Papieren postorder-catalogus verdwijnt (AD)
Geplaatst: 03 sep 2012, 10:49
Artikel komt uit het Algemeen Dagblad van 03-09-2012
Het einde voor de welbekende vuistdikke kledingcatalogus is nabij. Postorderbedrijven die willen overleven, moeten afscheid van de gids en zich storten op de online verkoop. Dat zegt onderzoeksbureau GfK naar aanleiding van een onderzoek naar
de succesfactoren van 'online warenhuizen'.,De traditionele postorderaars die een paar jaar geleden volledig zijn overgestapt naar internet, zijn de bedrijven die er nu het beste voor staan en die de meeste consumenten naar hun 'online warenhuis' weten te lokken. Zoals Wehkamp," licht Gino Thuij van Gfk toe.Wehkamp nam al in 2005 afscheid van de welbekende dikke gids. Enerzijds vanuit kostenoogpunt, anderzijds vanwege het veranderende koopgedrag van consumenten. Ook Otto deed vier jaar geleden zijn catalogus in de ban.De Nederlandse tak van 'modehuis' Neckermann kondigde in juli aan te stoppen met de papieren catalogus en de eigen modemerken, in een poging om te overleven. Van de traditionele postorderbedrijven
houdt nu alleen nog Bon-Prix vast aan catalogus en onlineverkoop. Verkoop online zal verder stijgen.
Het einde voor de welbekende vuistdikke kledingcatalogus is nabij. Postorderbedrijven die willen overleven, moeten afscheid van de gids en zich storten op de online verkoop. Dat zegt onderzoeksbureau GfK naar aanleiding van een onderzoek naar
de succesfactoren van 'online warenhuizen'.,De traditionele postorderaars die een paar jaar geleden volledig zijn overgestapt naar internet, zijn de bedrijven die er nu het beste voor staan en die de meeste consumenten naar hun 'online warenhuis' weten te lokken. Zoals Wehkamp," licht Gino Thuij van Gfk toe.Wehkamp nam al in 2005 afscheid van de welbekende dikke gids. Enerzijds vanuit kostenoogpunt, anderzijds vanwege het veranderende koopgedrag van consumenten. Ook Otto deed vier jaar geleden zijn catalogus in de ban.De Nederlandse tak van 'modehuis' Neckermann kondigde in juli aan te stoppen met de papieren catalogus en de eigen modemerken, in een poging om te overleven. Van de traditionele postorderbedrijven
houdt nu alleen nog Bon-Prix vast aan catalogus en onlineverkoop. Verkoop online zal verder stijgen.