Re: POSTBODE GAAT WIJK BEWAKEN

11
Ik denk dat slagvaardige het goed begrepen heeft. Het is bedoeld om dingen te melden die je niet pluis vindt of waarbij je geen goed gevoel hebt. Bijvoorbeeld overvolle brievenbussen en een sterk verwaarloosde tuin en de gordijnen die maar dicht blijven. Iemand kan bijvoorbeeld gevallen zijn en niet overeind kunnen komen of al overleden zijn. Als je dat meldt kan er misschien op tijd hulp komen of de familie kan gewaarschuwd worden voordat het gaat stinken. Of als je denkt dat er iemand aan het inbreken is. Niet om je racende concullega of buurman erbij te lappen omdat hij zijn hond maar overal laat poepen. En dat ogen en oren openhouden kunnen bezorgers van alle postbedrijven doen (ook de kleinere) en niet alleen de bezorgers van PostNL of de postbodes van Sandd.

Re: Postbode gaat wijk bewaken

13
Beste postbezorgers, een oproep aan jullie!

Bij Hart van Nederland op SBS 6 onderzoeken we de mogelijkheid om aandacht te geven aan de ontwikkeling dat postbezorgers er een nieuwe functie bijkrijgen; die van wijkbewaker.

Uit de proef in Schiedam - zo lezen wij in het Algemeen Dagblad - blijkt dat de bezorgers het niet echt zien zitten om foto's te maken van vuilniszakken die naast containers liggen; het heeft immers een hoog klik-gehalte. En waar ligt de grens?

Wij zoeken daarom postbodes die (al dan niet anoniem, wij zorgen goed voor onze tipgevers) willen reageren op deze nieuwe taken. Worden de ervaringen van postbodes wel voldoende gehoord door de leiding? Bent u een postbode die het totaal niet ziet zitten om als wijkbewaker te fungeren? Neemt u dan contact met mij op. Wellicht dat we wat voor elkaar kunnen betekenen.

Dat kan telefonisch (020-800 7129), per mail (ivo.buigues@sbs.nl) en natuurlijk in reactie op dit bericht.

Re: Postbode gaat wijk bewaken

17
Ik denk persoonlijk dat het erg overtrokken wordt. Het is niet de intentie dat we als stadswacht, politie-agent of maatschappelijk werker gaan fungeren. Het gaat gewoon om het melden van zaken als kapotte straatverlichting, overvolle papierbakken, losliggende stoeptegels, etc. Als we de extra tijd vergoed krijgen en een telefoon met fototoestel en internetabonnement vergoed krijgen zou ik er persoonlijk geen enkel probleem mee hebben.
cron