Re: krantknipsels

11
Ike, er zijn ook PostNL bezorgers die de post uit de brievenbus laten hangen. We moeten gewoon als postbode (voor wie je ook werkt maakt niets uit) alle post helemaal door de brievenbus duwen dan kan het er niet door de verkeerde mensen uit gehaald worden. Dit is gewoon het leveren van kwaliteit.

Re: krantknipsels

13
Carla41 schreef:@ike

in deze zaak ging het om postnl helden die de activeringscode op grote schaal hadden ontvreemd , toch?
houd je nu eens gewoon bij deze feiten ike.. en accepteer dat in deze zaak het bij Postnl niet in orde is.

jaja, maar sandd bezorgers .. :D
Hou je zelf maar eens bij de feiten, Carla41! Het gaat inderdaad om onderschepte codes, maar nergens is uit gebleken dat bezorgers van PostNL dat zouden doen. In het hier geplaatste artikel zie ik ook nergens een beschuldiging in die richting staan. Dit lijkt me een typisch geval van "de wens is de vader van de gedachte." In de Volkskrant stond dat er waarschijnlijk sprake was van hengelen, dus dat de post uit de brievenbusfronten van flats wordt gevist, mbv bijv. een kleerhanger.

Re: krantknipsels

14
@Newman

tjonge Newman.. je bent er weer als de kippen bij . denk dat ike het zelf wel af kan .
die digi d codes werden niet door sandd bezorgd maar wel door postnl.

en ike reageert als een adder door er weer onmiddellijk Sandd bezorgers , die blauwe brieven half
uit brievenbussen laten hangen bij te halen. vandaar mijn reactie.

het is toch een beetje lachwekkend hoe ike en jij als Postnl mensen zo lichtgeraakt reageren op
stukjes van de concurrentie. voel je eens niet zo snel op je tenen getrapt.

En lees is wat beter..
als reactie op het artikel van postgirl was mijn eerste reactie toch Newman:

blijft er nog iets over voor de postbezorgers om te bezorgen.
"Mooi! want jij/ik gaan die brieven natuurlijk bezorgen. ".

Jij en Ik, Newman. :D

Re: krantknipsels

15
Carla41 schreef:@Newman

tjonge Newman.. je bent er weer als de kippen bij . denk dat ike het zelf wel af kan .
die digi d codes werden niet door sandd bezorgd maar wel door postnl.
Leer toch eens lezen beste Carla41, ik doe helemaal geen uitspraak over wie die Digi-D codes bezorgt. Maar wat jij beweert is dat bezorgers van PostNL die brieven met activatiecodes achterover zouden drukken. Dat is toch best een zware beschuldiging, en ik ben benieuwd hoe je daar bij komt. Want ik heb ook nergens in de krant gelezen dat er medewerkers van PostNL bij de fraude betrokken waren.

Re: krantknipsels

16
de volgende reactie vind ik niet zo gek newman.

"... Het zou natuurlijk niet leuk van de media zijn als ze zouden zeggen: postbezorgers houden digid login gegevens in de eigen zak.. Maar dat klinkt veel logischer dan mensen die willekeurig heel toevallig een brievenbus open maakt waar net de digid code in zit..".
het gaat wel om heel veel codes.. niet een enkele brievenbus .

net zo'n zware beschuldiging newman als de suggestie dat je een sanddbezorger , omdat er wel eens een blauwe brief uit een
brievenbus hangt" niet willen vertrouwen met je digid post zoals ike schreef.

wat een krant(en)knipsel al weer niet teweeg kan brengen.

Re: krantknipsels

17
Carla41 schreef:de volgende reactie vind ik niet zo gek newman.

"... Het zou natuurlijk niet leuk van de media zijn als ze zouden zeggen: postbezorgers houden digid login gegevens in de eigen zak.. Maar dat klinkt veel logischer dan mensen die willekeurig heel toevallig een brievenbus open maakt waar net de digid code in zit..".
Het leeghengelen van de brievenbussen is uiteraard niet willekeurig. Hoe de fraude werkt is dat iemand anders op jouw naam en adres een nieuwe DigiD-code aanvraagt. Dus die persoon weet dan ook gelijk welke brievenbus(sen) hij de komende dagen in de gaten moet houden.

Het is uiteraard mogelijk dat degene die de codes onderschept een postbezorger is, hoewel er op dit moment nog niet bekend is gemaakt wie de daders zijn (er zouden al wel een paar fraudeurs zijn opgepakt).

Mocht het inderdaad het werk zijn van postbezorgers, dan is bovendien nog niet vastgesteld of dit bezorgers waren van PostNL, van Sandd of van beide bedrijven. Beide bedrijven bezorgen immers post van de belastingdienst!

Re: krantknipsels

18
Carla41 schreef:de volgende reactie vind ik niet zo gek newman.
"... Het zou natuurlijk niet leuk van de media zijn als ze zouden zeggen: postbezorgers houden digid login gegevens in de eigen zak.. Maar dat klinkt veel logischer dan mensen die willekeurig heel toevallig een brievenbus open maakt waar net de digid code in zit..".
het gaat wel om heel veel codes.. niet een enkele brievenbus .
net zo'n zware beschuldiging newman als de suggestie dat je een sanddbezorger , omdat er wel eens een blauwe brief uit een brievenbus hangt" niet willen vertrouwen met je digid post zoals ike schreef.
Even voor alle duidelijkheid: ik wil niet suggereren dat het de bezorgers zijn die frauderen.
Het lijkt me alleen nogal wiedes dat het voor kwaadwillenden wel erg gemakkelijk wordt om post te kapen wanneer deze deels uit de brievenbus hangt.

Re: krantknipsels

19
postbode7 schreef:Ike, er zijn ook PostNL bezorgers die de post uit de brievenbus laten hangen. We moeten gewoon als postbode (voor wie je ook werkt maakt niets uit) alle post helemaal door de brievenbus duwen dan kan het er niet door de verkeerde mensen uit gehaald worden. Dit is gewoon het leveren van kwaliteit.
Gisteren maakte ik dan dit mee: ik stopte een envelop in een brievenbus met een tweede klep aan de binnenkant.
Voordat ik wist wat er gebeurde, kwam de envelop weer naarbuiten.
Ik dacht eerst dat er iemand achter de deur stond die een grapje maakte (het was een blauwe envelop), maar bij de 2e poging realiseerde ik me, dat de binnenklep was voorzien van een veer die de post terug duwde. :mrgreen:
cron