Lage tonen documentaire

1
http://www.debrom.nl


de huidige wetenschap geeft aan dat onhoorbaar geluid ook onschadelijk is. Maar of dat wel zo is? Ooit dachten mensen dat onzichtbare dingen ook niet schadelijk voor de gezondheid waren, dokter Semmelweis kon het niet meer verdragen dat er doden vielen omdat de artsen hun handen niet wilden wassen en hem uitlachten.... Op http://www.laagfrequentgeluid.nl staat een verklaring hoe onhoorbaar geluid in onze oren beschadigd raakt en de mens opeens hele lage tonen kan horen. Het is dan geen tinnitus (mensen krijgen vaan on terechte diagnose) het gaat om echte geluiden die bestaan. Laagfrequent geluid kan duizenden kilometers ver dragen. 2,5% van de mensen is in staat lage tonen te horen die anderen niet kunnen waarnemen. Bij de GGD zijn zo'n 20 tal klachten bekend dat is in verhouding met 400.000 mensen in Nederland vrij laag aantal. Echter de meeste mensen gaan naar de huisarts (als ze al gaan) om aan te geven dat ze steeds geluiden horen. Mensen zouden naast dat ze naar de huisarts gaan ook een melding moeten maken bij de ggd. www.ggd.nl !

Re: Lage tonen documentaire

3
Laagfrequent geluid kun je helaas niet tegen houden door het afdichten van je oren. Wanneer de bromtoon varieert, bijvoorbeeld je bent op vakantie en het geluid is anders dan gaat het om echt fysiek geluid. De tinnitus kan veroorzaakt worden door stress, door je bloot te laten stellen aan te harde geluiden of door onhoorbare geluiden. Naarmate je ouder wordt kan het onhoorbare geluid je gehoor verstoren. Helaas is hiernaar te weinig onderzoek gedaan. We zitten meer te zoeken naar wat we tegen tinnitus kunnen doen. Ik zou liever zien om de bron bij de wortel te pakken. Wat voor de mensen onhoorbaar is voor dieren hoorbaar en die worden denk ik horendol, helaas kunnen ze niet even met ons praten.

Ik kan de lage tonen horen maar fikseer me daar niet op. Als ik dat wel zou doen dan kan het geluid mogelijk ook weer harder worden...Zie ook http://www.tinnitus.nl/ waarop een gratis nummer staat als je meer informatie wilt over tinnitus.


Biofysische waarneembaarheid LFg

Neurobioloog, professor A.N. Salt van de Washington University in de Verenigde Staten, heeft wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de biofysische waarneembaarheid van LFg. De oorzaak van LF-HYPERACUSIS ligt volgens zijn onderzoek aan de continue blootstelling aan (onhoorbaar) LFg. Dat veroorzaakt bij mensen een zwelling in de middelste buis van het slakkenhuis, drukt het helicotrema dicht en geeft kracht op nabijgelegen trilhaarcellen. Nabij deze helicotrema liggen de trilhaarcellen voor lage frequenties, die dan extra sterke signalen naar de hersenen sturen. Deze extra versterking maakt onhoorbare lage frequenties hoorbaar.
Overigens verschilt de mate van de extra versterking per persoon: sommigen horen een irritante "mug" (die niet weg te slaan is), anderen het gedaver van een straaljager.

De oorzaak van de problematiek ligt dus in de LFg-emissie van buitenaf en alleen een verminderde blootstelling aan LFg-emissie kan kans op herstel bieden. Maar gezien de sterke toename van LFg-emissie in onze maatschappij, zal de problematiek en het aantal getroffenen de komende jaren juist sterk groeien.
Natuurkundige Dr M. Oud (Linkedin.com/in/MireilleOud) heeft de theorieën van professor Salt gepubliceerd in het blad 'Geluid' van april 2013. Zij is gepromoveerd in de atoomfysica, heeft enige tijd geneeskunde gestudeerd en houdt zich als wetenschappelijk onderzoeker sinds 1995 bezig met signaalverwerking en patroonherkenning aan biomedische geluiden. Haar artikel is hier te downloaden en kan door getroffenen ter informatie worden meegenomen bij bijvoorbeeld een bezoek aan de huisarts, kno-arts of personen uit andere disciplines.

Bron: http://www.laagfrequentgeluid.nl/html/o ... /ontw.html

Re: Lage tonen documentaire

4
Ik hoor ook een bromtoon, maar alleen als het heel stil is, anders wordt íe door omgevingsgeluid overstemd. Ik werd er helemaal tureluurs van en ben ook al bij de huisarts geweest omdat ik vreesde voor tinnitus. Dat bleek niet het geval, sterker nog: uit tests bleek mijn gehoor zelfs buitengewoon goed te zijn.

Ik weet niet wat het nu is wat ik hoor: Ik woon niet nabij transformatorhuisjes of windmolens, en het is volgens mij ook niet mijn eigen bloedsomloop.

Ik heb me er uiteindelijk maar bij neergelegd en kan het nu vrij goed negeren, en dat moet ook wel, anders zou ik gillend gek worden.

Re: Lage tonen documentaire

5
In Nederland zeggen ze 'leer er maar mee leven'. In Duitsland nemen ze meer tijd voor de patient en zie je dat dit goed doet aan de mensen. Binnen 3 maanden er bij? Dan kun je er van genezen zoals ik.

Zie http://www.oorsuizen.net

Bij meer dan 3 maanden, wordt de kans kleiner. Toen ik deze behandeling aan het starten was er nog iemand (meisje) zij had te dicht bij de geluidsboxen van Lowlands gestaan. Zij had ook tinnitus en door die behandeling was zij ook genezen. In Nederland passen ze dit niet meer toe volgens mij vanwege ontbreken van het wetenschappelijke bewijs. Maar dat hoeft van mij ook niet als het maar werkt.

Re: Lage tonen documentaire

6
verzendenenontvangen schreef:In Nederland zeggen ze 'leer er maar mee leven'. In Duitsland nemen ze meer tijd voor de patient en zie je dat dit goed doet aan de mensen. Binnen 3 maanden er bij? Dan kun je er van genezen zoals ik.

Zie http://www.oorsuizen.net

Bij meer dan 3 maanden, wordt de kans kleiner. Toen ik deze behandeling aan het starten was er nog iemand (meisje) zij had te dicht bij de geluidsboxen van Lowlands gestaan. Zij had ook tinnitus en door die behandeling was zij ook genezen. In Nederland passen ze dit niet meer toe volgens mij vanwege ontbreken van het wetenschappelijke bewijs. Maar dat hoeft van mij ook niet als het maar werkt.
Maar in je openingspost heb je het nu juist over laagfrequent geluid dat daadwerkelijk aanwezig is. Er is dan geen sprake van oorsuizen cq. tinnitus, dus dan heb je het maar te accepteren, zeker als je niet kunt achterhalen wat de bron van het geluid is.
cron