Re: Wat een weertje!
62Heerlijkjan272 schreef:Lekker gesjouwd met de Gamma/Praxis in plastic buidel?

63Je waait van je schoenen maar de buidel houd je stevig op de vloer, buidel...lopen jullie daar echt mee? Geef mij maar een postschoudertas haha!
64bundel 1 heb ik tussen duim en wijsvinger. bundel 2 tussen wijs- en middelvinger. waar ik straks de derde bundel ga laten weet ik nog niet. schoudertas is voor mietjes.
65VRijdag, Verrassend lekker, in de zon en uit de wind. Zelfs tijdens het bezorgen was dat mogelijk.
De wind maakte het koud.
De wind maakte het koud.
66Jan ...mietje.......schoudertas....das pas tillen jochie met zon ding op je schouders en je armen met bundels nu jij weer.....dan stop je derde in die mietjestas hahaha
67Vond het koud vanmorgen....mijn oranje/zwart gestreepte halve vingerhandschoenen weer uit de doos gehaald. 

68In de mond dan maar?jan272 schreef:bundel 1 heb ik tussen duim en wijsvinger. bundel 2 tussen wijs- en middelvinger. waar ik straks de derde bundel ga laten weet ik nog niet. schoudertas is voor mietjes.

Nu serieus: steek de derde bundel achterstevoren (dus met de adreszijde naar buiten) achter de tweede bundel.
Je switcht dan -letterlijk- in een handomdraai tussen de voorste en de achterste bundel. De HAH hou je in het midden (daar staan toch geen adressen op).
69Idd...even afhankelijk van de bundeldikte, is ie 10 tot 15 cm leg ik 'm op mijn onderarm, HAH tussen duim en wijsvinger en gaan met die post! Bij veel en gesealde HAH neem ik wel de schoudertas mee.jan272 schreef:bundel 1 heb ik tussen duim en wijsvinger. bundel 2 tussen wijs- en middelvinger. waar ik straks de derde bundel ga laten weet ik nog niet. schoudertas is voor mietjes.
Heb ik dunne bundels, dan neem ik een hoop bundels in één keer mee (op een daldag) en werk de stapel weg.
Beetje schuiven en een straat beginnen met de onderste brief van de bundel, loop ik in een heel mooi groot rondje veel post weg! Op een daldag, gebruik ik nooit een schoudertas.
Wat ik ook nog wel eens doe op een droge dag, is de bundel bij het betreffende huisnummer bij de voordeur leggen als ik het niet in één keer kan houden en niet terug wil naar de fiets.
De eerste bundels bezorgen en ben ik bij het betreffende huisnummer, pak ik de bundel en ga verder.
Dit is een oud postbode truukje....eigenlijk mag het niet.
Maar de bewoner houdt wel een oogje in het zeil.

70> In de mond dan maar?
dan krijg je pruimtabakvlekken op de reclame!
>Nu serieus: steek de derde bundel achterstevoren (dus met de adreszijde naar buiten)
> achter de tweede bundel. Je switcht dan -letterlijk- in een handomdraai tussen de voorste
> en de achterste bundel. De HAH hou je in het midden (daar staan toch geen adressen op).
Ja!!!!!!!! Geniaal eenvoudig! Daar kan geen buidel tegenop! Geo bundeltjes zijn toch al aan de dunne kant dus dat komt nu ineens heel erg goed uit. Je maakt je eigen flip/flop bundel.

dan krijg je pruimtabakvlekken op de reclame!
>Nu serieus: steek de derde bundel achterstevoren (dus met de adreszijde naar buiten)
> achter de tweede bundel. Je switcht dan -letterlijk- in een handomdraai tussen de voorste
> en de achterste bundel. De HAH hou je in het midden (daar staan toch geen adressen op).
Ja!!!!!!!! Geniaal eenvoudig! Daar kan geen buidel tegenop! Geo bundeltjes zijn toch al aan de dunne kant dus dat komt nu ineens heel erg goed uit. Je maakt je eigen flip/flop bundel.