PostNL klantenservice naar lagelonenland?
Geplaatst: 03 okt 2012, 19:36
Leeuwaren- Callcenterbedrijf Cendris in Leeuwarden overweegt het werk voor PostNL - een belangrijke klant - te verhuizen naar een lagelonenland.
Dat moet de bedrijfskosten drukken, nu het personeel dat PostNL-klantenservice uitvoert een akkoord over loonsverlaging heeft weggestemd. Een lager kostenniveau blijft noodzakelijk voor de gezondheid van het bedrijf, aldus de directie in een brief aan de medewerkers in Leeuwarden. Naast "offshoring" als optie wordt ook een 'andere richting' van het PostNL-netwerk genoemd, met een flinke reorganisatie tot gevolg. Er bellen in Leeuwarden ruim honderd mensen voor het post bedrijf. PostNL is een van de belangrijkste opdrachtgevers en tevens eigenaar, maar zette de klantenservicetak van Cendris deze zomer in de etalage. De vakbonden betwijfelen of de Friese vestiging zonder PostNL bestaansrecht heeft.
Bron: Leeuwarder Courant pagina 12 van dinsdag 2 oktober.
Klanten Cendris facilitair callcenter:
Nederlands Dagblad
Vodafone
Nuon
T-Mobile
PostNL
UPC
Ziggo
FNV
Citroën
Eneco
KPN
P&G
Postbus 51
TUI
Schoonenberg
NL match
Brocacef
SRK
Leger des Heils
V&D
Avéro-Achmea
Rabobank
NEVI
Agis
Nadeel is dat postbezorgers niet naar lagelonenlanden kunnen gaan, dan beland de post elders.
Dat moet de bedrijfskosten drukken, nu het personeel dat PostNL-klantenservice uitvoert een akkoord over loonsverlaging heeft weggestemd. Een lager kostenniveau blijft noodzakelijk voor de gezondheid van het bedrijf, aldus de directie in een brief aan de medewerkers in Leeuwarden. Naast "offshoring" als optie wordt ook een 'andere richting' van het PostNL-netwerk genoemd, met een flinke reorganisatie tot gevolg. Er bellen in Leeuwarden ruim honderd mensen voor het post bedrijf. PostNL is een van de belangrijkste opdrachtgevers en tevens eigenaar, maar zette de klantenservicetak van Cendris deze zomer in de etalage. De vakbonden betwijfelen of de Friese vestiging zonder PostNL bestaansrecht heeft.
Bron: Leeuwarder Courant pagina 12 van dinsdag 2 oktober.
Klanten Cendris facilitair callcenter:
Nederlands Dagblad
Vodafone
Nuon
T-Mobile
PostNL
UPC
Ziggo
FNV
Citroën
Eneco
KPN
P&G
Postbus 51
TUI
Schoonenberg
NL match
Brocacef
SRK
Leger des Heils
V&D
Avéro-Achmea
Rabobank
NEVI
Agis
Nadeel is dat postbezorgers niet naar lagelonenlanden kunnen gaan, dan beland de post elders.