Doe jij mee met fietselfstedentocht?

Ja
Totaal aantal stemmen: 2 (17%)
Nee, maar ik kom wel kijken (Geen stemmen)
Nee
Totaal aantal stemmen: 10 (83%)
Totaal aantal stemmen: 12

Re: Fietselfstedentocht 2012

11
Wij als postbezorgers rijden heel wat kilometers :shock: En ja ik ga binnenkort beginnen met trainen :mrgreen:

Komen jullie ook niet kijken?? Het is altijd een feest daar.. 8-)

Ik zie dat er nog 1 meedoet.. Dus ik ben niet de enige postbezorger die meedoet :)
ex Sandd Postbezorgster

Re: Fietselfstedentocht 2012

15
Kies er maar 1 uit :lol:
Never nooit een vlaggenschip geweest ;)

Hr. Ms. De Ruyter (1901), een Nederlands pantserschip.
Hr. Ms. De Ruyter (1928) (hernoemd in 1934 tot Hr. Ms. Van Ghent), een Nederlandse torpedobootjager van de Admiralenklasse
Hr. Ms. De Ruyter (1936) een Nederlandse lichte kruiser van de De Ruyterklasse.
Hr. Ms. De Ruyter (1953) een Nederlandse lichte kruiser van de De Zeven Provinciënklasse.
Hr. Ms. De Ruyter (1976) een Nederlands fregat van de Trompklasse.
Hr. Ms. De Ruyter (2004) een Nederlands fregat van de De Zeven Provinciënklasse.

Re: Fietselfstedentocht 2012

18
jan272 schreef:Er staat een vlag op, maar is het dan ookj een vlaggeschip?
Niet altijd maar het kan wél! Lees en huiver..... 8-)

Een vlaggenschip van de Koninklijke Marine is een schip waarop de bevelvoerende (vlag)officier vaart. Daartoe kan slechts één commando- of onderscheidingsvlag worden gehesen, namelijk die van de hoogst aanwezige (vlag)officier; dat kan de rang vanaf commandeur tot en met admiraal zijn.

In Nederland is de hoogste bevelvoerende rang bij de KM luitenant-admiraal (brede galon met 4 sterren). Dat was in 1974 bijvoorbeeld Prins Bernhard, en voor hem heb ik nog op het KIM in de houding (erewacht) gestaan. Alleen de koning heeft het recht de Admiraalstitel (brede galon met kruislings 2 kanonnen) te dragen maar dan slechts als BD-er.

Maar elk(!) Marineschip kan (tijdelijk) een vlaggenschip zijn.
cron