Re: Partij van de sancties: Motorrijtuig belasting hoge boete!

5
verzendenenontvangen schreef:Ze gaan over periode van 12 maanden. Dat ik een boete betaal vind ik terecht. Alleen zo'n hoog bedrag vind ik absurd. Als ik geld te laat krijg van de Belastingdienst mag ik dan ook even 147 euro innen?
Ja dat mag. Mijn schoonzus met een praktijk moest eens 10.000 Euro terugkrijgen voor haar bedrijf. Kreeg ze te laat. Veel te laat terug. Ze vroeg rente terug. Ze heeft een zaak aangespannen en gewonnen.

Re: Partij van de sancties: Motorrijtuig belasting hoge boete!

6
Dat klopt, de wettelijke rente. Die is trouwens abdurd hoog. Destijds is de rente vastgesteld door iemand dacht van de VVD. Die VVD'r zegt dat je gek bent dat je geen hogere rente kon vinden. Dat klopt enigzins, bij de onbekendere banken kon je hele hoge rente krijgen zoals toen destijds bij de Ice save bank. Daarop had ik 1 cent staan en teruggekregen toen zij failliet gingen. Echter de rentes zijn zodanig gedaalt dat je bij geen bank nu meer rente van 5% kunt gaan vinden. Het is dan ook onredelijk dat de rente bij de Belastingdienst nog zo hoog ligt. Het beleid is nooit meer aangepast. Destijds gebruikte ik de Belastingdienst als bank zodat ik een hoge rente kreeg. Dat kon ik doen door te weinig terug te vragen aan de Belastingdienst en dan later het volledige bedrag met een hoge rente terug te krijgen. Het is voor de klant overigens gunstig dat de Belastingdienst je geld te laat terug laat betalen (laat ze zo laat mogelijk uitbetalen!). Tenminste als je het geld niet nodig bent. Wanneer ze je het geld veel te laat uitbetalen krijg je nog een zeer hoge rente die vele malen hoger ligt dan bij je eigen bank. Echter een boete van 147 euro is standaard bij de Belastingdienst afdeling moterrijtuigen belasting. Daar krijg je geen boete rente. Dus op een bedrag van 15 euro kan je bij te late betaling alsnog 147 euro krijgen van ze.
cron