Postbode gaat wijk bewaken

1
Volgens het AD van vandaag gaan postbodes ingezet worden als "ogen en oren" in hun wijk.
Als deze proef slaagt gaan de postbode's en postbezorgers van PostNL het nog druk krijgen.
Naast het bezorgen van post en maaltijden van b.v. AH gaan ze ook functioneren als Brigadier Snuf in de wijken, uiteraard tegen een passende vergoeding.
Dat laatste zal wel een hekel punt worden, want van de gemeentes moet niet al te veel verwacht worden.
Ik ben ook benieuwd hoe onze klanten tegen deze ontwikkeling aankijken.
Meestal wordt er positief aangekeken tegen een postbezorger, maar of een afgeslankte BOA ook op zoveel waardering kan rekenen is nog maar de vraag.
Wat vinden jullie van deze ontwikkeling?

Re: POSTBODE GAAT WIJK BEWAKEN

2
Postbiker

zal wel mooi zijn als je in je eigen wijk bezorgd.
als je , je ergert aan iemand in de straat met veel troep in zijn voortuin,
of een ander in de staat heeft een auto die olie lekt,
of iemand een paar deuren verder laat zijn hond overal zijn behoefte doen zonder op te ruimen,
of er voetballen kinderen in de straat, enz , enz ,enz.
als dit doorgaat wordt de POSTBODE straks als de AANBRENGER van de buurt gezien.

Re: POSTBODE GAAT WIJK BEWAKEN

3
Als er eens iemand een keer van de gemeente op zijn donder krijgt is de postbezorger het haasje want die zal wel de boel 'verlinkt' hebben. Ook als die het niet geweest is.

Aan de andere kant is het wel goed om op te letten als er bijvoorbeeld post weken lang blijft liggen in de gang. Dan iemand waarschuwen is niet verkeerd.

Re: POSTBODE GAAT WIJK BEWAKEN

4
@slagvaardige

dat laatste ben ik met je eens. de "sociale"functie van de postbezorger.
maar huisvuil dat op straat wordt gezet op de verkeerde dagen daar heb je de handhavers van de gemeente voor.
ik denk ook niet dat jan( :D ) en alleman blij zal reageren als jij dat gaat staan fotograferen.

Re: POSTBODE GAAT WIJK BEWAKEN

6
ik heb drie weken terug nog een mailtje gestuurd met de mededeling dat op een adres (flat) al meer als een week de brievenbus helemaal vol zat en dat ik er geen goed gevoel bij had.
wert later netjes door deze wijkagent terug gebeld met de mededeling dat de bewoner verhuist was.
toch bedankte hij mij voor de melding want het had ook anders kunnen zijn

Re: POSTBODE GAAT WIJK BEWAKEN

7
Leuk plan, kan ik er eindelijk voor zorgen dat die aso buurman die steeds z'n bouvier voor m'n huis laat schijten een prent krijgt. En ik kan ook melding maken van mijn Sandd-concullega die hier tweemaal per week met hoge snelheid over de stoep crosst op haar opgevoerde Tomos met lekke uitlaat, dwars door de groenstroken heen. Heerlijk, ik kan niet wachten tot ik al dat uitschot erbij kan lappen. :twisted:

Re: POSTBODE GAAT WIJK BEWAKEN

9
Fijn Newman dat je nog steeds zo springlevend bent , maar ik zou zeggen, spring er voor en trek haar van haar tomos .
je hebt toch niet toevallig een ijzeren staaf bij de hand liggen :?

het zou een mooie boel worden, staan straks postbezorgers/folderbezorgers elkaar te fotograferen
op last van de baas om de concurrentie op die manier op scherp te zetten. :lol:

Re: POSTBODE GAAT WIJK BEWAKEN

10
Ook De Telegraaf had dit onderwerp in de krant.
Als je alle reacties doorneemt , het merendeel negatief, dan denk ik niet dat dit van de grond gaat komen.
Algemene trend was: schoenmaker blijf bij je leest.
Wel doet het me plezier dat sommige collega's toch blijkbaar goed opletten en bepaalde dingen melden .
cron