Post blijft weekend op straat liggen AD 12 november

1
Meer dan honderd poststukken van TNT (AD noemt PostNL kennelijk weer TNT!) hebben afgelopen weekend langs een sloot in de Meern voor het oprapen gelegen zonder dat de gewaarschuwde politie in actie kwam. Een attente familie die de stukken aantrof, nam de post uiteindelijk mee naar huis, maar moet nu zelf maar zorgen dat de stukken weer terugkomen bij PostNL. De politie kan er niets mee, luidt de uitleg. De familie Heijden fietste zaterdagmiddag langs de Meerndik en trof daar de poststukken langs de slootkant aan. "Echt van alles lag er voor het oprapen," zegt Eline Heijden. "Brieven van verzekeringsbedrijven, bankafschriften pakketjes met onder meer daarin brillen voor een opticien aan het nabijgelegen winkelcentrum. Ook kon je door de enveloppen heen voelen dat er postzegels inzaten."

De moeder van Eline belde meteen de politie om de vondst te melden. Die was blij met het telefoontje en zegde toe de post te zullen ophalen voordat derden er mee aan de haal zouden kunnen gaan. De volgende dag zag de familie Heijden tot haar verbazing nog steeds post langs de slootkant liggen. "Welliswaar wel minder dan de vorige dag," zegt Eline Heijden. "Maar nog altijd een stuk of veertig poststukken.". Ze nam alles mee. De volgende dag meldde de politie zich dan toch bij de familie. " We kregen een nummer van PostNL, maar daar werd niet opgenomen. "Bel dan morgen maar', was het advies van de politie". De familie Heijden mag het nu zelf oplossen. "Hopenlijk meldt PostNL zich snel, anders moeten we het zelf bezorgen".
Bron: http://krant.ad.nl/?paper=18847&zone=AD ... .nl#/paper

Ik heb op de klantenservice gewerkt bij PostNL. Na 20.00 uur belde iemand op met de melding dat hij een postzak had gevonden. Ik had toen depot gebeld van de pakket dienst, want ik zat namelijk niet op de postzaken telefoonlijn, die was gesloten. De mensen van de depot gaven toen aan dat het om post ging en dus dat ook niet wilden gaan ophalen. De melder wilde de postzak niet in zijn huis nemen omdat die nat was. Er is bij PostNL een calamiteiten lijn voor dit soort meldingen. Echter die heeft de pakket dienst niet in haar bezit. Ik kon toen een melding hiervan maken dan wel in de programma van pakket dienst. Pas de volgende dag kon de zaak verder opgepikt worden!

Re: Post blijft weekend op straat liggen AD 12 november

4
Misschien hebben ze geprobeerd door de envelop heen te kijken. Niet zo fraai overigens als dat zo is. Of misschien is het zo'n verzamelobject envelop geweest. Die hebben van die boekjes. Mijn man verzamelt ze ook.

Maar dan nog. Ik vind wel dat de bezorger erop aangesproken moet worden. Die heeft waarschijnlijk de post gedumpt. De postzak zal niet uit de vrachtwagen gevallen zijn.

Zou wel heel raar zijn als de vinder de post moet bezorgen. Ik zou het op de balie van het politiebureau zetten. Mogen zij er verder mee aan de slag.

5
Hoeveel functies heb jij wel niet gehad binnen het postgebeuren V&O :shock:

Ik krijg onderhand steeds meer de indruk dat als jij iets leest je dit naar jezelf koppelt, en een nieuw verhaal is geboren.
We mogen ons gelukkig prijzen dat je niet bij 112 achter de telefoon zit/zat.
Leuk verhaal wat je neerpent, daar blijft het ook bij.
Bullshit dat ten tijde van jouw "telefoondienst" er niemand bereikbaar was.
Pakketdienst zou toen nog onder Post vallen = Postzaken.

Lees even je eigen geschiedenis hier terug, nadat de splitsing was heb jij nooit een dergelijke functie gehad 8-)

8
88CE schreef:Hoeveel functies heb jij wel niet gehad binnen het postgebeuren V&O :shock:

Ik krijg onderhand steeds meer de indruk dat als jij iets leest je dit naar jezelf koppelt, en een nieuw verhaal is geboren.
We mogen ons gelukkig prijzen dat je niet bij 112 achter de telefoon zit/zat.
Leuk verhaal wat je neerpent, daar blijft het ook bij.
Bullshit dat ten tijde van jouw "telefoondienst" er niemand bereikbaar was.
Pakketdienst zou toen nog onder Post vallen = Postzaken.

Lees even je eigen geschiedenis hier terug, nadat de splitsing was heb jij nooit een dergelijke functie gehad 8-)
Zou je willen denken om je taalgebruik? Woorden als bullshit stel ik niet zo op prijs. Ik heb ook niet gezegd dat er niemand bereikbaar was. Bij PostNL is de klantenservice "post" gescheiden van "pakket" diensten (openingstijden van pakket diensten waren destijds ruimer dan de post). Maar ik begrijp dat jij het beter weet dan ik en exact weet hoe de vork in de steel zit. Ik ben benieuwd hoe jij dat zo zeker weet. Wat weet jij nog meer hiervan? Pakket dienst valt niet onder post.

Ik geef een nieuwsbericht door en gelijkertijd mijn ervaring daarin hoe dat precies ging. Ik was ingezet op de e-mail dienst en vervolgens ging zonder overleg met mij ik over op de telefoon. Inderdaad we mogen zeer gelukkig zijn dat ik niet op de alarmcentrale werk. Dat werk zou ik ook derhalve niet aannemen. Je reacties mogen voor wat mij betreft wat positievere insteek hebben. Je geeft aan dat ik in deze zaak zit te liegen. Je zegt dat ik niet een dergelijke functie heb gehad. Welk bewijs heb jij daarvoor? Heb jij mijn CV gelezen? Wederom kortzichtig! Je kent me niet en oordeelt al. Oordeel niet opdat jij ook niet geoordeeld zal worden!

Hoeveel functies heb jij wel niet gehad binnen het postgebeuren V&O:

Callcenter, e-mail services en technische helpdesk. :o Postbezorger.