Basisinkomen voor postbezorgers

1
In Zwitserland wordt over niet al te lange tijd een referendum gehouden over de invoering van een basisinkomen. Minder bekend is dat er ook een handtekeningenactie is opgestart om dat in de EU in te voeren. Als we voor 1 februari a.s. in heel Europa een miljoen handtekeningen ophalen, MOET de EU onderzoek doen naar de haalbaarheid van een basisinkomen.

Wat is een basisinkomen?
Heel simpel: een uitkering van de overheid voor iedereen, waar je niets voor hoeft te doen. Geen vrijwilligerswerk of wat voor tegenprestatie dan ook. Iedereen, arm en rijk, huisvrouw, student, postbezorger en miljonair, ontvangt hetzelfde bedrag aan basisinkomen.

En als je bijverdient?
Over alles wat je verdient betaal je belasting. De rest mag je zelf houden. Dus voor ZZP'ers en ook postbezorgers is dit ideaal. Ze kunnen een redelijk inkomen verwerven door een basisinkomen plus hun inkomen uit hun werk.

Hoe is een basisinkomen te betalen?
Op dit moment is er een compleet oerwoud aan allerlei regelingen. Deze worden vervangen door één basisinkomen. Dit bespaart heel veel geld, omdat ambtenaren niet meer hoeven te controleren en pesterijen voor uitkeringsgerechtigden hoeven te bedenken. Ook krijgt de overheid veel meer belastinggeld binnen, omdat uitkeringsontvangers niet meer worden gestraft als ze bijverdienen, bijvoorbeeld als postbezorger, maar onmiddellijk profiteren. Er komt in Nederland ook een veel positievere sfeer te hangen, waardoor mensen en bedrijven weer gaan uitgeven en investeren. Geen angstaanjagende controles en de knoet meer, maar samenwerken om samen welvarender te worden. Ook dat gaat meer vertrouwen en welvaart geven.

Help mee!
Ben je het eens met het Basisinkomen?
Zet dan zelf je handtekening hier.
Hoe meer mensen weten dat de EU-petitie bestaat, hoe meer hun handtekening zullen zetten. Je kunt pakketten met flyers opvragen op DEZE pagina. http://basisinkomen.nl/wp/flyeractie-ne ... isinkomen/ Die stop je gewoon tussen je post, zodat je met weinig moeite honderden mensen kunt bereiken. Samen zijn we sterk en kunnen we miljoenen mensen bereiken.

Meer informatie over het Basisinkomen
basisinkomen.nl

Re: Basisinkomen voor postbezorgers

2
Germen schreef:Je kunt pakketten met flyers opvragen op DEZE pagina. http://basisinkomen.nl/wp/flyeractie-ne ... isinkomen/ Die stop je gewoon tussen je post, zodat je met weinig moeite honderden mensen kunt bereiken.
Weinig moeite... haha... als ik aanbel om iets af te geven, spreekt de een Turks, de ander Arabisch, de volgende Roemeens of Pools...
Wie wil meedoen tekent de actie maar op http://sign.basicincome2013.eu.
Ik heb het systeem van basisinkomen vroeger al eens gezien: het heette Communisme en ik vond niet dat degenen die het ontvingen, nou erg gelukkig waren.

Re: Basisinkomen voor postbezorgers

3
De deadline moet overigens zijn: vóór 14 januari a.s.
Basisinkomen is geen communisme, daar werd je verplicht aan het werk gezet. Ook mag je onder het communisme niet bijverdienen.
Het Basisinkomen geeft juist meer vrijheid dan zowel communisme als kapitalisme en maakt dus juist gelukkiger.
Je kan flyers ook aanvragen via dit e-mailadres: campagne[@]basisinkomen.nl

Re: Basisinkomen voor postbezorgers

4
"Wat is een basisinkomen?
Heel simpel: een uitkering van de overheid voor iedereen, waar je niets voor hoeft te doen. Geen vrijwilligerswerk of wat voor tegenprestatie dan ook".

Je bedoelt: degenen die wel werken moeten dan veel meer belasting betalen om
dit basisinkomen voor iedereen op te brengen.

"waar je niets voor hoeft te doen. '

Ga gewoon werken voor je geld in plaats van je hand op houden.

Re: Basisinkomen voor postbezorgers

5
Ik sta hier ook niet om te springen.
Ik woon op het moment in een straat waar meer dan 75% niet WIL werken en leven op mijn belastingcenten. Dit zou er alleen voor zorgen dat ik straks minder geld overhoudt omdat ik nog meer kwijt ben aan belasting, zodat zij op hun luie reet kunnen blijven zitten.
Sorry dat ik zo scherp uit de hoek kom en als ik mensen voor de kop stoot, maar van mij mogen ze die hele uitkering afschaffen! Werken voor je centen!

