Re: juweliers en PostNL

2
Er word niet getekend voor de inhoud alleen voor ontvangst van een poststuk.
Er kan net zo goed een partij aquarium steentjes in een envelop gedaan zijn.
Als we toch gaan roepen over diefstal, dan ook gelijk maar oplichting (verz.penningen) erbij doen ;)

5
@denieuwe, een juwelier kan hier net zo goed mee frauderen en dan Postnl de schuld geven.

Net lees ik overigens in een ticker op televisie dat Postnl diefstal van juwelen uit pakketjes toegeeft. hmm. Da's ook niet goed dat dat gebeurt. (diefstal bedoel ik dan he?)

Maar nogmaals, een juwelier kan het ook net zo goed gedaan hebben. En dan lekker de verzekering daarna tillen.
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 04 dec 2012, 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.

8
Ja, ik heb net in een online krant over die juwelendiefstal bij postNL gelezen. Men moet dat wel relativeren. De meeste bezorgers e.a. personeelsleden zijn vast o.k. maar in elk bedrijf zijn er enkele die de boel voor de anderen verpesten en het bedrijf een slechte naam geven(rotte appels in de mand zogezegd) omdat ze te lange vingers hebben of te weinig controle over hun impulsen.

9
Denk nou eens na.
WIE weet wanneer WAT op de post gaat ?

1. de verzender
2. de ontvanger (reperateur ?)

Kom op nou, al die juweliers worden bevoorraad met beveiliging.
De halve straat v.v. camera's net als IN de winkels
Vitrines v.v. (stil)alarm (ook bij de Kijkshop)
En dan gaat Joekdoedel het verhaal in de wereld brengen dat de hele handel gewoon in een envelop van A > B gaat (Y)
Heel vroeger met de postkoets was de verzending dus veiliger ?

10
Jammer dat het op veel sites (inclusief Reddepostbode) gelijk een soort postbezorger bash topic wordt. Terwijl postbezorgers zoals bekend geen aangetekende stukken bezorgen. Postbodes ook niet meer, trouwens, het gaat tegenwoordig allemaal via de Pakketservice.

Heb trouwens de indruk dat de diefstalkans het grootste is bij de sorteercentra. Want als er eens iemand tegen de lamp loopt is het vrijwel altijd daar.