Post UWV digitaal

1
Ik kreeg een sms van DIGID dat ik post in mijn inbox had en moest daarvoor inloggen. Zag daarin berichtje van het UWV dat ik de specificaties niet meer via de post krijg. Ik heb hiervoor zelf niet gekozen of ik heb de kleine lettertjes over het hoofd gezien? Ik heb die dingen liever via de post. Nu ze dat zomaar kunnen omzetten zonder dat de klant daar om vraagt zal de post nog meer afnemen.

Re: Post UWV digitaal

3
Ben hierover niet geïnformeerd door het UWV dan alleen via een SMS berichtje. Denk dat hierover wel veel klachten zullen komen als ze dat zo doen. Tenzij ik ergens de kleine lettertjes over het hoofd heb gezien bij de aanmelding van mijnoverheid.nl Ze hadden inderdaad via de brief daarover kunnen informeren. Het UWV doet geen stap extra en doet alleen maar wat de overheid hun vraagt, niks extra's of suggesties volgens mij om iets te verbeteren. Jaren terug kwam je heel gemakkelijk de WAO in en nu zijn ze zo streng dat je er zelfs wel recht op hebt maar je gewoon weigeren en er op gokken dat je toch niet in hoger beroep zult gaan.

4
een sms bericht = ook een bericht.
je bent dus wel geinformeerd.

het uwv wordt ook betaald door de overheid .
het geld is op om extra dingen te doen. of je moet ervoor willen betalen verzendenenontvangen.

het uwv is gebonden aan voorschriften om je wel of niet af te keuren.
gelukkig is het beleid streng, dan wordt er niet zomaar misbruik van gemaakt.
als je echt niet kan werken daar is de wao voor bedoeld.

degenen die wel werken moeten alle lasten dragen.

5
Was 100% afgekeurd, maar in het kader van de herbeoordelingen zeer positief verhaal gehouden waar zij op af zijn gegaan. Ik wist toen nog niet dat ik autisme had. Heb heel veel baantjes inmiddels gehad waarin het steeds misgaat. Ik wil heel graag werken maar contacten met collega's of leidinggevende: daarin gaat het mis en heb heel veel last van vermoeidheid. Maar de keuring arts van het uWV zegt dat je prima kunt werken met moeheid. Dit terwijl ik juist helemaal vast liep in mijn werksituatie. Nu werk ik bij de post dat bevalt prima omdat ik heerlijk mijn eigen gang kan gaan. Ik werkte eerst 10 uur bij de post maar dat ging helaas mis, dat kon ik niet volhouden. Nu werk ik voor een deel wat ik beter kan behappen. Nu is inmiddels derde re-integratie traject gestart. UWV denkt dat mij hierin te kunnen coachen om beter om te gaan met anderen. Ik denk bij me zelf: Iedereen heeft dingen waarin hij of zij goed is. Maar ook minder goede dingen. Maar goed ik moet opletten wat ik hier neer zet want het UWV leest mee. Ze hadden laatst heel dossier van internet in mijn dossier toegevoegd. Zij gaven aan dat dit typisch ASS zou zijn.

6
@verzendenenontvangen

respect voor je vechtlust! (Y)
gewoon lekker post blijven bezorgen en voorzichtig opbouwen.

uitgangspunt moet zijn... beter 1 goede wijk in drukke tijden zonder stress aankunnen,
en dan heb je van tijd tot tijd een rustige week.
dan teveel hooi (wijken) op de vork nemen waardoor je in piektijden vastloopt.

volgens mij is de grootte van 1 sanddwijk net leuk om te doen voor je ..
je kan dan regelmatig even een uurtje gas terug nemen als je moe bent.

7
Klopt Carla. Bij PostNL wist je nooit hoe laat je kon beginnen ene keer 10.30 en weer een andere keer om 14.00 uur zelfs. Dat moet dan allemaal voor 17 uur bezorgd zijn. En dan al die folders er bij werd het werken voor mij onoverzichtelijk. En het kwam ook wel eens voor dat ik geen SMS kreeg wanneer de post op het depot lag. Dat is voor mij niet handig.