Re: Alweer vuurwerk?!

11
Ja of misschien moet je er een melding van doen bij de politie als zoiets weer gebeurd, in die mate en veel te vroeg in het jaar. Dit mag helemaal niet. Rotjes mogen zelfs helemaal nog niet. Dat is niet voor niets!

@Carla, ja gaat prima met mij. Wijkje bevalt goed! En had meer goed weer dan slecht. Heb eigenlijk maar 2x tijdens regen bezorgd. Ben wel wat gewend. Heb een goede nieuwe thermosfles bij yaksports.nl gekocht. Houdt de boel wel warm zo.

Re: Alweer vuurwerk?!

13
Overdrijf het niet zo V en O, ik heb hier de vuurwerk ramp van zeer nabij meegemaakt, met alle traumas etc. Het leek wel oorlog hier, nee dat harde knallen is niet leuk, mee eens , ik doe ook oordoppen in oudejaarsdag, dat scheelt toch ietsje.

Politiek bakt er niks van, welnee, ga er maar vanuit dat vuurwerk gewoon blijft. Kwestie van accepteren ook al is het niet prettig.

Re: Alweer vuurwerk?!

14
Het mag dan wel pas op 31 december maar reken maar dat ze op dinsdag 30 december ook al willen uittesten of die rotjes werken. :evil: Dan moeten je wel bezorgen tenzij je nu even slim bent en snel vrij vraagt voor die ene dag tussen kerst en oudjaar. Heb ik ook gedaan en ik hoop dat mijn collega in die week net geen vrije dag heeft gepland want ik heb het niet zo op lopen in de buurt van vuurwerk. Ik sta volledig achter het afsteken op vaste plaatsen wat sommige gemeenten willen doen met daarbij het uitdrukkelijke verbod om dat spul gewoon op straat af te steken. Prettiger voor poezen, honden en natuurlijk postbodes, folder(kranten)- en pakjesbezorgers. Scheelt toch heel wat geluidsoverlast en zorgen of je niet geraakt wordt.

Re: Alweer vuurwerk?!

15
@postbode7
vaste plekken aanwijzen voor vuurwerk is een mooi streven, maar hoe wil je dat handhaven ?
het is in de kerstvakantie.. hoeveel agenten heb je dan voorradig om al die scholieren achter de
vodden te zitten met hun rotjes... dat gaat het hem echt niet worden .

wat wel "kan"helpen, dat is de voorverkoop tijd van vuurwerk inkorten. :idea:
als dat pas kan op 31 december heb je al een hoop overlast teruggebracht.
Maar dat kwam er niet doorheen bij het kabinet.

dit jaar kan je toch vanaf 29 december weer inslaan.
er is wel een maximum gesteld van 25 kilo per persoon :roll:
en afsteken "mag"nu niet meer vanaf smorgens 10 uur maar alleen van 18 uur - 02 uur snachts.

dit laatste vind ik niet slim.
hoe meer in het donker, hoe sneller er een ongeluk gebeurt.
Laatst gewijzigd door Carla41 op 04 nov 2014, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Alweer vuurwerk?!

16
Ik ga er vanuit dat wanneer je op 30 december vroeg bezorgd de meeste jongeren die vuurwerk afsteken nog op bed liggen. Ik wil dan ook om 8 uur beginnen en hoop dan de meeste ellende voor te zijn.
Maar inderdaad als je later begint (of niet anders kan) ben ik bang dat je er inderdaad last van krijgt ondanks dat je pas op 31 dec vanaf 18 uur mag afsteken. Daar trekken de meesten zich toch niks van aan.

Re: Alweer vuurwerk?!

17
Berber schreef:Ik ga er vanuit dat wanneer je op 30 december vroeg bezorgd de meeste jongeren die vuurwerk afsteken nog op bed liggen. Ik wil dan ook om 8 uur beginnen en hoop dan de meeste ellende voor te zijn.
Maar inderdaad als je later begint (of niet anders kan) ben ik bang dat je er inderdaad last van krijgt ondanks dat je pas op 31 dec vanaf 18 uur mag afsteken. Daar trekken de meesten zich toch niks van aan.
Ik loop tegen andere, praktische problemen aan: bedrijven die de laatste dagen van het jaar vaak al gesloten zijn en de brievenbus dicht gemaakt hebben tegen vandalisme, scholen waarvan de brievenbus niet bereikbaar is omdat het schoolpleinhek op slot zit voor de kerstvakantie, enz.

Re: Alweer vuurwerk?!

18
@RedSquirrel: Dat is inderdaad een ander praktisch probleem. Ik denk dat ik daar persoonlijk weinig last van zal hebben. Het enige bedrijf in mijn wijk is de brandweer. Verder allemaal woonhuizen en denk dat die gewoon bereikbaar blijven.

Maar wat is eigenlijk het beleid van Sandd als de brievenbus afgesloten is met oudjaar? Stuur je dan de post retour of bewaar je het tot na oudjaar?

Re: Alweer vuurwerk?!

19
Berber schreef:@RedSquirrel: Dat is inderdaad een ander praktisch probleem. Ik denk dat ik daar persoonlijk weinig last van zal hebben. Het enige bedrijf in mijn wijk is de brandweer. Verder allemaal woonhuizen en denk dat die gewoon bereikbaar blijven.

Maar wat is eigenlijk het beleid van Sandd als de brievenbus afgesloten is met oudjaar? Stuur je dan de post retour of bewaar je het tot na oudjaar?

Ons werd vorig jaar aangeraden om afspraken te maken met scholen over het bewaren van post en de overige post te retourneren. De enige school die ik vantevoren telefonisch kon bereiken (niet mijn vaste wijk) had daar geen zin in.
Uiteindelijk toch een aardig pak retour gestuurd.
cron