Nou dan heb jij mazzel met veel carports en flatjes haha! Ik heb zo ook mn schuilplekken wel en handig genoeg kan ik even in 1 van de 3 basis scholen plassen soms bakkie koffie van ze!
Ja voor regen blijf ik nooit thuis. Het went ook met de jaren hoor post lopen in weer en wind.
Re: Onstuimig weer
12Ik doe juist de kratten niet in de tassen, het scheelt gewicht en ik kan zo meer post meenemen. Plus al die rothekjes waar ik tussendoor moet, met de kratten in de tassen kom ik er dus niet door!
Ik vind het juist onhandig werken.
OOk zon voor bagage rek op t voorwiel,niks voor mij. Te breed en risico dat je iets beschadigt met langsfietsen. Heb een grote stevige selfmade fiets/post mand voorop en als ie stuk is maak ik een Sandd krat voorop.
Ik vind het juist onhandig werken.
OOk zon voor bagage rek op t voorwiel,niks voor mij. Te breed en risico dat je iets beschadigt met langsfietsen. Heb een grote stevige selfmade fiets/post mand voorop en als ie stuk is maak ik een Sandd krat voorop.
13Ik vind de kratten juist super handig: die van DHL dan he. Die zijn iets smaller en langer dan die van Sandd en ze passen precies in de tassen. Met kratjes erin kan ik mijn fiets veel gemakkelijker tegen een hekje , boom of iets anders stallen en valt hij minder snel om. Wat ook heel handig is: de fiets op straat tegen de trottoirband aanzetten als je telkens een paar huizen verderop moet zijn; dan spring je er zo weer op. Dat moet je natuurlijk niet op een drukke doorgaande weg doen, maar dat spreekt voor zich. Zelfs als je je fiets nergens tegenaan kunt zetten (ik gebruik nooit mijn standaard), dan leg je hem zo schuin op 1 kant. Ach zo heeft ieder zijn eigen manier van bezorgen en ik heb gelukkig niet van die hekjes in mijn wijken Bij onstuimig weer, want dat is het eigenlijke topic, is het ook handig, want dan blijven de tassen dicht zitten en waaien de kleppen tenminste niet alle kanten op. Tenslotte: de kratten zijn ideaal als je op de fiets boodschappen moet doen.
14Aha dus de gele DHL kratten ja dat is in ieder geval een ander formaat, en smaller. Dat ga ik maar snel proberen als ik jou zo hoor Ton! Ik heb ze nog een paar, dus gaan die mooi proefdraaien!
Want de capriolen die jij maakt kan niet met gewoon gevulde tassen haha!
Want de capriolen die jij maakt kan niet met gewoon gevulde tassen haha!
15@elisa
de oude zwarte sandd kratjes, die met die vakken aan de zijkant
(niet die met de stippen) zijn smaller dan de nieuwere en passen goed.
de oude zwarte sandd kratjes, die met die vakken aan de zijkant
(niet die met de stippen) zijn smaller dan de nieuwere en passen goed.

16Ik denk dat er in de DHL kratten meer post gaat,ze zijn wel smaller maar weer langer. Ik ben zo aan het klooien nog steeds met de standaard vaak, leer dat niet af, terwijl ik alweer 3 jaar bezorg.
Want ik heb straten zonder tuinhekjes en lange oplooppaden.De lantaarns staan ongelukkig daar dus vandaar het standaard terreur haha.
Met veel post loop ik daar met de post op de arm, dat is verder geen optie opdat de huisnrs nogal eens uit elkaar liggen.
Ja en opdat de grotere doorgaande weg open ligt moet ik nu nog meer door hekjes fietsen ,je moet nu binnendoor.
Ik las een leuke reaktie bij Klachten Oplossing over ons, ze gaf ons een dik compliment over het bezorgen hier!
Dat is eens leuk!
Want ik heb straten zonder tuinhekjes en lange oplooppaden.De lantaarns staan ongelukkig daar dus vandaar het standaard terreur haha.

Met veel post loop ik daar met de post op de arm, dat is verder geen optie opdat de huisnrs nogal eens uit elkaar liggen.
Ja en opdat de grotere doorgaande weg open ligt moet ik nu nog meer door hekjes fietsen ,je moet nu binnendoor.
Ik las een leuke reaktie bij Klachten Oplossing over ons, ze gaf ons een dik compliment over het bezorgen hier!

Dat is eens leuk!
17De verwachting voor morgen is 30% zon en 60% regen. Die 10% wat dat dan mag wezen....
Ach, het is deze week gewoon tussen de buien door proberen te bezorgen, en wel het regenpak mee.

Ach, het is deze week gewoon tussen de buien door proberen te bezorgen, en wel het regenpak mee.

18Vreemd hoor vandaag.
Begin je de bezorgdag met droog weer, wel veel wind, maar ook een lekker zonnetje erbij
, en dan nadat ik voor mijn andere wijk de post had opgehaald, werd het weer opeens anders, en kon ik al vrij snel een heel stuk v.d. wiik in de regen bezorgen.
Ach, echt herfstachtig, en zo zou het de rest v.d. week ook blijven, volgens de berichten.....oef...
Begin je de bezorgdag met droog weer, wel veel wind, maar ook een lekker zonnetje erbij

Ach, echt herfstachtig, en zo zou het de rest v.d. week ook blijven, volgens de berichten.....oef...
20Ja ik had dan wel droog vandaag maar de tandarts kaartjes vlogen me wel een keer door de lucht, wat een wind. Onze tandartsen hier sturen elk gebit een kaartje en dat was vandaag, echt controlemaand geloof ik.
Het weer was gunstig en ik had de luxe vroeg te beginnen,wat ik ook het liefste doe. Dan heb ik alles weg rond half 2 inclusief lunch pauze.
Het weer was gunstig en ik had de luxe vroeg te beginnen,wat ik ook het liefste doe. Dan heb ik alles weg rond half 2 inclusief lunch pauze.