Re: Laagfrequent geluid

4
Onterecht wordt dit toegedaan aan tinnitus/oorsuizen dit terwijl het geluid gewoon fysiek aanwezig is. Maar in Nederland meten wij deze geluiden niet. Dit omdat de theoretische leerboeken standaard leren wat ons gehoor bereik is.

Algemeen wordt gesteld dat het menselijk gehoor in staat is om frequenties van 20 Hertz tot 20 kHz waar te nemen (mits het geluidsniveau luider is dan de gehoordrempel). http://nl.wikipedia.org/wiki/Gehoor

Gelukkig heb ik Wiki Pedia even wat kunnen wijzigen doordat de informatie gewoon incorrect is. Het simplistisch verbond gaat dus uit van 20 hertz tot en met 20 kilohertz. Gelukkig staat er bij "over het algemeen". En daarbij zijn uitzonderingen. De mens van oorsprong zou denk ik wel veel meer hebben kunnen horen, maar door verslechteringen niet meer. Ik heb ooit documentaire gezien waarbij olifanten met laagfrequent geluid met duizenden kilometers met elkaar kunnen communiceren! Soort morse code? Maar de natuurgeluiden zijn niet SCHADELIJK voor de mens maar wat niet geschapen is en door de mens is gemaakt kan dan wel weer schadelijk zijn.

Voor diegene die last hebben van BROMTONEN geef aan hoe het klinkt!
Laatst gewijzigd door verzendenenontvangen op 11 feb 2014, 18:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Laagfrequent geluid

5
denieuwe schreef:
verzendenenontvangen schreef:Zijn er hier ook hier mensen die laagfrequent geluid kunnen waarnemen?
Ja ik
Hier ook. Ik hoor permanent een lage zachte bromtoon, en ben al bij de oorarts geweest omdat ik aanvankelijk dacht dat het tinnitus was. Maar dat is het niet, sterker nog: uit metingen blijkt dat mijn gehoor buitengewoon goed is.

Ik hoor de bromtoon niet overal even hard, en eigenlijk alleen als ik binnen ben. De oorzaak weet ik nog steeds niet. Er staat hier een eind verderop (800 meter?) wel een aantal windmolens, misschien dat die er mee te maken hebben?

In het begin werd ik er stapelgek van, en werd het een obsessie. Maar gaandeweg heb ik geleerd om het geluid te negeren, en ik hoor het nu bijna niet meer, alleen als ik er op ga letten.

Re: Laagfrequent geluid

6
De windmolens, of gehaktmolens zijn slecht voor het milieu. Ik heb gevochten tegen de windturbines! En ja, ze zijn gelukkig niet geplaatst hier in het dorp (135 meter hoogte met afstand van 200 meter op een woonwijk)! Ik heb deze geluiden keihard door de boxen van de gemeenteraad laten horen. Zodoende kon iedereen horen wat voor geluiden hieruit komen. Hierin schiet te wetgeving te kort! Want het Simplistisch Verbond moest van de fabrikanten van de windmolens het onderzoek bijstellen hoewel in Maastricht het uitgangspunt was: De plek in jouw huis waarbij het meeste lawaai uit voort komt moet je als referentie punt nemen. Maar de fabrikanten van de windmolens waren hier niet blij mee dus hebben ze het plan aangepast. Het huis kan als klankkast fungeren. Het Simplistisch Verbond heeft nu aangegeven dat ze de gevel als uitgangspunt nemen. Verder gaat het Simplistisch Verbond er vanuit dat het standaard waarden zijn en dus overal zoveel decibels uit deze molens predikt. Natuurlijk LEUGENS LEUGENS! De politici worden voorgelogen zodat alles blijft zo als het was. Als je deze lage tonen kunt horen heb je bikkelhard pech gehad omdat de wetgeving hierin niet voorzien is! Dus doe maar wat je wilt je bent niet strafbaar.

Op dit moment doe ik onderzoek in de gemeente Houten waar het nu zeer actueel is. Mensen worden ziek van de bromtoon in deze feniks wijk.

Re: Laagfrequent geluid

7
denieuwe schreef:
verzendenenontvangen schreef:Zijn er hier ook hier mensen die laagfrequent geluid kunnen waarnemen?
Ja ik
Nou, even serieus. Ik hoor al tientallen jaren een continue bromtoon. Bij mij lijkt het echter iets van binnen, wat met bloedsomloop of andere (eventuele) activiteit in mijn koppie te maken heeft.
Tegen windmolens vechten heb ik al snel opgegeven.

Re: Laagfrequent geluid

8
Door objectieve en eerlijke informatie te verschaffen kun je veel invloed uitoefenen op mensen. Hele broedgebieden van vogels verdwijnen in de buurt van deze gehaktmolens. En ja wij willen net doen alsof we zo groen bezig zijn. De eigenaren van de windmolens verdienen $$ er aan. Hypocrieten. Ik wil graag zonnepaneel in mijn tuin zetten van 3 kilometer hoogte :D Het moet goed te zien zijn voor de mensheid hoe goed ik met mijn energie omga!

Re: Laagfrequent geluid

9
denieuwe schreef:
denieuwe schreef:
verzendenenontvangen schreef:Zijn er hier ook hier mensen die laagfrequent geluid kunnen waarnemen?
Ja ik

Tegen windmolens vechten heb ik al snel opgegeven.
Ja, je loopt natuurlijk wel het risico voor Don Quichot aangezien te worden. ;)

Re: Laagfrequent geluid

10
Dat zal dan wel maar de WAARHEID moet boven tafel komen op een OBJECTIEVE eerlijke manier! Deze wereld is ZIEK kan ik je vertellen.

TNO gaat er vanuit dat geluiden die je niet hoort ook niet schadelijk zijn. Ik vraag mij dat af maar kan hier niet over oordelen op dit moment. Maar als je 140 decibel geluiden gaat maken dat je niet kan waarnemen komt wel je gehoor net zo hard binnen als de hoorbare geluiden. Een opticien is 100% doof geworden door een ultrasone reiniger. Hoe kan dat?

Ik heb rechten gestudeerd en kan slecht tegen onrecht. En eigenlijk denk ik: Wij hebben het hier goed in dit land. Als ik bekijk in derde wereld landen hoe de situatie daar is? Geen eten dit terwijl er genoeg eten op aarde is? Ik denk dan weleens zijn wij als rijken daar niet de oorzaak van? Wij hebben allemaal spullen die we niet nodig hebben zoals computer, televisie en andere luxe producten. Als ik zie dat die mensen in arme landen ondanks het feit dat ze niets hebben soms nog gelukkiger zijn met de eenvoudige zaken?
cron