met hittegolf de post bezorgen

1
ik wilde eve mijn mening hier neer zetten over het post bezorgen in deze hittegolf

ik vraag mij af waarom wij postbezorgers niet smorgens om 9 uur kunnen beginnen met bezorgen,ik bedoel het is gevaarlijk om in deze hittegolf met 35 tot 37 graden de post te bezorgen!! ik heb dat al aan mijn teamcoach gevraagt maar kreeg als antwoord: (bezorg post in eygelshoven kerkrade).. de post moet eerst helemaal naar heerlen worden gebracht dan gaan ze pas naar kerkrade en ze beginne pas om 9 uur smorgens met post sorteren....

duss degene die pech hebben die de post pas om half 2 kan gaan bezorgen tja die hebben het dan te verduren met deze hitte en de gevaarlijke zon!
we krijgen de post ook smorgens maar dan pas om 11:30 en soms loopt het een beetje uit als we pech hebben krijgen we de post een kwatier later:(

dus hierbij wil ik dus mijn mening neer zetten en die is: dat TNT het verstand in hun broekzak hebben zitten!... en als ze slim zijn (hoop ik) dat ze beter gaan nadenken en dat ze iets gaan regelen zodat wij bezorgers in deze hittegolf smorgens het beste de post kunnen gaan bezorgen!!
(Y)

Re: met hittegolf de post bezorgen

2
knipperdeknip
nicolle schreef:en als ze slim zijn (hoop ik) dat ze beter gaan nadenken en dat ze iets gaan regelen zodat wij bezorgers in deze hittegolf smorgens het beste de post kunnen gaan bezorgen!!
(Y)
Ik zou er niet te hard op hopen. Juist door alle bezuinigingen zijn de wijken later klaar. Het kan TNT geen PIEP :oops: schelen hoe warm het buiten is.
Dit is precies de reden waarom ik overgestapt ben naar DHL, nu kan ik fijn meteen beginnen als de kinderen naar school zijn (Y) )

groetjes, en succes met het niet smelten (een bloemenspuit meenemen is ook erg fijn, heb ik gemerkt)

wandelaar

Re: met hittegolf de post bezorgen

3
Ik ben nu ook errug blij dat wij bij Sandd lekker vroeg kunnen beginnen; normaliter dus
vanaf 08:00 uur, en als het weer net zo heet wordt als afgelopen vrijdag, mag het zelfs
nog een uurtje eerder. Natuurlijk ook een voordeel hier dat we de post al een dag eerder
in huis en gesorteerd hebben.

Maar ik kan me inderdaad indenken, Nicolle, dat je er zo over denkt; ik vind het ook niet
bepaald verantwoord. Overal zie je met zulk weer allerlei hitte-scenario's tevoorschijn
komen. Ik vind dat de posterijen in het algemeen daar best op in kunnen spelen; wordt
misschien wat schuif- en regelwerk, maar goed. Als al je bezorgers straks flauwvallen
van de hitte, ben je nl. ook nergens...

Re: met hittegolf de post bezorgen

6
Miep Fietser schreef:Ik kan pas om half elf ongeveer beginnen, heb de kids al bij school gedropt, boodschappen gedaan, en nu maar wachten tot de post gedropt wordt zodat ik ermee aan de slag kan. :)
Ik heb al een fles water klaar staan, ik heb mijn bikini aan onder mijn outfit (is heerlijk :D ) en dan ga ik! 8-)
Sterkte vandaag! Ik ben om 7 uur begonnen en was voor 9 uur al klaar.
Vanochtend vroeg was het nog lekker fris, maar nu is het alweer 25 graden.
Gelukkig was er heel weinig post. Dat betekent voor mij wat meer fietsen en minder lopen.
Op de fiets is het dan nog wel goed uit te houden.

Re: met hittegolf de post bezorgen

7
ja ik had het ook liever anders gehad maar wat ik wel weet is toen tnt (TPG() was kwam de post veel vroeger om 10 uur smorgens zelfs om half 10 al..
en idd het heeft te maken met bezuinigen dat klopt want nu in de zomer periode worden wij gekort vanwege weinig post doordat vele bedrijven met vakantie zijn dus wij worden dan elke uur die je loopt 6 minute gekort :( dus ook weiniger geld :oops:

heb ik even een vraag aan jullie die gene die bij DHL en sandd werken moeten jullie elke dag post bezorgen of is dat bij jullie anders?? wat ik dus begrepen heb is dat jullie de post thuis moeten sorteren? hoe gaat dat in zijn werking? krijgen jullie de post de dag van te voren ?

door jullie reacties te lezen ben ik eens na gaan denken om eventueel van baan te veranderren maar nu weet ik niet of je bij DHL of bij sandd ook meer verdient permaand?

laat me het weten dat zou ik zeer op prijs stellen ;)

p.s. ik had al langer in gedachtens om bij tnt weg te gaan maar het is echt moeilijk om werk te krijgen die bij je past,en ja oke ik moet wel blij zijn dat ik werk heb dat is wel zo :lol:

Re: met hittegolf de post bezorgen

8
Bij SANDD zijn er twee bezorgdagen; de dinsdag en de vrijdag.
De post voor die dagen krijg je telkens een dag van tevoren aangeleverd
in kratjes, dus op de maandag en de donderdag.
Dan moet het inderdaad nog gesorteerd worden; dat doe ik eerst op straat-niveau,
en dan ga ik straat voor straat op huisnummer leggen.

Wat de verdiensten zijn hangt een beetje af van het aantal wijken dat je loopt, de grootte daarvan en de hoeveelheid post.
Nu is het rustig (had vandaag bv. 300 stukken voor 2 wijken), mijn max. ligt op 1300 stuks/120 kilo;
dat zal zo ergens in December/Januari zijn geweest, dan heb je de piek.
Bezorgen mogen we overigens tussen 08:00 en 18:00 uur; omdat je de vorige dag je post al hebt kunnen sorteren,
kun je de dag daarop lekker op tijd beginnen met bezorgen.

Re: met hittegolf de post bezorgen

9
Bij Selekt Mail/DHL Global Mail zijn er ook 2 bezorgdagen; de dinsdag en de donderdag.
De post krijg je op maandag en woensdag uitgeleverd. (wat dan dus nog wel gesorteerd moet worden)

Bij Selekt Mail krijg je een wijkvergoeding (elke week hetzelfde bedrag, maar elk kwartaal kan er iets bijkomen) + een sorteervergoeding die je krijgt per poststuk en als je meer dan 40 kilo post hebt krijg je nog een kilometervergoeding (Zo heet de vergoeding toch?)
Bij Selekt Mail mag je de post bezorgen tussen 07:00 en 21:00.

Re: met hittegolf de post bezorgen

10
Zo, ik ben nu net klaar met mijn 2e wijk, en met heel veel water drinken, lukt het wel. Het is nu overigens al erg warm aan het worden. Blij dat ik nu lekker kan gaan luieren, en weekend kan gaan houden. :D

Iedereen nog succes, die wel genoodzaakt zijn, om op de heetste uren v.d. dag de post te moeten rondbrengen..... :(
cron