Re: Boek "autisme - epidemie en bijbelse heelheid"

12
verzendenenontvangen schreef:Mijn vader was autisch en ik heb begrepen van mijn psycholoog dat kinderen het gedrag van ouders kopiëren. Dan lijkt het erop dat je het bent maar in werkelijkheid niet?
Dus je psycholoog zegt: doe maar ff normaal?? Misschien dat een kind bepaalde gedragingen kopieert. Maar dat houdt ie (zonder autistische stoornis) niet zijn hele leven lang vol, als het goed is!

P.S. en een diagnose autisme wordt ook nooit gesteld zonder naar de hele ontwikkelingsgeschiedenis te kijken. Want ook kinderen met bv een hechtingsstoornis kunnen autistisch gedrag laten zien, maar dat betekent niet dat ze autistisch zijn.
Tot zo ver mijn twee centen.

Re: Boek "autisme - epidemie en bijbelse heelheid"

18
Ik weet niet of die genetische oorzaak van autisme wel wetenschappelijk bewezen is. Dat je autisme krijgt van amalgaanvullingen of vaccinaties is nog geenszins bewezen. Het gaat inderdaad niet over met vitamines en dat geldt ook voor ADHD. Met beiden kun je best postbode zijn al is dat met autisme wel wat makkelijker. Je bent dan meer gefocused en houdt van details. Bij ADHD is concentratie op je werk wat lastiger. Het is tenslotte een aandachtsstoornis. En bij het bezorgen van post moet je toch je aandacht erbij houden en je moet toch je wijk afmaken.

Re: Boek "autisme - epidemie en bijbelse heelheid"

19
Met ADHD kun je vaak wel snel lopen. Is geen grap.

Ik had bij Postnl een collega met een behoorlijke ADHD en ze sjeesde foutloos door de wijk. Ze had/heeft de wil ondanks de uitdaging, maar daardoor lukte het wel en raakte ze haar tomeloze energie kwijt. Ze deed zonder moeite drie wijken op een dag. Ik had daar respect voor.

We werden wel een beetje zenuwachtig aan het begin van de loop van haar. Want ze beende maar heen en weer. Maar ze leverde top werk af.

Het lijkt mij inderdaad erg moeilijk om je aandacht erbij te houden. Ik denk dat ze een manier heeft gevonden om dat onder controle te houden.

Re: Boek "autisme - epidemie en bijbelse heelheid"

20
postbode7 schreef:... Dat je autisme krijgt van amalgaanvullingen of vaccinaties is nog geenszins bewezen. ...
Ik bedoelde eigenlijk meer dat amalgaamvullingen een veel duidelijker bron van kwik zijn dan vaccinaties.
Ik zit zelf bij een "anti-amalgaam"tandarts die ervan overtuigd is dat amalgaamvullingen talrijke stoornissen kunnen veroorzaken, al was het maar door potentiaalverschillen in je mond. (b.v. onverklaarbare hoofdpijnen door stroompjes, omdat je eigenlijk een soort batterij in je mond hebt. Vooral wanneer je vullingen hebt van meer dan 1 tandartspraktijk.)
cron