Aangetekende brief: Handtekening niet beschikbaar

1
Ik heb een aangetekende brief verzonden. Nu blijkt dat de handtekening niet werkt in Tracktrace.nl . Vervolgens houdt Post NL klantenservice in Leeuwarden je aan het lijntje. Vervolgens een Navraag formulier ingevuld. Vervolgens kreeg de geadresseerde een schrijven waarin hij/zij een verklaring wilde afleggen dat hij/zij het aangetekende poststuk in ontvangst heeft genomen. Vervolgens kreeg ik die handtekening opgestuurd via de e-mail.

Het komt voor dat handtekeningen niet werken in Tracktrace.nl . Er wordt dan door PostNL achteraf een verklaring gevraagd of iemand het poststuk wel ontvangen heeft. Ik vraag me af: Wanneer je een aangetekende brief verstuurd naar de Belastingdienst, waarbij je 6 weken de tijd hebt om bezwaar aan te tekenen. Vervolgens werkt de handtekening niet. Er wordt dan bij de Belastingdienst door PostNL achteraf aan verklaring opgevraagd. Echter de Belastingdienst heeft jouw belangrijke bezwaarschrift kwijt gemaakt in haar organisatie. De Belastingdienst ontkent natuurlijk dat zij het bezwaarschrift van jouw niet tijdig hebben ontvangen! Dat is denk ik niet handig?

In dit geval had een postbezorger het aangetekende stuk aangeleverd..... Volgens mij is er nog een andere aanbieder die ook aangetekende stukken verstuurd, tenminste... DHL laat je altijd tekenen voor pakketjes? Dus dan zou je het in een pakket vorm moeten sturen.

Wanneer iets niet werkt moet je bij PostNL, naar een nummer bellen 0900-0570 dat 45 eurocent per minuut kost. Terwijl je in de wacht staat moet je ook al betalen daarvoor. Dat heet Service? Aangetekende brief kost 7 euro, en je staat dan circa 10 minuten in de wacht á 45 eurocent per minuut x 10 is € 4,50!

Re: Aangetekende brief: Handtekening niet beschikbaar

2
Je vergeet nog 1 ding joh! Ik reken 175 euro per uur voor mijn vrije tijd dus als ik 10 minuten in de wacht sta bij een post agentschap dan kost mij dat 30 euro! Daardoor kost die aangetekende brief me bekant 40 euro! Daar moet ik normaal twee dagen voor werken! Of 1000 brieven voor rondsleuren.

Als je een pobleem hebt met een postbedrijf, eender welk, dan moet je DAAR klagen of bij kassa.nl