AD 19 april uw mening

1
Dit is waarom het bij PostNL fout gaat:

Na de berichtgeving over de chaos bij PosNL wil ik graag rechtzetten dat het niet aan "ongemotiveerde" bezorgers ligt. Wij willen maar al te graag de kwaliteit bieden die PostNL altijd sierde, alleen mogen wij niet meer. De directie geeft met resolutie maatregelene aan dat op kwaliteit mag worden ingeleverd. Piroriteit bij de bezorging ligt ozoveel mogelijk bezorgen, is het geen post dan maar reclame, in een zo kort mogelijke tijd. Wij moeten onze post binnen een bepaalde tijd bezorgen. Een computer berekent de tijd in seconden per adres. Service, zoals aanbellen, vragen beantwoorden wordt in de berekening niet meegenomen. Wij zijn afhankelijk van weersomstandigheden, soort en hoeveelheden reclame en het aantal fouten binnen de gesorteerde en machinaal verwerkte post. Halen wij de voorgeschreven tijd niet, dan krijgen wij de gelopen tijd niet uitbetaald. Daarbij behoren termen zijn instructies als 'foute post niet na-bezorgen, niet aanbellen bij de buren, geen adressen opzoeken in telefoonboek', want dat kost tijd en dus geld. Wij gaan graag terug naar kwaliteit van toen, maar krijgen de kans niet. Wij vingen met onze protesten bot, maar hopen dat klanten de directie wakker schudden met hun klachten. Want daar kunnen ze niet omheen.

Ad pagina 23.

Re: AD 19 april uw mening

4
Jette schreef:
jan272 schreef:Gelul. Blijf maar lekker bij de blauwe jassen brigade joh.
Niet meer op reageren, joh!
Ik lees die topics niet eens meer....zijn totaal oninteressant. :lol:


:oops: Zijn jullie Jette en Jan272 niet met het stukje wat in het AD stond eens. Ik vind nl wel dat het zo is. (ik bezorg post voor postnl)

Re: AD 19 april uw mening

5
erika schreef:
Jette schreef:
jan272 schreef:Gelul. Blijf maar lekker bij de blauwe jassen brigade joh.
Niet meer op reageren, joh!
Ik lees die topics niet eens meer....zijn totaal oninteressant. :lol:


:oops: Zijn jullie Jette en Jan272 niet met het stukje wat in het AD stond eens. Ik vind nl wel dat het zo is. (ik bezorg post voor postnl)
Ikke niet, en nogmaals voor de tigste keer...
Ik kan goed uit de voeten met mijn normtijden en heb ik een keer uitloop, dan krijg ik (mits goed onderbouwd) keurig uitbetaald.
Tot op heden altijd nog gebeurt.

Gebruik je hersens eens en ga kijken, hoe jij je wijk zo effectief mogelijk kunt lopen (vooral de daldagen lenen zich hier goed voor).
Ik loop mijn wijk op een daldag in 1.40 uur, terwijl er 2.07 uur voor staat.
Op een piekdag loop ik iets uit en over de hele week bekeken, kom ik keurig uit met de normtijd.
Je fiets op strategische plekken neerzetten, kan tijd besparen.
De HAH onderweg van huisnummer 1 naar 3 insteken kan tijd besparen en noem maar op!

En dan heb ik ook nog tijd, om een stukje ouderwetse service te verlenen. (Y)

Foute, met uitzondering van rouwkaarten en medische post, bezorg ik niet na, maar gaat terug naar het depot.
Dan komt de fout daar te liggen, waar die hoort, nl bij de tc en voorbereider.
De tc ziet die foute post en de voorbereider krijgt dit dan te horen.
Laatst gewijzigd door Jette op 27 apr 2012, 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: AD 19 april uw mening

6
Ze zouden dit dan ook kunen invoeren bij andere bedrijven dat PostNL hanteerd? Het is een soort stukloon. Werk je in een supermarkt en je hebt 10 klanten geholpen bijvoorbeeld dan krijg je een half uurtje uitbetaald. Natuurlijk kun je hier en daar flink op tijd besparen door een betere route te gaan lopen. Je hebt soms ook wijken waar je nergens de fiets neer kunt zetten omdat daar geen mogelijkheden voor zijn. En niet iedereen wil jouw fiets tegen je muurtje aan hebben.

Re: AD 19 april uw mening

8
Foute, met uitzondering van rouwkaarten en medische post, bezorg ik niet na, maar gaat terug naar het depot.
Dan komt de fout daar te liggen, waar die hoort, nl bij de tc en voorbereider.
De tc ziet die foute post en de voorbereider krijgt dit dan te horen
Bij ons mag dat niet meer op het depot blijven liggen en moet met een herstel sticker in de oranje brievenbus.
Ik vroeg mij al af wie het op zijn dak krijgt als ik er langer overdoe omdat het helemaal verkeerd gezet is.
Je hebt wel gelijk dat je zelf ook veel in de hand hebt kwa tijd. Volgens de georoute moet het helemaal sneller en beter gaan. ook al zie ik niet de logica van de route. Hoe krijg je hem dan sneller.

Re: AD 19 april uw mening

9
@jette

dat je langzamerhand geen kritiek meer kan velen over postnl dat is wel duidelijk.
maar tegen je bloedeigen collega zeggen dat ze haar hersens eens moet gebruiken..
dat zegt veel over de onderlinge solidariteit bij postnl in barre tijden.

kom op Jette... laat je niet over de stang jagen door ene verzendenontvangen.
maar houd je collega een beetje in haar waarde.

voor mij is het duidelijk: het ligt NIET aan ongemotiveerde bezorgers bij postnl
dat de reorganisatie op dit moment niet op koers ligt en voor veel ergernis zorgt.

over een tijdje is het weer normaal.
en staat ook postnl weer fier overeind.
toch... een fijne Koninginnedag! (Y)

@verzendenontvangen.... met alle respect maar je zit gewoon te zwammen.
Laatst gewijzigd door Carla41 op 27 apr 2012, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
cron