Alweer vuurwerk?!

1
Zojuist staken de buren van ons vuurwerk af. Dochtertje van 3 jaar jong begon gelijk te huilen (meerdere keren omdat het meerdere keren afgestoken werd) en deed haar handen op d'r oren. Het deed mij pijn aan de oren. Nu las ik dat vuurwerk zelfs 156 DECIBEL mag bedragen op 2 meter afstand?!

http://www.gezondheidsnet.nl/beter-geho ... oor-gehoor

Wanneer ik post moet bezorgen op oudjaarsdag dan doe ik altijd gehoorbescherming op. Maar ik vrees dat 156dB zulke hoge waardes daarvoor niet kan beschermen tegen gehoorschade. Naast gehoorbeschermers ook maar een grote waterpistool bij me dragen? Dat dooft het vuurwerk uit en zorgt er voor dat je niet doof wordt!

Re: Alweer vuurwerk?!

4
Hier afgelopen week ook al twee keer ' s avond s flinke knallen.
Dt lijkt me tijdens het bezorgen toch echt minder. Officieel mogen ze natuur lijk pas afsteken vanaf 31 december 22:00 maar dat zal vast dagen eerder gebeuren.

Re: Alweer vuurwerk?!

5
Vuurwerk mag van mij maar dan wel op de aangewezen plaatsen die de gemeente toewijst. Dus niet meer overal. Zo kun je ervoor kiezen om naar zo een plek toe te gaan of juist niet. In feite is deze hoge geluidsdruk mishandeling. Je drukt de trilhaartjes zover naar achteren dat ze beschadigen. Je geeft iemand ook niet een harde trap dat die niet meer kan lopen?! Kennelijk omdat de geluidsdruk onzichtbaar is maken we er ons minder druk om.

Re: Alweer vuurwerk?!

6
Kan wel waar wezen V en O half nederland wil perse knallen voor t huis, t zijn meestal de mannen,knapen.

Laten er maar s wat dooien vallen en goed misgaan.....alhoewel...hier hadden we de vuurwerkramp en je ziet dat alles gewoon doorgaat.

Re: Alweer vuurwerk?!

7
Van diverse kamerleden (netjes!) antwoord gekregen! Die geven allen aan dat het afsteken van vuurwerk nu nog niet mag. En dat het vuurwerk om die reden met oud en nieuw alleen afgestoken mag worden zodat je hiermee rekening kan houden. SGP is voor een algeheel verbod op vuurwerk. PVV'r Dion is ook tegen maar geeft aan dat er geen meerderheid is in de tweede kamer. Vuurwerk afsteken mag van mij maar dan wel op bepaalde plekken. Zeker omdat die knallen keihard zijn. En anders het volume reduceren naar 80 decibel.

Re: Alweer vuurwerk?!

10
Slagvaardige: geen idee, ik heb ze vriendelijk verzocht te gaan stoppen. Zij gaf haar kinderen opdracht te gaan stoppen. De knallen waren kei en de keihard. Ik weet niet wat voor bommen dit waren maar onze dochtertje kon niet meer normaal buiten spelen. Normaal gesproken erger ik me niet zo snel aan het vuurwerk. Maar wel dat het je oren pijnigd. Paar jaar geleden waren ze hier voor de huizen aan het carbid schieten. De ramen trilden er van. Misschien dat er eens wat ramen moeten gaan sneuvelen?

De SP is met mij eens dat het volume veel zachter moet zijn.

Partij voor de Dieren:

De Partij voor de Dieren wil dat het afsteken van vuurwerk door particulieren verboden wordt. In plaats daarvan kunnen professionele vuurwerkshows georganiseerd worden.

Elke jaarwisseling lopen honderden mensen ernstig letsel op, waaronder een groot aantal kinderen - in de meeste gevallen als gevolg van legaal vuurwerk. De helft van de slachtoffers zijn omstanders die zelf geen vuurwerk afstaken. Daarnaast ervaren veel mensen gezondheidsklachten en stress. Er is veel overlast en schade. Vuurwerk bevat zware metalen en andere zeer giftige stoffen, die grond, lucht en water ernstig vervuilen. Na afloop van iedere jaarwisseling moet zo'n drie miljoen kilo extra afval worden opgeruimd.

Vanwege het grote gevaar van lichamelijk letsel wordt in de meeste andere landen niet toegestaan dat vuurwerk door burgers zelf wordt afgestoken. Uit onderzoek onder Nederlandse gemeenteraadsleden, wethouders en burgemeesters blijkt dat een ruime meerderheid van hen het idee van een vuurwerkverbod tijdens de jaarwisseling steunt. En ook een ruime meerderheid van de bevolking wil alleen nog professionele vuurwerkshows.

De PvdD heeft vier basisbeginselen waarop zij haar standpunten en stemgedrag in de Tweede kamer baseert: mededogen, duurzaamheid, persoonlijke vrijheid en persoonlijke verantwoordelijkheid. Daarmee vormt de Partij voor de Dieren een zeer herkenbare nieuwe politieke stroming die zich niet in de oude links-rechts tegenstelling laat kwalificeren. U vindt onze standpunten in ons verkiezingsprogramma.

De Partij voor de Dieren zal zich blijven inzetten om het afsteken van vuurwerk door particulieren te verbieden. U kunt op ons rekenen!
Laatst gewijzigd door verzendenenontvangen op 03 nov 2014, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
cron