Re: Huilen met Postnl [2]

2
Dit stond in de Gelderlander vanochtend:

Postnl stuk trager in Brabant.
Den Bosch- De nieuwe werkwijze die Postnl rond Den Bosch en Waalwijk heeft ingevoerd, heeft geleid tot een ongekend grote stroom klachten. Diverse bedrijven en organisaties lopen door trage postbezorging zoveel schade op, dat zij juridische stappen tegen Postnl voorbereiden. Postnl blijft echter bij het voornemen het nieuwe sorteer- en bestelsysteem in het hele land uit te voeren.
Na publicaties in het Brabants Dagblad spuien de Brabanders massaal hun gal over de postbezorging door Postnl. Er zijn honderden klachten over post die niet of veel te laat aankomt en over brieven die op het verkeerde adres belanden. Het Bossche Jeroen Bosch Ziekenhuis laat onderzoeksmateriaal als urinestaafjes niet meer via de post versturen. Deze post kwam te vaak pas na dagen aan en veel materiaal is dan niet meer bruikbaar, aldus een woordvoerder. Het ziekenhuis zet nu koeriers in om via de huisartsen onderzoeksmateriaal op te halen.
Veronica Magazine heeft al besloten een schadeclaim in te dienen omdat de tv-gids soms pas bezorgd wordt als de week voorbij is. Uitvaartverzorger Dela meldt dat ook rouwpost regelmatig pas na de uitvaart wordt bezorgd.

Re: Huilen met Postnl [2]

3
Ik zie het ervan komen dat Sandd straks de Veronica gidsen mag gaan lopen. Zou ik overigens niet erg vinden.

Deze berichten zijn wel sneu voor de bezorgers van Postnl die het werk wel serieus nemen en hun werk wel goed doen.

Ik vind het wel erg dat materialen uit ziekenhuizen niet goed bezorgd worden en dat er door sommigen niet respectvol met rouwkaarten wordt omgegaan. Waar het dan ook mis gaat, want je weet niet of het echt aan de bezorger ligt.

Bij ons stond trouwens gisterenavond ook weer de buurvrouw op de stoep met post van Postnl voor ons. Ik miste al de tv-gids. Die had zij dus en een rekening en nog iets van een ander bedrijf wat voor ons bestemd was. Op dinsdag horen wij ook de AH-XL bonus te krijgen, maar de laatste tijd krijgen wij die ook niet meer. Ook geen andere hah. En dan loop ik op dinsdag mijn Sandd wijk en dan zie ik wel in mijn eigen wijk Postnl concullega's met hah lopen. Ik weet dus dat er wel degelijk hah is in onze omgeving. Maar nee, de miep die in onze wijk loopt, vind het fijner om zonder de hah te lopen. Je bent dan wel lekker snel klaar. :roll:

Re: Huilen met Postnl [2]

8
Niemand heeft zo'n grote infrastructuur.
Sandd kan dit nooit overnemen. Veel instellingen zullen dus naar koeriersdiensten overstappen. Hou het goed in de gaten en kijk of je lokaal iets kan doen. Met een goede fiets (Trek X800 oid) en een stel ortlieb fietstassen kom je ineens een heel eind. Al was het maar om de trombosebrieven rond te brengen. Je kan vragen wat je wilt. Een euro per brief.

Officieel mogen wij dit niet doen want het schaadt onze baas. Maar als wij het niet doen, dan blijven de instellingen (als ze bij een ander postbedrijf zitten) zeker weg en nou hebben ze nog een kansje.
Anderzijds, als je er een paar honder euro per week mee kan verdienen....
cron