verzendenenontvangen schreef:In de inval wijk: Daar zijn van twee woningen één woning van gemaakt. De bewoner in kwestie heeft er huisnummer opgedaan die niet bij het huis hoort. Officiële post zoals van de Belastingdienst zie je dan op nummer 42 (GBA, gemeentelijke basis administratie). Terwijl de bewoner er 44 van gemaakt heeft. Niet echt handig! Dus dat kan dus ook voor komen! Ben benieuwd hoe post organisaties hiermee omgaan!
http://bagviewer.geodan.nl/
Het is moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen, omdat je bericht vragen open laat.
Wat waren de huisnummers van de oorspronkelijke twee woningen?
Woonde de huidige bewoner van het nieuwe, gecombineerde, pand
vroeger al in een van de twee oude woningen, en zo ja, op welk nummer?
Welk huisnummer heeft de bewoner er nu op gezet? Heeft hij oude
huisnummers verwijderd? Welke brievenbussen zijn er nog?
Waarom denk je dat nummer 44 niet bij het nieuwe huis hoort?
Wat is het nieuwe huisnummer volgens het kadaster?
Hoe lang geleden heeft de samenvoeging plaatsgevonden?
Je hebt er een link naar de BAG viewer bij gezet. Wat kunnen we met die link
zonder aanvullende gegevens?
Het zou bijvoorbeeld kunnen (ik raad nu maar wat) dat de bewoner vroeger
op nummer 42 woonde, er later nummer 44 bij heeft getrokken, dat nummer
44 het nieuwe officiele huisnummer is, maar dat de
bewoner nog post voor nummer 42 krijgt omdat nog niet alle instanties de
verandering hebben verwerkt. In dat geval
betreft het een tijdelijk probleem en zou ik hier als postbezorger flexibel mee
omgaan. Wellicht zou de bewoner nog een handje kunnen helpen door een
mededeling bij de brievenbus(sen) aan te brengen ("post voor nummer X bezorgen
op nummer Y").
Even aanbellen en een praatje maken met de bewoner doet vaak wonderen.