Hoe gaan we met elkaar om?

1
Je bent het uithangbord van de organisatie waarbij je loopt. Hoe ga je met elkaar om en hoe reageer je op soms onredelijke mensen? Soms zijn ze al bij voorbaat boos op je of reageren ze geagiteerd. Zo werd iemand van PostNL onheus bejegend. Hij was de dader van het verkeerd bezorgde poststuk die er al eerder in lag. Hoewel hij nog probeerde uit te leggen dat je rechtsboven in de hoek kunt zien zien welke postaanbieder het bezorgd heeft leverde dat niets op. Hij heeft er voor gekozen niet meer in discussie te gaan en visite kaartje af te geven.

Deze website vind ik erg zinvol hoe je op feedback/kritiek kunt reageren:

http://www.carrieretijger.nl/functioner ... back-geven

Re: Hoe gaan we met elkaar om?

3
Ik bemerk als je dit toepast veel betere gesprekken kunt hebben. In het callcenter gingen mensen mij soms kleineren, denigreren. De ander mag bot en je voor alles en nog wat uitmaken maar als jij fatsoenlijk blijft werpt dat wel zijn vruchten af! Ik beschrijf het gedrag van diegene: ik zie dat u nogal boos bent waarom bent u zo boos? Als iemand mij uitscheld dan zeg ik dat ik daar niet van gediend ben.

Re: Hoe gaan we met elkaar om?

4
Het is inderdaad goed om aan te geven dat je niet gediend bent van gescheld. Schelden hoort ook immers niet. Men schiet er ook niets mee op. Maar blijf vriendelijk en vraag waarom de ander boos is en wat er gebeurd is. Misschien heeft het niets met jou te maken. Vraag of je het verkeerd bezorgde poststuk even mag zien om te kijken of jij dat ook bezorgd hebt. Daarna kun je eventueel (zo nodig) je excuses aanbieden. Is het van PostNL en moest het bij de buren of paar huizen (niet te ver natuurlijk) zijn dan bied je aan dat daar in de bus te stoppen. Dan kan die ander toch haast niet boos meer blijven.
cron