Re: Flinke hagel buien

3
hier was het om kwart over tien droog ben toen gaan bezorgen tegen elven regenbroek aangedaan vanwege motregen was tegen twaalf uur klaar Nu is het heel de middag al buien , en stortbuien dus mooi van die tijdelijke droge periode gebruik gemaakt.

Re: Flinke hagel buien

7
Hier ook geen hagel. Die had ik donderdag toen ik met de auto een paar poststukken voor Gicopost in het verre buitengebied ging bezorgen. Toen ik terugreed was de weg bijna wit van de hagel en het dak van mijn auto ook. Kon maar 40 km per uur rijden waar ik normaal de 60 km wel kan halen. Maar het was gisteren wel veel te nat en te winderig. Toen ik klaar was kon ik mijn jack zo uitwringen. Hopelijk is het a.s. dinsdag beter weer. Dat betere weer heb ik morgen en maandag ook al nodig want dan moet ik mijn wijk van Axender lopen. Wel 17 folders (incl. NAC-krant). Die stapel werd me veel te dik dus bezorg ik morgen 5 folders (incl. krant) en maandag de dikkere stapels. Zo krijgen ze toch alle folders en kan ik tenminste nog een stel stapels in mijn trolley kwijt. Maandag heb ik ook meer tijd. Moet morgen ook nog wat kleding voor mijn moeder strijken en naar haar toe brengen. Dat kost al een paar uur. 's Morgens ben ik ook wel een paar uur met die folders bezig. Dus niet bepaald een rustdag morgen. Vandaag alles ingevouwen. Dus keek ik buiten even naar boven en deed een schietgebedje voor droog en niet te winderig weer. :D Dan kan ik tenminste lekker opschieten. Wat ik voor 13.00 uur niet klaar krijg doe ik later op de dag dan wel. De boerderijen doe ik met de auto. Die krijgen dan meteen het dubbele pakket zodat ik daar maar 1x naar toe hoef.

Re: Flinke hagel buien

8
Ik liep de eerste wijk met motregen, de tweede wijk met stortregen en de derde wijk droog.
Dat was ook precies de goede volgorde: in de eerste wijk kan ik een beetje schuilen, in de tweede wijk kan ik goed schuilen en de derde wijk (mijn vaste) gaat het snelst als het "gewoon" droog is.

Tussen twee wijken wissel ik altijd van t-shirt en trui. Die zijn dan nat (meestal van zweet, deze keer door regen).
Gelukkig had ik een gelamineerde routebeschrijving bij me. Die maak ik altijd als ik een wijk voor het eerst ga lopen als vervanger. Kwam goed van pas om de bundels droog te houden. :mrgreen:
cron