Re: Begrip buren belevering PostNL pakketdienst

11
verzendenenontvangen schreef:Het begrip burenbelevering wordt bij PostNL als volgt omschreven: Buren zijn mensen in de gehele straat of tegenover je.
In elk geval is de omschrijving dubbelop: mensen die tegenover je wonen, wonen al in dezelfde straat.
Maar even los daarvan, beste verzendenenontvangen, leg eens uit: hier in de buurt loopt een erg lange straat; de afstand tussen nummer 20 en nummer 1040 bedraagt vijf kilometer (dat is een uur lopen). Denkt verzendenenontvangen werkelijk dat PostNL nummer 20 en nummer 1040 buren noemt omdat beide adressen zich in dezelfde straat bevinden?

Andersom, iemand die in een hoekhuis woont kan best naaste buren hebben die in een andere straat wonen.

Verzendenenontvangen, sorry, ik geloof niet dat PostNL zo'n ondoordachte omschrijving kan produceren.
Als je omschrijving werkelijk van PostNL komt, kun je dan alsjeblieft even de bron benoemen? Of heb je die omschrijving gewoon uit je mouw geschud?

Re: Begrip buren belevering PostNL pakketdienst

12
De straat tegenover jouw is niet altijd dezelfde straat dat klopt niet Ike, heb jij hiervan bron dat dit altijd het geval is? Kennelijk moeten heel wat straten van naam gewijzigd worden door wat jij hier beweerd!


De pakketbezorger weet op een gegeven moment wie het vaakst thuis is. Zoals ik al zei er is een perverse prikkel, want als je het niet aflevert krijgen ze niet uitbetaald. En als een straat 5 km lang is dan zullen ze niet zo snel zover gaan brengen tenzij als ze daar ook een pakketje moeten afleveren. Jij wilt een bron? Je vraagt mij het onmogelijke omdat ik je dan moet doorverwijzen naar de interne gegevens van PostNL. Als het echt wilt weten dan kun je een e-mail versturen en vragen wat bij PostNL onder burenbelevering wordt verstaan en dat het ook bij je "buren" verderop in de straat bezorgd kan worden. Als je me niet wilt geloven, dan niet. Ik ben er niet voor jouw te gaan overtuigen. Ik weet dat ik de waarheid spreek omdat ik niet van liegen hou en daarmee de tien geboden overtreedt.

Re: Begrip buren belevering PostNL pakketdienst

13
verzendenenontvangen schreef:Jij wilt een bron? Je vraagt mij het onmogelijke omdat ik je dan moet doorverwijzen naar de interne gegevens van PostNL. Als het echt wilt weten dan kun je een e-mail versturen en vragen wat bij PostNL onder burenbelevering wordt verstaan en dat het ook bij je "buren" verderop in de straat bezorgd kan worden.
"verderop in de straat" klinkt al aannemelijker dan "in de gehele straat".
Misschien zou je er goed aan doen om, wanneer je iemand (in dit geval PostNL) citeert, de letterlijke tekst weer te geven en niet een vrije interpretatie ervan.
Als je de letterlijke tekst niet wilt, kunt of mag weergeven, doe dan niet alsof het om een citaat gaat.

Re: Begrip buren belevering PostNL pakketdienst

15
Een pakket in de kliko gooien of over het balkon of de schutting vind ik niet kunnen. Stel je voor dat er allemaal rotzooi in die kliko ligt, dan wordt het hele pakket vies. En als je het over de schutting zou gooien zou de inhoud kunnen breken of anderszins stuk gaan. Beiden een teken van onverschillig handelen en geen oog hebben voor de kwaliteit van je werk. Je zult dat zelf wel niet gedaan hebben toen je bij PostNL werkte?
cron