Mensen die niet KUNNEN werken of geen werk kunnen vinden.. prima! Daar kun je niks aan doen.
Maar ik heb het nu echt puur en alleen over die luie mensen. Ik wil niet eens meer met mijn buren praten die zo leven, want elke keer lopen ze weer te pochen over hoe geweldig ze het hebben. Ze hoeven niks te doen en het geld wordt gewoon gestort. Ze hoeven geen waterschapsbelasting of andere gemeentelijke belastingen te betalen en ze krijgen ook nog eens allerlei vergoedingen zoals huurtoeslag. En als de wasmachine stuk is, KRIJGEN ze gewoon een nieuwe. En ondertussen staat er een dikke auto voor de deur en zijn ze voorzien van de nieuwste smartphones, de grootste televisies en nog net geen gouden toilet bril!

Op het moment verdien ik minder dan die uitkeringtrekkers, maar ik mag wel al die gemeentelijke belastingen betalen. Ik krijg geen huurtoeslag en ik heb een ouderwets telefoontje met prepaid. En dat maakt mij helemaal niet uit. Ik ben gelukkig met mijn leven. Ik leef al mijn hele leven met minder en ik redt me prima :)

Mijn schoonouders leven nu net rond de arme grens, omdat zij geen uitkering krijgen. Mijn schoonouders zijn beide dupe van faillietsegment van een bedrijf. Hebben het laatste maand loon niet gekregen en hebben geen recht op uitkering. Ze solliciteren zich een eind in de ronde en de beetjes die ze bij elkaar schrapen, moeten ze direct betalen aan de belasting! Het is om te janken!

Ze mogen al die luie donders aanpakken! Want echt niet dat zij vrijwilligerswerk doen. Ze hoeven zich maar 1x per jaar te melden en daarmee is het weer klaar!

Re: Basisinkomen voor postbezorgers

6
ok ik her vraag tekens bij? Hoe hoog is dat inkomen dan? Nu bestaat er bijvoorbeeld een regeling waardoor mensen extra kosten vanwege medicatie hebben een bijdrage krijgen van het CAK. Blijft zoiets bestaan of, is het basis inkomen hoog zodat ook dit soort kosten bestreden kunnen worden. Ook kosten vanwege een handicap, of als mensen hulp nodig hebben...nu bijvoorbeeld de pgb's blijft dat dan ook bestaan of is het basis inkomen hoog genoeg zodat mensen geen pgb meer nodig hebben.
Als de je de ww afschaft, worden er ook geen premies meer afgedragen, en droogt dat potje dus op, voor de ziekte wet geldt hetzelfde, ook hier worden premies voor afgedragen.
kortom wie gaat dat betalen. Uit de aardagas inkomsten?, zoals ik op de site las
Laatst gewijzigd door Geertjan op 18 dec 2013, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Basisinkomen voor postbezorgers

9
Ik heb enige tijd geleden al getekend. Basisinkomen is er nu ook al voor (bijna) iedereen boven de 65 in de vorm van AOW. Het kan o.a. gefinancierd worden door alle controle-mechanismen af te schaffen. Geen onzin meer dat een ontslagen straat veger dan voor zijn bijstandsuitkering moet werken als straatveger http://www.nu.nl/opmerkelijk/3498837/st ... -werk.html

Het mooie is dat niemand meer werkstress hoeft te hebben; het basisinkomen is een BASIS (voor onderdak, eten en dergelijke) en is er ook voor mensen die een baan hebben. Wil je meer dan het basisinkomen: dan ga je werken (en omdat sommige mensen misschien niet willen werken, komen er banen vrij voor degenen die wel willen maar zich nu een slag in de rondte (moeten) solliciteren op werk dat er niet is). De kans wordt groot dat mensen datgene aan de maatschappij aanbieden waar hun passie ligt.

Hoewel ik de prijs van levensonderhoud in Zwitserland niet ken, lijkt me dat bedrag aan de hoge kant. Hoe hoog het wel zou moeten zijn (inclusief het afschaffen van allerlei toeslag-en kwijtscheldingsregelingen) zal dan onderzocht moeten worden.

Re: Basisinkomen voor postbezorgers

10
sunbow schreef:Ik heb enige tijd geleden al getekend. Basisinkomen is er nu ook al voor (bijna) iedereen boven de 65 in de vorm van AOW. Het kan o.a. gefinancierd worden door alle controle-mechanismen af te schaffen. Geen onzin meer dat een ontslagen straat veger dan voor zijn bijstandsuitkering moet werken als straatveger http://www.nu.nl/opmerkelijk/3498837/st ... -werk.html

Het mooie is dat niemand meer werkstress hoeft te hebben; het basisinkomen is een BASIS (voor onderdak, eten en dergelijke) en is er ook voor mensen die een baan hebben. Wil je meer dan het basisinkomen: dan ga je werken (en omdat sommige mensen misschien niet willen werken, komen er banen vrij voor degenen die wel willen maar zich nu een slag in de rondte (moeten) solliciteren op werk dat er niet is). De kans wordt groot dat mensen datgene aan de maatschappij aanbieden waar hun passie ligt.

Hoewel ik de prijs van levensonderhoud in Zwitserland niet ken, lijkt me dat bedrag aan de hoge kant. Hoe hoog het wel zou moeten zijn (inclusief het afschaffen van allerlei toeslag-en kwijtscheldingsregelingen) zal dan onderzocht moeten worden.
Raar hoor , hetzelfde werk, voor 400 euro minder.
cron