scheppen waar ik steeds tegen aanloop. Mijn hersenen werken helaas trager (of juist heel snel omdat ik via meerdere lagen zaken moet ophalen via omwegen, soort harde schijf wat niet gedefragmenteerd is). Ik heb het idee dat ik steeds achter de feiten aanloop. Ik heb veel plezier in de post bij langs brengen. Echter het re-integratie bureau, MEE en mijn psycholoog vonden dat ik daarmee maar moest stoppen. Dit terwijl ik vroeger al heel graag bij de post wilde. Nu willen ze mij dat ontnemen? Mijn plezier? Redenatie is dat ik dan mogelijk contacten met derden kan hebben dat in de FML (functie mogelijkheden lijst van het UWV) dit beperkt is. Tja moet ik dan maar als kluizenaar gaan leven? Mijn grootste wens is dat ik naast de post nog wat werk er bij kan hebben zodat ik financieel kan rondkomen. Voorheen had ik altijd Wajong uitkering maar op een goeie dag (wist niet dat ik autisme had) deed ik mij heel goed voor bij het uWV ik begreep niet waarom ik Wajong had. Vervolgens werd die uitkering helemaal ingetrokken. Ik was blij: Immers ik ben normaal en ben 100% goedgekeurd. In 2011 heb ik pas diagnose ASS gekregen. Bemerk dat heel veel mensen bij het woord autisme heel ander beeld hebben dan het in werkelijkheid is. Veel mensen zeggen tegen mij: Jij autistisch? Daar merk ik niets van!
Gezondheidsraad geeft zelf ook aan dat er problemen zijn met vermoeidheid:
http://www.opthoog-reintegratie.nl/down ... dsraad.pdf
Sommige mensen met een ASS zijn daardoor
niet tot het doen van het huishouden in staat. Het kan een aantal uur of zelfs een aantal
dagen duren voordat iemand weer van overprikkeling is hersteld. Als iemand regelmatig
overprikkeld is, leidt dat op den duur tot klachten als chronische hoofdpijn, een burn-out en
zware chronische vermoeidheid. Tevens lijkt er een samenhang te zijn tussen chronische
overprikkeling en psychosen.
Autismespectrumstoornissen: een leven lang anders
...
zie links, ief