Brief geheim

1
Wanneer post onjuist adres heeft, dan gaat de post naar onbestelbare stukken (indien de afzender niet bekend is). Daar zijn mensen welke gerechtigd zijn om rechtmatig de brief te mogen openen. Zij proberen dan alsnog de afzender te achterhalen. Ik vroeg me af wat gebeurd er met post waarvan de afzender niet bekend is bij andere postorganisaties? Hebben die ook soortgelijke dienstverlening als PostNL? Of voeren zij dit ook uit voor de andere postorganisaties?

Re: Brief geheim

2
Nou ik heb het vermoeden dat er veel richting oud papier gaat dan. Vaak gaan poststukken terug van de Pc loterij omdat die totaal niet kloppen, met namen en huisnrs. Weet wel zeker dat gaat naar oud papier, en dat zal zeker met reklame post gebeuren. Hoe het zit met bank etc post, geen idee!

Re: Brief geheim

5
Carla41 schreef:we bezorgen op adres en niet op naam.
alleen als een bewoner post weigert gaat het retour depot.
ik neem aan dat sandd het dan retour afzender stuurt.
Maar TS heeft het hier over ONBESTELBARE post. Dat is post die niet bezorgd kan worden omdat bijv. het adres niet bestaat, en die ook niet retour afzender kan, omdat het adres van de afzender er niet op staat.

Bij PostNL heb je de afdeling onbestelbare stukken, die mensen zijn gemachtigd de post open te maken om te kijken of de inhoud aanwijzingen verschaft, en als ze daar ook niets wijzer van worden, wordt de post vernietigd.

In de praktijk is onbestelbare post vrijwel altijd post van particulieren. Sandd bezorgt dit soort post niet, dus onbestelbare post komt daar denk ik veel minder voor. En mocht de Sandd-bezorger een adres niet kunnen vinden (omdat het niet bestaat, of omdat íe niet goed genoeg gekeken heeft) dan gooit íe het gewon in de oranje straatbrievenbuis en mochten de echte postbodes het opknappen.

Re: Brief geheim

6
verzendenenontvangen schreef:Wanneer post onjuist adres heeft, dan gaat de post naar onbestelbare stukken (indien de afzender niet bekend is). Daar zijn mensen welke gerechtigd zijn om rechtmatig de brief te mogen openen. Zij proberen dan alsnog de afzender te achterhalen. Ik vroeg me af wat gebeurd er met post waarvan de afzender niet bekend is bij andere postorganisaties? Hebben die ook soortgelijke dienstverlening als PostNL? Of voeren zij dit ook uit voor de andere postorganisaties?
Ga je nog steeds naar de vrijmarkt John? :lol: (Y)

Re: Brief geheim

7
Newman schreef:En mocht de Sandd-bezorger een adres niet kunnen vinden (omdat het niet bestaat, of omdat íe niet goed genoeg gekeken heeft) dan gooit íe het gewon in de oranje straatbrievenbuis en mochten de echte postbodes het opknappen.
Ik denk dat deze post nog eerder retour gaat en Sandd stuurt het dan terug naar de afzender.. In papierbak of in de oranje brievenbus doen is niet realistisch..
ex Sandd Postbezorgster
cron