Verhalen over de post

1
Ken jij nog een mooi verhaal voor Rico Hop’s boek?

Rico Hop en Jacqueline Vlasblom schrijven een boek over postbodes en postbezorgers. Ze zijn op zoek naar hun verhalen. Postbezorgers maken natuurlijk van alles mee. Er liggen tientallen verhalen op straat, verhalen die de moeite waard zijn om te lezen.

19 augustus 2013, 9 reacties
Corporate Communicatie, Postbezorgers

Wie zijn Rico Hop en Jacqueline Vlasblom?

Rico Hop is sinds juli 2012 postbezorger. Hij is ook schrijver: van kinderboeken, gedichten, liedjes. En nu dus ook van een ‘postboek’. Jacqueline Vlasblom is al langer postbezorger en het is haar lust en haar leven.

Waarover gaat het boek?

Het boek moet gaan over alle mogelijke ervaringen van postbodes en postbezorgers. Post bezorgen is een bijzonder vak. Voor postbodes en postbezorgers is iedere dag anders en een opmerkelijk verhaal ligt al gauw op de loer. Grappige verhalen maar ook zwaardere. Vooral postbodes die het werk al tientallen jaren hebben gedaan, zullen veel hebben meegemaakt. Maar ook verhalen van invallers, nieuwelingen en oud-postbodes.

Wanneer komt het boek uit?

Het is de bedoeling dat half november een boekje speciaal voor PostNL uitkomt. Volgend jaar ligt het boek ook in de winkel.

Heb jij een verhaal?

Als jij een verhaal hebt dat in het boek kan, mail het dan naar Ricohop@hotmail.com. Het moet gaan over iets wat je hebt meegemaakt als postbode of postbezorger. Stuur je verhaal vóór eind september.

Re: Verhalen over de post

2
Ik had in eerste instantie een heel kort verhaal ingezonden, maar kreeg bericht terug dat ze verhalen wilden die te bewerken waren tot een verhaal van rond de 500 woorden. Toen twee andere verhalen ingezonden. Mocht een van deze verhalen de selectie halen, dan krijg ik bericht hiervan. Ik ben wel benieuwd naar de andere verhalen in het boek.

Re: Verhalen over de post

10
Carla41 schreef:@Geertjan

Leuk boek lijkt me om te lezen Geertjan.
maar waarom zijn de verzendkosten zo hoog?
het past ws gewoon door de brievenbus..

slagvaardige schreef:Dan kan de verzender nog wat verdienen aan de verzendkosten. Ghehehe Twee, misschien wel drie euro per boek extra, maal aantal kopers. Leuk meegenomen. Toch?
of zou PostNL er dan op verdienen? op de verzendkosten. of wil betterlife er ook aan verdienen, de uitgever dus.
cron