Re: Ombudsman: fraude DigiD is kans om verbetering te laten zien

11
verzendenenontvangen schreef:Zojuist in het nieuws van de NOS: D'66 geeft aan dat het probleem opgelost kan worden door de DIGID code aangetekend te versturen.
Ook dan is er nog een mogelijkheid voor fraude. Aangetekende post heeft een 3S-code dus je kunt dan zien hoe laat de chauffeur ongeveer komt. Zeker bij een flat kun je dan gewoon naar beneden komen, zeggen dat jij Pietje bent en dat ding in ontvangst nemen.

Of als je een voordeurdeler bent, dan kunnen medebewoners er misbruik van maken.

Het veiligste is om ze als legitimatiezending te versturen, maar als ze dat iedere keer doen voor zo'n wachtwoord, dan wordt het wel duur. Vooral omdat ze altijd aanraden je wachtwoord geregeld te veranderen, en mensen ook vaak wachtwoorden vergeten en weer nieuwe moeten aanvragen.

Re: Ombudsman: fraude DigiD is kans om verbetering te laten zien

13
postgirl schreef:
verzendenenontvangen schreef:Zojuist in het nieuws van de NOS: D'66 geeft aan dat het probleem opgelost kan worden door de DIGID code aangetekend te versturen.
Onzin! Ik kon gewoon voor mijn man tekenen en hoefde niet eens mijn ID te laten zien aan de bezorger van aangetekende brief voor mijn man!
Precies wat ik net zeg. Volgens de uitreikinstructie mag een aangetekende worden uitgereikt aan de geadresseerde, volwassen huisgenoot of partner. Legitimatie is niet vereist. Een legitimatiezending is veiliger, die mag alleen worden uitgereikt aan de geadresseerde op vertoon van een geldig legitimatiebewijs.

Re: Ombudsman: fraude DigiD is kans om verbetering te laten zien

14
Zoals Newman zegt inderdaad.

Ik heb wel eens een doos kleding bij Esprit besteld. Ik was aan het bezorgen (dus niet thuis) toen de pakketbezorger aanbelde. Mijn toen 12-jarige dochter deed open. Maar hij gaf het pakket niet aan haar. Ze belde mij op, maar omdat ze minderjarig was mocht hij het pakket niet geven.

Dat heeft hij goed aangepakt. De volgende dag bood hij het overigens opnieuw aan. Ik moest geloof ik tekenen voor ontvangst.

Ik heb nu trouwens bij mijnpakket.postnl.nl een account aangemaakt. Vaak krijg je van een verzender een dag voordat een pakket wordt aangeboden (of soms eerder) een 3S-nummer. Weet ik precies wanneer er een volwassene thuis moet zijn omdat ik kan zien tussen welk tijdstip het pakket wordt aangeboden. Er staat ook bij of er voor ontvangst getekend moet worden of niet.

Komt er een pakket voor mijn man waarvoor getekend moet worden, dan mag ik ook een handtekening zetten voor ontvangst. Is op zich wel goed. Maar dan moet een pakketbezorger wel weten dat jij ook daadwerkelijk op dat huisnummer thuishoort. Onze pakketbezorger komt al jaren in onze straat. Maar anders kan het wel misgaan als elke volwassene mag tekenen. Daarom denk ik dat je alleen pakketten mag afgeven als een volwassene opendoet en niet als een volwassene je aanhoudt in de straat. Want dat kan dan een crimineel zijn die zijn pakket op jouw naam in ontvangst neemt. En dan kun jij dokken voor het 'gekochte'

En als er iets komt dat niet van jou is, dan moet je het pakket weigeren, zodat het terug naar de afzender kan. Ik zag op het programma opgelicht dat criminelen dat ook nog wel eens aan de deur komen om een zogenaamd verkeerd bezorgd pakketje op te halen. Ja en dan hebben zij een pakket en kun jij dokken.

Hoe zit dat? Moet je zo'n pakket aannemen en contact met de verzender opnemen en retour sturen? Of moet je het pakket meteen aan de bezorger meegeven? En sowieso contact opnemen met de verzender. Want die is natuurlijk ook opgelicht en moet ingelicht worden.

Re: Ombudsman: fraude DigiD is kans om verbetering te laten zien

20
laten we hopen dat velen het"nog" niet willen.
want dat betekent voor ons minder inkomsten.
maar we zullen er niet aan ontkomen dat dat werk terugloopt.

Gisteren was er nog een bericht over de Libelle. bestaat dit jaar 80 jaar!
tijdschriften blijft belangstelling voor, even lekker op de bank, maar ook die bladen hebben er allerlei diensten bij
tegenwoordig.

wat terugloopt is de krantenverkoop en als er veel transactiepost digitaal gaat lopen loopt dat ook terug.
cron