Re: Mosquito ii pieptonen in tuin worden besproken in 2e kamer

11
Nu krijg ik de veroordeling doordrammen! Als er een collega aan jouw nieuwe informatie geeft over hoe de stand van zaken is over nieuwbouw zeg je dan ook: Dat heb je al eerder gezegd dat doe je maar in een ander gesprek en dan voeg je het daarbij toe. Ik ben blij dat het onderwerp nu in de tweede kamer plaats vind mensen die invloed op de regels kunnen hebben. Je maakt je nogal druk om een kleine oppervlakte die de topic vult. Je zou je eerder druk moeten maken naar onherstelbare schade.

Medische KNO arts boek pagina 88

http://books.google.nl/books?id=i0lhHrp ... id&f=false

Geachte heer,

Dank voor uw uitgebreide informatie en toelichting over de mogelijke
risico’s van de Mosquito kattenverjager. Spijtig dat u en uw dochter hierbij klachten hebben ontwikkeld.

Het gebruik van en onderzoek naar dit soort apparatuur met ultrasoon
of hoog frequent geluid is relatief nieuw en de onderzoeksgegevens erover zijn nog incompleet of onduidelijk. Het staat wel vast dat langdurige blootstelling aan geluid van een niveau van 110 dB risicovol is en schade aan het gehoor kan geven. En die schade aan het gehoor kan gepaard gaan met oorsuizen/tinnitus of andere klachten. Overigens is het niet bij iedereen gelijk in welke mate er schade optreedt of dat er wel of niet tinnitus optreedt. Hierin zijn individueel grote verschillen, waardoor het ook moeilijk is om stellig te zijn over de effecten van de apparatuur. Zoals u waarschijnlijk bekend zal zijn, is schade aan het gehoor veelal onherstelbaar. Hoortoestellen kunnen soms uitkomst bieden, ook om eventuele tinnitus minder duidelijk te ervaren. De ernst van de tinnitus en de invloed op het functioneren zijn te verbeteren via training/advisering via een audiologisch centrum en/of gedragstherapeutische ondersteuning. Op onze afdeling proberen wij personen met deze klachten zoveel mogelijk de gewenste zorg te bieden.

Maar goed bij dokter Semmelweis: Deze namen ze ook niet serieus. En daarbij vielen doden, verschil is hier dat er gehoorbeschadiging komt. Je mag met een laser pen niet in iemands ogen schijnen omdat hij/zij blind wordt maar met geluid mag dit kennelijk wel. Dokter Semmelweis vertelde de waarheid en werd bespot. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ignaz_Semmelweis

Re: Mosquito ii pieptonen in tuin worden besproken in 2e kamer

13
Graag één topic over jouw Geluidsproblematiek vzo.
Graag veel verschillende topics over alle mogelijke zaken die postbezorgers aangaan. :D :!:

doet wat je wilt vzo maar je begrijpt nog steeds niet wat een forum inhoud.
daarin kunnen mensen van mening verschillen.. dat is helemaal niet erg daar is het een forum voor.
jij bent niet geinteresseerd in andermans mening/visie..

je kan beter een blog beginnen. (Y)

en ik irriteer mij niet uitermate aan je berichten
je haalt me ook niet het bloed onder de nagels vandaan
en ik ga je ook niet toevoegen als mijn vijand..

ik maak me eerder zorgen om je want je bent t.a.v. dit onderwerp behoorlijk vastgelopen.

Re: Mosquito ii pieptonen in tuin worden besproken in 2e kamer

15
Bedankt voor de link. Heb 'm doorgeplaatst op Facebook.
Ik heb de nare ervaring dat de veroorzaker van het geluid vaak in bescherming wordt genomen omdat die, zoals de wet omschrijft, "een aanmerkelijk belang" heeft. In de praktijk komt het er vaak op neer dat bepaalde geluiden worden getolereerd ten bate van de economie, b.v. vliegtuiggeluid. De verkoopcijfers van achterlijke apparaten zoals de Mosquito zullen ongetwijfeld ook zo'n argument vormen. Zolang het de schatkist spekt mag je mensen irriteren, tenzij het tot onrust in de maatschappij leidt. Hetzelfde geldt bij het plaatsen van GSM-masten: degenen die eronder wonen kunnen soms de hele dag irritant gezoem horen, maar omdat er slechts enkele klagers zijn, hebben die dan "pech gehad". :evil:

Vaak zijn er alternatieven voor de verjagers. Het is b.v. al lang bekend dat hangjongeren zich niet graag ophouden in winkelcentra waar de hele dag klassieke muziek wordt gespeeld. Tegen katten bestaan ook geur-verjagers.
Mijn opa had een unieke methode om te zorgen dat de paarden niet door zijn rozenperken heen renden: hij haalde wolvenmest bij de plaatselijke dierentuin en strooide die in de perken. :mrgreen:
Niet voor iedereen weggelegd, maar er zijn dus creatievere methodes dan het beschadigen van het gehoor van mens en dier.

Als je op Twitter zit zou je voor de aardigheid eens de berichte van FloriandeTegengeluid (@Fl_TegenGeluid) moeten opzoeken.

Re: Mosquito ii pieptonen in tuin worden besproken in 2e kamer

16
@jan
je methode is niet waterdicht zo te lezen jan .

@Redsquirrel
wel op jou inhakend toch een beetje off topic :D
zijn er ook verjagers voor hangouderen in de maak?
die blokkeren, wat mij betreft aardig de ruimten in winkelcentra.. met hun scootmobielen,
hun geweeklaag over all hun ouderdomskwaaltjes en ongehoorde nieuwsgierigheid mbt boodschappende medeburgers.

de link die je bedoelt is: http://www.floriandetegengeluid.nl/
goede tip (Y)
cron