25 jaar internet

1
In 1988 werd Nederland verbonden met het internet. Vanaf 1993 konden particulieren en bedrijven voor het eerst gebruikmaken van het internet.

Voor zover ik mij herrinner ben ik aan het internetten vanaf 1994. Eerst stuurde ik alleen een enkele mail, nu gebruik ik het www vel vuldig, voor informatie, deelname aan internet forums. Via een van die forums had ik jaren terug soms een ontmoetingsdag, erg leuk was dat.

Hoe lang en waarvoor gebruik je het www?

Re: 25 jaar internet

2
Vanaf 1993 al? Wij hadden pas in 1998 internet, en we waren bij ons in de buurt 1 van de eersten. Natuurlijk met zo'n retetrage inbelverbinding waardoor m'n ouders uren achtereen telefonisch onbereikbaar waren, en de telefoonrekening (vooral door het chatgedrag van m'n zusje) opliep tot honderden guldens. :lol:

Re: 25 jaar internet

3
Vanaf 1997 of 1998 denk ik. Inbellen met een modem dat krakende geluidjes maken en goed de tijd in de gaten houden, omdat anders je telefoonrekening opliep. In het begin vooral email, nieuwsgroepen en af en toe wat opzoeken of aan een forum deelnemen. Tegenwoordig zijn daar o.a. social media en het online kopen/verkopen van producten bij gekomen en sinds het laatste jaar heb ik het ook voor mijn werk nodig.

@Geertjan; jij was echt een van de eersten denk ik.

Re: 25 jaar internet

4
Ik gaf mijn man (toen nog vriend) in 1994 voor zijn verjaardag een jaarabbo op Worldonline.

Geen raar cadeau voor hem want hij zat toen ook al in de computer branche.

Telefoonrekening liep erg op. Een keer was hij 600 gulden. Na een jaar hebben we gekeken of we elders een abbonnement konden afsluiten, maar hebben dat toch maar niet gedaan. In 1999 zijn we via de kabel gaan netten, via Chello en dat doen we nu nog steeds.

Die inbelgeluiden zijn pure nostalgie. Haha brrrbrr doingdoing.

Re: 25 jaar internet

6
Internet vanaf 1995. Eerst een inbelverbinding bij Sonera maar dat veranderde al snel want ik had telefoonrekeningen van 500 gulden per maand.

Nu een snelle kabelverbinding bij UPC en heel actief op Internet. Eigenaar van 2 forums en veel contacten over de gehele wereld. Ik zou niet meer zonder Internet kunnen ;)

Re: 25 jaar internet

8
Hoelang weet ik niet precies, maar volgens mij was ik het eerste hier in dorp. Heb zelf ook nog een jaar of 3 een BBS gehad, wat ik draaide onder OS/2 Warp, man dat waren nog eens tijden. Lekker zelf alles in elkaar zetten, zelf van die kleine batchfiles maken zodat je zelf niet meer zoveel hoefde te doen. Ik mis het nog wel eens. Nu is het met mijn Imac allemaal wat makkelijker..

Peter
cron