Ervaring bij PostNL (Volkskrant bijlage boeken)

1
In de krant van 27 oktober in de bijlage "boeken": Gevoelige jongen met postvrees

Daarin schrijft Anton Valens o.a.:
U werkt als postbode? Werkte. Ik ben er vorige week mee gestopt. Ja, voor wie Het boek Ont heeft gelezen, is dat vrij bezig. Maar het had er niks mee te maken. Het schrijven van Het boek Ont nam me helemaal in beslag. Daarnaa had ik behoefte aan een baantje en mijn vriendin zag dit op de computer. Ik kon meteen beginnen en bracht van disndag tot en met zaterdag de post rond. '

En, leuk?

'Gemengd. Afhankelijk van de straat. Een tijdje had ik Ablassstraat-Giftstraat. Dat vond ik leuke straten, niet zo chic. Later had ik de Geleenstraat en de Scheldestraat, meer Amsterdam-Zuid. Min sprak dat niet zo aan. Het leukste is gewoon post bezorgen, maar veel van het werk bestaat uit folders. Zakken vol van die troep. Een heel gehannes.

Waarom stopte u?

'Ik had een contract voor twaalf uur in de week, verdeeld over vijf dagen. Dus je zou zeggen dat je elke dat twee uur kwijt bent, maar dat is niet zo. Ik was er de hele middag mee kwijt, soms tot half zeven.'

Voelde u iets bij de post die u rond bracht?

"jaha. Heel veel post was, nou ja kutpost. Ansichtkaarten en brieven zie je zelden. De post bestaat uit incasso's, aanschrijvingen van de woningbouw, verkeersboete's, blauwe brieven. Er zijn bussen waar elke dag van die blauwe brieven in verdwijnen. Vaak had ik te doen met de persoon achter die bus.

[/quote]

Re: Ervaring bij PostNL (Volkskrant bijlage boeken)

7
Newman schreef:Daar wordt de indruk gewekt
Ja, en AH let op de kleintjes :lol:

Gelukkig ben ik kleurenblind, snap dus niet wat het probleem is :geek:

Krantje van de Karwei vind ik weer wel persoonlijk, hoe weten hun dat ik juist op zoek ben naar een goedkope laminaat-vloer waar een goedkope snijmachine bij hoort .
Ze weten zelfs dat ik geen auto heb dus komen ze ook nog bezorgen (Y)

Wat een geleuter over de kleur en inhoud.